کانالی برای تاریخ، تفکر و تمدن
به قول فرمایش حضرت آقا اینترنت نعمت است واقعا هم همین طوراست خیلی افراد مثل من بوده و هستند که کنجکاوند بدانند اما دسترسی به مرکزی
به قول فرمایش حضرت آقا اینترنت نعمت است واقعا هم همین طوراست خیلی افراد مثل من بوده و هستند که کنجکاوند بدانند اما دسترسی به مرکزی اسلامی ندارند برای همین باید محتوای شبکههای مجازی را با اطلاعات درست اسلامی پر کرد چون هم هزینه تبلیغ در آن کم است هم تاثیرش زیاد و افراد هر موقع که بخواهند میتوانند به هرمطلبی خواستند دسترسی داشته باشند بنابراین بهترین راه تبلیغ همین اینترنت است تا مطالب و قوی بگذارند و به رفع شبهات کمک کنند.
- شما نامه مقام معظم رهبری به جوانان شمال امریکا و اروپا را نیز ترجمه کردید؟
بله؛ البته فقط ترجمه کردم و در اختیار دوستان در جنبش مصاف گذاشتم. در توزیع آن نقشی نداشتم.
- در شبکههای مجازی با چه گروههایی بحث میکنید؟
افراد مختلفی هستند اعم از مسیحی یا بودایی اما با مسیحیان راحتتر بحث میکنم زیرا در هرحال صاحب کتاب و پیامبر الهی هستند و نسبت به پیامبران قبل و بعد از مسیح اطلاعاتی دارند .
- راهنمایی داشتید؟
نه اصلا هیچ کس نبود البته درفضای چت روم که بحث میشد
- هنوزهم درشبکههای اجتماعی ژاپنی فعالیت دارید؟
البته امروز ورود ندارم زیرا وقتم تلف میشود. اما قبل از آن وبلاگ و فیس بوک داشتم حالا هم اگر محدودیتهای فیلترینگ و کاری کمترشود دوست دارم فعال شوم. کامنتهای سابق من که گاهی سر میزنم حدود صد مورد میشود.
- تا به حال در فضای مجازی کسی از طریق شما مسلمان شده است؟
نمیدانم، مدتهاست که اطلاعاتم در رایانه حذف شده است و نتوانستم ایمیلهایم را دنبال کنم
- دراین مدت که مسلمان شدهاید فعالیت وهابیون در فضای مجازی را چگونه دیدهاید؟
خیلی فعال هستند در حالیکه شیعیان خیلی کم بودهاند ما در ژاپن تنها یکی دو سایت شیعه داریم که تازه آن هم دو خانم مدیرش هستند. یکی ساکن در آمریکاست و دیگری در ژاپن زندگی میکند .
- ایرانیها در این فضا نقش ندارند؟
نه، متاسفانه ایران نقشی در این باره نداشته است. البته در سال ۹۱ سایت اقای ساوادا که یک ژاپنی مسلمان است به نمایندگی جامعهالمصطفی در ژاپن راهاندازی شده اما ایشان هم بیشتربه امور شرعیات مردم به صورت حضوری میپردازند تا نشر و تبلیغ اسلام. محتوای مطالب و نوشتههای آن زیاد نیست.
- از وقتی مسلمان شدهاید و به ایران مهاجرت کردهاید کسی هم از طریق شما مسلمان شده است؟
مستقیم نه ولی غیرمستقیم خدا کمک کرده و به اسلام گرایش پیدا کردهاند مثلا یکبار تعدادی از دانشجویان ژاپنی در دانشگاه تهران را به خانه دعوت کردیم با آنها درباره مسایل مخالف از جمله اسلام حرف زدیم بعد از آن شنیدم یکی از آنها مسلمان شده است.
- اگر امروز قرار باشد تا شما در فضای مجازی فعال باشید مهمترین کاری که انجام میدهید چیست؟
رفرنسسازی (ترجمه کتابهای مرجع و مهم شیعی) در کنار آن فضای گفتوگو و چت روم را فراهم میکنم تا افراد اطلاعات یا شبهاتی که دارند برطرف کنند.
- مدتی است در سایت رهیافتگان به صورت آفلاین حضور دارید در این رابطه بگویید؟
خیلی کار جالب و خوبی است میتوانم هر موقع که دوست داشتم و فرصت کردم مطالب را بخوانم و جواب بدهم بدون اینکه دیگران دخالت داشته باشند کار هم برای خودم راحتتر است و فرصت مطالعه و پاسخگویی هم دارم.
- با تشکر از وقتی که به ما دادید
ازشما هم سپاسگذارم
منبع : ماهنامه رایانما شماره ۶
@tamadone_novine_islami
https://telegram.me/tamadone_novine_islami