یادداشت های محمدرضا اسلامی- - - - - - - - -در ادامۀ یادداشت های ژاپن و وبلاگ ارزیابی شتابزده؛ اینجا تلاشی است برای دیدن آمریکا و ثبت مشاهدات. تحلیل و مقایسه الگوی توسعه هر دو کشور آمریکا و ژاپن و مستندنگاری ها، در حد امکان.ارتباط :
شبه مرد نامیدن اکبر هاشمی رفسنجانی و سرکشیدن جام فحش دهی
شِبهِ مرد نامیدن اکبر هاشمی رفسنجانی و سرکشیدن جامِ فحش دهی
🔷چند نفر تحت عنوان دانشجویان و متخصصان ایرانی در آمریکا ، چند روز پیش نامه ای نوشتند و در آن نامه از آقای رئیسی برای شرکت در انتخابات دعوت کردند. این افراد در بخشی از نامه مذکور چنین آورده بودند:
« برخوردهای نژادپرستانه و تبعیض آمیز با مسلمانان موجب بروز مشکلاتی برای ایرانیان ساکن امریکای شمالی شده است. این واقعیات عینی نشان میدهد وعدههای داده شده عملی نگردیده، سیاستهای دولتِ مستقر ایران در کاهش تنش مثمر ثمر نبوده و تنها بر گستاخی دشمنان و مشکلات کشور افزوده اند.»
نکته جالب در خصوص این جمله از نامه این است که نویسندگان نامه «برخوردهای نژادپرستانه» در آمریکای شمالی را ناشی از «عملی نشدن وعده های دولتِ ایران» می دانند. ارتباطِ بینِ برخورد نژادپرستانه «با مسلمانان» در یک کشور، با عملی نشدن وعده های دولتِ ایران، استنتاجی حیرت آور است. «مسلمان» واژه ای گسترده و در برگیرنده طیف وسیعی از مومنین به اسلام است اما در تلقی این افراد برخوردهای نژادپرستانه «بامسلمانان» به دلیل قصورِ دولت ایران است. به تعبیر مولانا "از قیاسش خنده آمد خلق را".
چه آقای رئیسی رئیس جمهور شود و چه دوباره آقای روحانی، کشور رَوندهای خود را طی خواهد کرد و مهم این است که افراد تحصیلکرده با اصول اولیۀ استنتاج و نگارش ، آشنا شده باشند.
🔷این افراد متن دیگری را منتشر کرده اند
(@K1inUSA)
و حملۀ موشکی اخیر ترامپ به سوریه را به همین سیاقِ استنتاج، به گزاره های دیگری دوخته اند و ابراز امیدواری کرده اند فرد مورد نظرشان رئیس جمهور شود. تا اینجای ماجرا هنوز قابل چشم پوشی است. اما در ادامه آورده اند:
« دعا کنیم آن روز برای میهن نرسد که زیردستانِ آن شِبهِ مردی که رفت و دنیای فردا را دنیای گفتمانها میدانست نه موشکها، در این کشور قدرت بیشتری بگیرند و برای یک مشت دلار و چند هواپیمای مسافری بیشتر، توان دفاعیمان را بفروشند».
آنان که از جام شراب دوساله چنین سرمست اند و از پسِ حضور کوتاهشان در عرصۀ سیاست چنین فحش های آبداری را نثار هر اندیشۀ مخالفی می کنند را باید دید که از پسِ گذر سالها و نوشیدن شراب چهل ساله چه خواهند کرد؟ آنان که امروز با دوسال سابقۀ فعالیت سیاسی، رئیس جمهور اسبقِ کشورشان را در روز روشن «شِبه مرد» می خوانند باید دید که چهل سال دیگر حکمِ تکفیر چه کسانی را صادر خواهند نمود؟ این جام فحش دهی را سرکشیدن تازه آغازِ ماجراست و رقصِ تکفیرِ این نسل را باید در سالهای آتی به تماشا بنشینیم.
🔷این نگارنده در هیچ یک از دو دورۀ انتخابات 76 و 80 به سیدمحمد خاتمی و اندیشۀ « گفتگوی تمدّن ها» رای نداده است. ولی اینگونه فحش و کف به دهان آوردن را [چه ناظر به سید محمدخاتمی باشد و چه اکبرهاشمی رفسنجانی و «دنیای گفتمانها»] در مسیر اسلام « اُمَّةً وَسَطًا » (سوره بقره آیه 143) نمی داند.
آنچه اسباب شگفتی است اینکه افرادی در آمریکا مشغول به "کار" باشند و سرزمینی که [پس از تحصیل] اسباب اشتغال شان را فراهم آورده «نژاد پرست» خطاب کنند و همزمان رئیس جمهور اسبق کشورِ خودشان را هم شِبهِ مرد ، بخوانند. اگر آمریکا نژاد پرست هست چرا پس از پایانِ تحصیلتان آنجا مانده اید و بعد از دکترا به پسادکترا مشغول شده اید؟! و اگر آمریکا بد ، رفتار حَسنۀ اسلامی آیا این است؟ این روزها رجب طیّب اردوغان را شاهدیم که چگونه خویش و بیگانه را از دمِ تیغ فحش رد می کند. آلمان و ایران و هلند و شهروند ترکیه برایش فرقی ندارد او فحش اش را می دهد به هر اندیشۀ مخالفی. ظهور رفتارهای اردوغان مسلکِ وطنی را هم باید به تاسف و دریغ به نظاره نشست. تحصیلکردگانی که اردوغانِ دورنشان سخت فعّال است.
https://telegram.me/solseghalam