✅ آشنایی با رهیافتگان (نو مسلمانان) … … …. ✍۵⃣

✅ آشنایی با رهیافتگان (نو مسلمانان)..........✍5⃣

✳️دختر ژاپني كه بعد از 11سپتامبر با مطالعه اسلام در اينترنت مسلمان شد
اُتسکو هُشینو :
۱۱ سال تنها راهنمای من در اسلام اینترنت بود/ اینترنتی شهادتین گفتم و نماز خواندن آموختم

"اُتسکو هُشینو" دختر جوان ژاپنی است که در رشته روابط بین الملل در توکیو تحصیل کرده او که پدرش وکیل و عمویش نماینده مجلس ژاپن است بعد از واقعه یازده سپتامبر درباره اسلام کنجکاو شد و شروع به تحقیق و مطالعه کرد تنها راه مطالعه برای این دختر حقیقت جوی ژاپنی اینترنت بود چرا که در نزدیکی وی هیچ مرکز یا موسسه اسلامی وجود نداشت. اتسکو که حالا نام فاطمه را برای خود برگزیده بیش از یک دهه به واسطه اینترنت مسلمان شد شهادتین گفت و آداب و احکام اسلامی را آموخت و به آن پایبند ماند. سرگذشت این مسلمان شده اینترنتی و پایبندیش به اسلام تا مهاجرتش به ایران شنیدنی و خواندنی است و البته ما را جهت فعالیت بیشتر و بهتر در فضای مجازی برای تشنگان حقیقتی همچون او مصمم‌تر و آگاه‌تر می‌کند. با کمک انجمن شهید ادواردو آنیلی که تنها مجموعه مردمی در زمینه تازه مسلمانان خارجی در ایران محسوب میشود با ایشان که از اعضاء این مجموعه هستند گفتگو داشتیم.
- گفتید که بعد از ۱۱ سپتامبر به خاطر اینکه موسسه اسلامی و یا مسلمانی در نزدیکی شما نبود به سراغ اینرتنت رفتید آن زمان برای شناخت اسلام به چه سایت‌هایی رجوع کردید؟
به سایت‌های ژاپنی که درباره اسلام مقالات و مطالبی داشتند رجوع کردم مانند سایت اسلام ایت پی که کاملا ژاپنی است و چند ویلاگی که ان موقع مسلمانها راه انداخته بودند و بعد از آن چون سایت دیگری به زبان ژاپنی نبود سایت‌های اسلامی انگلیسی زبان را مطالعه کردم برای فهم بهتر قرآن هم به غیراز خواندن، صوتی هم گوش می‌دادم
- شما در ابتدا سنی مذهب شدید؟
بله بعد از یکسال و نیم مطالعه و تحقیق پیرامون اسلام و رجوع به سایت‌های اسلامی ابتدا سنی مذهب شدم.
- چطورشد به تشیع گرویدید؟
وقتی مسلمان شدم دوست داشتم درباره اسلام بیشتر بدانم شش ماه طول کشید که شیعه شدم. آن هم از انجا شروع شد که ابتدا عربی نمی‌دانستم وقتی عربی یاد گرفتم می‌دیدم در ترجمه برخی از آیات قرآن اشتباهاتی وجود دارد کهب ا اصل عربی ان نمی خواند، البته در اینترنت چون اطراف ما مسلمان نبود. وقتی درچت روم می‌پرسیدم چرا از نظرعربی درست نیست به من می‌گفتند براساس تفسیر است باید قبول کنید ولی من نمی‌توانستم بپذیرم چون مبنای من قرآن بود نه ترجمه آن. همین باعث شد کمی حساس و مشکوک بشوم در مقابل گروهی هم بودند که در فضای بازتر فکری می‌گفتند بروید مطالعه کنید و بعد خودتان قضاوت داشته باشید این را بهتر دوست داشتم زیرا در قرآن هم خدا فرموده است دین اجباری نیست فهمیدم این گروه شیعه هستند و گفتارشان منطقی‌تر است کم کم به تشیع علاقه‌مند شدم و شروع به تحقیق درباره آن نمودم که برایم جالب بود با جایگاه اهل بیت و ثقلین آشنا شدم حتی دیدم در منابع معتبر سنی هم به جایگاه اهل بیت اشاره شده است.
- گویا سفری که به کره جنوبی داشتید هم در شیعه شدن شما بی اثر نبوده است؟
بله؛ وقتی سنی شدم یک‌بار برای تفریح به کره جنوبی مسافرت کردم آنجا با خانم دانشجوی مسلمان مالزیایی آشنا شدم از خودم و مسلمان شدنم برایش گفتم خیلی با هم حرف زدیم او سنی مذهب بود و به من گفت مسلمانان ایران و بحرین کافر اند و نباید با انها ارتباط بگیرم همین باعث شد تا بیشتر در مرود شیعه و بعد از آن درباره زندگی پیامبر و اهل بیت مطالعه کنم که خیلی برایم عجیب و جالب بود.
- غیر از اینترنت از منابع دیگری هم استفاده کردید؟
مرکز اسلامی سنی از خانه ما خیلی دور بود و من تنها آن‌هم مخفیانه با اینترنت درباره اسلام تحقیق و مطالعه می‌کردم بعد از شیعه شدن به سایت‌ شیعه الاسلام (www.al-islam.org) و اهل بیت که باید مربوط به سازمان تبلیغات باشد رجوع کردم. از سال ۲۰۱۱ که مطالعاتم را شروع کردم و اول سنی و بعد از شش ماه شیعه شدم همه را متکی به اینترنت بودم جایی یا کسی نبود راهنمایی‌ام کند.
- از فیلم های موجود در فضای مجازی چقدر برای مطالعات خودتون استفاده می‌کردید؟
خیلی کم شاید حدود ده تا دوازده درصد آن هم مثلا برای آموزش نماز بود چون می‌خواستم نماز خواندن را یاد بگیرم
- به نظرشما چقدر اینترنت می‌تواند در نشر اسلام موثر باشد؟
خیلی زیاد. اکثریت افرادی مثل من که دسترسی به مراکز اسلامی ندارند به‌خصوص در ژاپن به کمک اینترنت می‌توانند با اسلام آشنا بشوند برای همین باید فعالیت اسلامی در فضای مجازی را تقویت کرد و گسترش داد.
- خیلی از دانشجویان مسلط به زبان خارجی هستند که می‌خواهند تبلیغ اسلامی داشته باشند پیشنهاد شما به آنها چیست؟