کلکسیون ماشینهای کلاسیک و خرابه‌های حلب.. [مربوط به فیلم پایین]

کلکسیون ماشینهای کلاسیک و خرابه های حلب

[مربوط به فیلم پایین]

🔷این پیرمرد در میانه خرابه های حلب با عشق زندگی می کند. این پیرمرد حلب را ترک نمی کند. عشق این مرد، کلکسیون خودروهای کلاسیک کادیلاک، شورولت و بیوک های 1950 و 60ی است که طی سالها جمع کرده. در دل ویرانه ها ، این پیرمرد گرد و غبار و آوار انفجارها را از روی اتومبیل هایش پاک می کند و موسیقی را از روی صفحه های گرامافون قدیمی اش می شنود در دل تالاری که روزگاری زندگی لاکچری اش آنجا گذشته . آنجا نشسته و پیپ اش را می کشد.
ویوئوهای بیشتری از او در یوتیوب وجود دارد.
در میانه خرابه های حلب (شهری که روزگاری بار تاریخ و زیبایی را به دوش می کشید)، زندگی به هر امیدی را تجسم می توانستم کنم الّا این یکی را.

🔷پیرمرد می گوید : رؤیای اش این است که روزی این کلکسیون ماشین ها را بازسازی کند.

حکایت این آقای محمد اَنیس، حکایت انسان است و اُنس. جور های مختلف انس. در دل این جنگ تلخ، او هر روز صبح به عشق دیدار کادیلاک هایش بیدار می شود. این محمد انیس به تنهایی یک فیلمنامه کامل است. اصلاً نمی توانم بفهمم اش. در دل چنین جنگی و به همراه داشتن اینچنین انسی. این قدر زمینی. این قدر ساده. این قدر بی آلایش.
- - - -
مایه ی خوشدلی آنجاست، که دلدار آنجاست
می کنم جهد که خود را ، مگر آنجا فِکنم
(#حافظ)
- - - - -
*ویدئو ی کوتاه در پایین

https://telegram.me/solseghalam