Sociology of Sport and Body @sociology_of_sport یادداشتها, نظرات, تحلیلهای اجتماعی و پیشنهادهای سازنده شما را در خصوص جامعه شناسی ورزش و جامعه شناسی بدن در نشانی زیر چشم به راهیم: @Moidfar @madanibita Sociology of Sport and Body ۰۰:۳۵ ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ویژه نامه روزنامه ایران برای زنده یاد دکتر قانعی راد (۲) 4_5850391484657829291.pdf ( 191.8 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام Sociology of Sport and Body ۰۰:۳۵ ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ویژه نامه روزنامه ایران برای زنده یاد دکتر قانعی راد (۱) 4_5850391484657829290.pdf ( 182.8 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام Sociology of Sport and Body ۲۲:۱۸ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ⚽️فوتبال افیون تودههاست!.. ✍🏻مهدی تدینی 🔷در روزهایی که شوق بازیهای جام جهانی حال خیلی از ما را خوب کرده و شوری در سرها انداخته، صحبت علیه فوتبال خودزنی به نظر میرسد. کافی است در چنین روزهایی کسی علیه فوتبال حرف بزند تا در همان دو سطر اول نوشتهاش متهم شود به «ژست روشنفکری»! متهم شود به تلاش برای ساز مخالف زدن و خودنمایی با زیر سؤال بردن علایق عمومی. اما حرف را در زمانش باید زد، حتا اگر آدمی با فهرستی از اتهامات روبرو شود …کسی که از شادی هموطنانش شاد نشود از بیماری روانی رنج میبرد و دچار «دیگرانستیزی» است. من هم آرزومند مؤفقیت ایران در جام جهانیام، فقط به این دلیل که هموطنانی که دل خوش به همین مؤفقیتند شاد میشوند. اما چطور اندوهم را از اینکه این شادمانی را یکسر افیونی میدانم پنهان کنم؟. 🔷خدمتی که فوتبال به جامعه میکند ناچیز، غیرضروری و حاشیهای است، اما توجه و ارجی که در مقابل میبیند هزاران برابر آن خدمت ناچیز است. نقد من ناظر به همین عدمتناسب میان «خدمت» و «ارج» است. سرشت فوتبال چه در ایران و چه در همه جای دنیا یکسان است، اما کارکرد منفی «ناخودآگاه» آن در کشورهای جهانسوم مانند ایران وخیمتر است. ... Sociology of Sport and Body ۲۱:۲۳ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ محسن تنابنده: نایک ندارید ولی لایک دارید! Sociology of Sport and Body ۲۱:۰۶ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ فوتبال⚽️ …چرا فوتبال اینقدر جذاب است؟ چرا همیشه تیم بهتر بازی را نمیبرد؟ نیچه اگر امروز زنده بود، چرا باید هوادار آرسنال میشد؟ بکنبائر و زیدان چگونه چهار فضیلت اصلی فلسفهی یونان باستان را آموختند؟ گل دست خدا یا گل قرن؛ معجزه چه نسبتی با مارادونا و فوتبال دارد؟ شانس چقدر در فوتبال نقش دارد؟ ایراد ضدفوتبال در چیست؟ چرا زیبا بازی کردن، اخلاقا بهتر است؟ وقتی مهاجمی از آخرین مدافع رد شده و میرود که گل بزند، تحت چه شرایطی خطای مدافع روی او اخلاقی است؟ آیا دروازهبانها فیلسوفاند؟ دریبلهای کریس رونالدو هنرمندانهتر است یا تابلوهای پیکاسو؟ ... Sociology of Sport and Body ۱۷:۳۷ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ زیستن و رقابت در «گروه زندگی». (محمد فاضلی – عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی) ✅ شب قرعهکشی گروهبندی جام جهانی فوتبال نوشتم «ما با بزرگان دیده میشویم و اوج میگیریم» (نگاه کنید به: استدلالم این بود که اگر تیم آمادهای باشیم همگروهی با اسپانیا و پرتغال خوششانسی ماست. نوشتم «میلیاردها نفر برای دیدن بازی اسپانیا و پرتغال به تلویزیونها چشم میدوزند، اما ناگزیرند ما را هم ببینند و اگر تا آن زمان خوب آماده شده باشیم، در حالی که آمادهاند تا اسپانیا و پرتغال را ببینند، ما را تحسین خواهند کرد.» همان جا نوشتم که اگر فوتبال را درسی برای زندگی بدانیم «از بودن با بزرگان استقبال خواهیم کرد؛ حتما تلاش خواهیم کرد در سایر عرصهها هم کنار بزرگان بایستیم.» حرفم این بود که باید کاری کنیم که در اقتصاد و فرهنگ هم کنار بزرگان دنیا بایستیم.. ✅ کاش قاعده بازیهای دنیا اجازه میداد تا مثل فوتبال بیدردسر کنار بزرگان بایستیم و دیده شویم. عادل فردوسیپور جملهای را بعد از تمام شدن بازی و در میان هیاهو گفت که کمتر شنیده شد، جملهای زیرکانه و دردناک از همانها که جزئی از سبک گزارشگری اوست: «فقط در فوتبال است که ما زود به آرزوهامون میرسیم.» ادامه منطقی جمله میتواند این باشد امروز «فقط ... Sociology of Sport and Body ۱۵:۰۲ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ خودزنی حریف و شادی غریب یک ملت!.. 📝حسین اسداللهی 🔸بی شک تیم ملی ایران علی رغم تمامی گمانه زنیها و تحلیلهای موجود در رابطه با قدرت بازی فوتبال مراکش، خوش درخشید و تا آخرین لحظه دست از مبارزه بر نداشت. این امر هم قابل تحسین است و هم امیدوار کننده …🔸 اما اتفاق انتهای بازی و خودزنی تیم مراکش که منجر به برد مبتنی بر شانس تیم ایران در این مسابقه شد و از همه مهمتر شادی بی وصف پس از آن که نه تنها گوینده را بر آن داشت که جلوی دوربین و در مقابل دیدگان میلیونها ایرانی بگوید: «من واقعا مثل چی!؟ کیف کردم و مطمئنم شما (مخاطبین) هم مثل چی!؟ کیف کردید»، که مثل همیشه پس از هر پیروزی ورزشی (خاصه ورزش فوتبال) مردم را جهت پرفورم شادی و ابراز احساسات به خیابانها کشید، در خود پرسشی اساسی داشت. اینکه چرا غفلت و اشتباه تیم حریف را به پیروزی خود تعبیر کردیم؟ فقط تصور کنیم (فرض محال که محال نیست)، در تمامی بازیهای پیش رو چنین اتفاقی تکرار شود و تیم ما بر همین قیاس بالا برود و در نهایت هم جام را بالای سر بگیرد … واقعا باز هم به خیابانها خواهیم رفت؟! و گوینده هم اذعان خواهد کرد که مثل چی! کیف کرده است؟!. 🔸سال هاست که جامعه شناسان و پژوهشگران زیادی مقوله ... Sociology of Sport and Body ۱۴:۲۱ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ⚽️ فوتبال و 📝 ترجمه. قسمت اول ◀️ جام حذفی، لیگ دسته …، لیگ برتر، جام جهانی و … و نقش ترجمه در این رویدادهای ورزشی. 🏃 اکثر ما بازیکنان تیم ملی را میشناسیم. 👤 اگر بپرسند سرمربی تیم ایران 🇮🇷 کیست، جوابی داریم. 🤔 و اما مترجم تیمهای ورزشی ⁉️ و نقش آنها؟!. هر ساله با میلیاردها دلار هزینه، سرمربیان خارجی را با یک دنیا امید برای هدایت تیمهای داخلی و ملی انتخاب میکنیم، بیآنکه مهمترین زمینه حضورشان را فراهم کنیم. ترجمه!!!!. مربی آلمانی، مربی کروات و … چه بگوید از تکنیک و تاکتیک به بازیکنان ایرانی، و اساسا چگونه بگوید؟!. تازه وقتی مربی خارجی سکان تیم را در دست گرفت یاد مهمترین دغدغه او و رسانهها میافتیم، یعنی ترجمه و مترجم. کم نبوده موقعیتهایی که جابهجا کردن حتی یک واژه به ضرر/ سود مربی تمام شده. ... Sociology of Sport and Body ۱۴:۰۶ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ دریای ملت و کاسۀ سیما و فوتبال «ملی». 🖊کامبیز نوروزی تلویزیون ایران همیشه واقعیتها را در ظرفهای غیر واقعی میریزد و چیزی از واقعیت نشان میدهد که واقعی نیست.. 🔲واقعیت مسابقۀ دیشب فوتبال ایران و مراکش دو قسمت داشت. یکی نبرد سخت و جانانۀ پسران ایران در زمین چمن که با پاهای گرفته و دندۀ مصدوم دنبال افتخار برای نام ایران بودند. دوم، ایرانیانی که از تلویزیون یا در ورزشگاه نگاههای تشنه خود را به لحظه لحظههای بازی دوخته بودند و در ساق و سر پسران خود، امید و افتخاری را میجستند که خود را شایستۀ آن میدانند …🔲ایرانیان زیادی در ورزشگاه سن پطرزبورگ نفسهایشان را به نفسهای ۱۱ پسر ایرانی داده بودند که در زمین مثل اسبهای دشتهای وحشی نفس افتخار میزدند. انگار که میخواهند نفسهایشان را به آنها وام دهند. این یعنی یک بازی «ملی» به تمام معنای کلمه. یک بازی بایک قلب و ۸۰ میلیون نبض …🔲اما تیغ سانسور تلویزیون ایران چیزی که نمیشناسد مفهوم «ملت» است. سانسور بی رحم تلویزیون در پخش مستقیم این مسابقه کاری کرد که انگار هیچ ایرانی در ورزشگاه سن پطرزبورگ نیست. کاری کرد که وقتی از صفحه تلویزیون ورزشگاه را میدیدی، انگار که همه تماشاگران، طرفداران مراکشند و هیچ ایرانی ... Sociology of Sport and Body ۰۹:۰۵ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ موضوعات اجتماعی در ورزش؛ ویرایش دوم، نوشته رونالد وادز، ۲۰۱۱ …کتاب «موضوعات اجتماعی در ورزش» که به شیوه یک کتاب درسی سازماندهی شده، مقدمه فوق العاده ارزشمندی برای مباحث مربوط به حضور چند بعدی ورزش و فعالیت بدنی در عرصه جامعه است. این کتاب را رونالد وادز نوشته، کسی که خود یک عمر به عنوان ورزشکار، تماشاگر، هوادار، معلم، مربی، مدیر و منتقد در گیر مسایل ورزش بوده است، این تجربه بی نظیر به دانشجویان و خوانندگان کمک میکند جهان ورزش و فعالیت بدنی را درک کند و در زندگانی خویش به کار بندد. تجربه زیسته وادز به او دیدگاه منحصر به فرد و توان بی مانندی داده که کتابی این چنین گیرا و جذاب و در عین حال غنی و پرمحتوا بنگارد. متن جذاب و چاپ تمام رنگی آن منجکاوی دانشجویان و خوانندگان را بر میانگیزد و در عین حال کتابی بسیار کاربردی و جامع هم هست که میتوان به وسیله آن دانشجویان را به سمت موضوعات مورد نظر در مطالعه اجتماعی ورزش کشاند. در این مجموعه دائما مثال هایی از دنیای واقعی مطرح میشود که با نظریات جدید موجود درباره ورزش پیوند داده میشود. گرچه کتاب قویا بر تحقیقات متکی است، به گونه خسته کننده منحصر به نظریه پردازی نمیشود. این کتاب نگاه عمیقی به موضوعات، تناقضها و محیط پر ابهام ورزش دارد ... Sociology of Sport and Body ۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ 📚معرفی کتاب. موضوعات اجتماعی در ورزش؛ ویرایش دوم، نوشته رونالد وودز، ۲۰۱۱ Sociology of Sport and Body ۰۰:۴۲ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ کتاب مرجع جام جهانی فوتبال.. (تیمها، بازیکنان، مربیان، داوران). (اولینها، رکوردداران و نامداران) fwcs2018.pdf ( 4.9 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام Sociology of Sport and Body ۰۰:۳۳ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ایران به لطف تساوی پرتغال و اسپانیا صدر نشین گروه B شد Sociology of Sport and Body ۰۰:۲۵ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ تقدیم به نایکی. «کفشهایم کو؟». هر کجا هست نگهدار همهاش مال خودت. Sociology of Sport and Body ۰۰:۰۸ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ♦️واکنشها در فضای مجازی به برد شیرین ایران 🔹️کاش مدافع مراکش بیاد به پرتغال و اسپانیا هم برامون گل بزنه. 🔹️واقعا مراکش خوب بازی کرد و حقش بود یه گل بزنه که زد. 🔹️بازی جوانمردانه یعنی همین. به جای این همه پاسی که آزمون به بچههای مراکش داد اونها هم به خودشون زدن. 🔹️این بازیکن مراکش اکانت اینستاگرامی چیزی داره؟ بریم ازش تشکر کنیم. 🔹️اون گربهای که پیشبینی کرد ایران میبره هیچوقت نباید کالباس بشه. ... Sociology of Sport and Body ۲۲:۵۱ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ برد شیرین تیم ملی فوتبال کشورمان بر تیم ملی مراکش بر یاران ارجمند مبارک باد Sociology of Sport and Body ۲۲:۵۰ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ نگاه کن که چگونه تلخی ناکامیها و عقدههای فروخورده مردم در شیرینی یک برد حل میشود؟. و آنها را ببین در شادمانگی یک «خود جمعی». دست افشانند. و این معجزه فوتبال است. Sociology of Sport and Body ۲۰:۲۵ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ در رثای استاد فقید زنده یاد. دکتر محمد امین قانعی راد.. افسوس از این سفر نفرین به این ستم بی حد روزگار. در آسمان این دیار. مگر چند ستاره چون تو بود؟. - ای آشنای غریب!. ای لطیفتر و سر به زیرتر. از لالههای واژگون. واژههای ماتم زدهی من این بار. عزادار تواند، ای مهربانتر از باران. چه زود بند آمدی؟. ... Sociology of Sport and Body ۱۷:۳۴ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ 🔴 متن اطلاعیه خانواده و همکاران دکتر قانعی راد درباره مراسم تشییع و ترحیم ایشان …بسم الله الرحمن الرحیم همه از خداییم و به سوی او بازمیگردیم. درگذشت اندوهبار دکتر محمدامین قانعیراد جامعهشناس و اندیشمند برجسته کشور، سوگ بزرگ همه آنانی است که به انسانیت، اخلاق، دانش و مسئولیت اجتماعی میاندیشند. او در خانواده، دانشگاه و جامعه سرمشقی کمنظیر در رفتار انسانی، اندیشهورزی، کنشگری و وارستگی بود. میراث ماندگار علمی و مدنی وی همچنان برای بازماندگان، همکاران و همراهانش راهگشا و درسآموز است. پیکر پاک او را یکشنبه ۲۷ خردادماه ابتدا از محل کارش در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تودیع و پس از آن از خانه دومش انجمن جامعه شناسی ایران تا قطعه نام آواران بهشت زهرا تشییع میکنیم. مراسم تودیع: ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه؛ خیابان ملاصدارا، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سهیل، پلاک ۹ (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور). مراسم تشییع: ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه؛ بزرگراه جلال آلاحمد، جنب دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران (انجمن جامعه شناسی ایران). مراسم ترحیم: روز سه شنبه ۲۹ خردادماه، ساعت ۱۴ تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه؛ مسجد جامع شهرک قدس میدان صنعت. خانواده، دوستان و بازماندگان. ... Sociology of Sport and Body ۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ 🖊 فردین علیخواه محققان و نظریه پردازان مطالعات زنان به ویژه در عرصه رسانههای جمعی، در آثارشان از اصطلاح The Symbolic Annihilation of Women استفاده میکردند که در فارسی به فنای نمادین زنان/ امحاء نمادین زنان ترجمه شده است. منظور آنکه؛ برخی از رسانههای جمعی در کشورهای توسعه یافته بسیار با ظرافت، بسیار هوشمندانه، بسیار نمادین، بسیار ریاکارانه، و به شکلی که شاید در نگاه اول به چشم کسی نیاید زنان را در پس زمینه قرار میدهند. این شگردهای رسانهای معمولا با تکیه بر تحقیقات نشانه شناسی برملا شده است چرا که پیامهای رسانهای مربوط به فنای نمادین زنان آنقدر پوشیده و در تصویر پنهان اند که درک آنها نیازمند نشانه شناسی است. ما جزو معدود کشورهای جهان هستیم که فهم و درک اقدامات مربوط به فنای نمادین زنان در آن نیازمند هیچ نوع نشانه شناسی نیست. اصلا لازم نیست که به ذهن مان فشار بیاوریم. اساسا تصمیم گیران هم علاقهای ندارند که پیام هایشان را غیرمستقیم، پوشیده و رمزآلود به مخاطبان منتقل کنند. بسیار صریح و آشکار حرف شان را میزنند. ما اینیم!. ... ‹ 61 62 63 64 65 66 67 ›
Sociology of Sport and Body ۰۰:۳۵ ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ویژه نامه روزنامه ایران برای زنده یاد دکتر قانعی راد (۲) 4_5850391484657829291.pdf ( 191.8 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
Sociology of Sport and Body ۰۰:۳۵ ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ ویژه نامه روزنامه ایران برای زنده یاد دکتر قانعی راد (۱) 4_5850391484657829290.pdf ( 182.8 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
Sociology of Sport and Body ۲۲:۱۸ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ⚽️فوتبال افیون تودههاست!.. ✍🏻مهدی تدینی 🔷در روزهایی که شوق بازیهای جام جهانی حال خیلی از ما را خوب کرده و شوری در سرها انداخته، صحبت علیه فوتبال خودزنی به نظر میرسد. کافی است در چنین روزهایی کسی علیه فوتبال حرف بزند تا در همان دو سطر اول نوشتهاش متهم شود به «ژست روشنفکری»! متهم شود به تلاش برای ساز مخالف زدن و خودنمایی با زیر سؤال بردن علایق عمومی. اما حرف را در زمانش باید زد، حتا اگر آدمی با فهرستی از اتهامات روبرو شود …کسی که از شادی هموطنانش شاد نشود از بیماری روانی رنج میبرد و دچار «دیگرانستیزی» است. من هم آرزومند مؤفقیت ایران در جام جهانیام، فقط به این دلیل که هموطنانی که دل خوش به همین مؤفقیتند شاد میشوند. اما چطور اندوهم را از اینکه این شادمانی را یکسر افیونی میدانم پنهان کنم؟. 🔷خدمتی که فوتبال به جامعه میکند ناچیز، غیرضروری و حاشیهای است، اما توجه و ارجی که در مقابل میبیند هزاران برابر آن خدمت ناچیز است. نقد من ناظر به همین عدمتناسب میان «خدمت» و «ارج» است. سرشت فوتبال چه در ایران و چه در همه جای دنیا یکسان است، اما کارکرد منفی «ناخودآگاه» آن در کشورهای جهانسوم مانند ایران وخیمتر است. ...
Sociology of Sport and Body ۲۱:۰۶ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ فوتبال⚽️ …چرا فوتبال اینقدر جذاب است؟ چرا همیشه تیم بهتر بازی را نمیبرد؟ نیچه اگر امروز زنده بود، چرا باید هوادار آرسنال میشد؟ بکنبائر و زیدان چگونه چهار فضیلت اصلی فلسفهی یونان باستان را آموختند؟ گل دست خدا یا گل قرن؛ معجزه چه نسبتی با مارادونا و فوتبال دارد؟ شانس چقدر در فوتبال نقش دارد؟ ایراد ضدفوتبال در چیست؟ چرا زیبا بازی کردن، اخلاقا بهتر است؟ وقتی مهاجمی از آخرین مدافع رد شده و میرود که گل بزند، تحت چه شرایطی خطای مدافع روی او اخلاقی است؟ آیا دروازهبانها فیلسوفاند؟ دریبلهای کریس رونالدو هنرمندانهتر است یا تابلوهای پیکاسو؟ ...
Sociology of Sport and Body ۱۷:۳۷ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ زیستن و رقابت در «گروه زندگی». (محمد فاضلی – عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی) ✅ شب قرعهکشی گروهبندی جام جهانی فوتبال نوشتم «ما با بزرگان دیده میشویم و اوج میگیریم» (نگاه کنید به: استدلالم این بود که اگر تیم آمادهای باشیم همگروهی با اسپانیا و پرتغال خوششانسی ماست. نوشتم «میلیاردها نفر برای دیدن بازی اسپانیا و پرتغال به تلویزیونها چشم میدوزند، اما ناگزیرند ما را هم ببینند و اگر تا آن زمان خوب آماده شده باشیم، در حالی که آمادهاند تا اسپانیا و پرتغال را ببینند، ما را تحسین خواهند کرد.» همان جا نوشتم که اگر فوتبال را درسی برای زندگی بدانیم «از بودن با بزرگان استقبال خواهیم کرد؛ حتما تلاش خواهیم کرد در سایر عرصهها هم کنار بزرگان بایستیم.» حرفم این بود که باید کاری کنیم که در اقتصاد و فرهنگ هم کنار بزرگان دنیا بایستیم.. ✅ کاش قاعده بازیهای دنیا اجازه میداد تا مثل فوتبال بیدردسر کنار بزرگان بایستیم و دیده شویم. عادل فردوسیپور جملهای را بعد از تمام شدن بازی و در میان هیاهو گفت که کمتر شنیده شد، جملهای زیرکانه و دردناک از همانها که جزئی از سبک گزارشگری اوست: «فقط در فوتبال است که ما زود به آرزوهامون میرسیم.» ادامه منطقی جمله میتواند این باشد امروز «فقط ...
Sociology of Sport and Body ۱۵:۰۲ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ خودزنی حریف و شادی غریب یک ملت!.. 📝حسین اسداللهی 🔸بی شک تیم ملی ایران علی رغم تمامی گمانه زنیها و تحلیلهای موجود در رابطه با قدرت بازی فوتبال مراکش، خوش درخشید و تا آخرین لحظه دست از مبارزه بر نداشت. این امر هم قابل تحسین است و هم امیدوار کننده …🔸 اما اتفاق انتهای بازی و خودزنی تیم مراکش که منجر به برد مبتنی بر شانس تیم ایران در این مسابقه شد و از همه مهمتر شادی بی وصف پس از آن که نه تنها گوینده را بر آن داشت که جلوی دوربین و در مقابل دیدگان میلیونها ایرانی بگوید: «من واقعا مثل چی!؟ کیف کردم و مطمئنم شما (مخاطبین) هم مثل چی!؟ کیف کردید»، که مثل همیشه پس از هر پیروزی ورزشی (خاصه ورزش فوتبال) مردم را جهت پرفورم شادی و ابراز احساسات به خیابانها کشید، در خود پرسشی اساسی داشت. اینکه چرا غفلت و اشتباه تیم حریف را به پیروزی خود تعبیر کردیم؟ فقط تصور کنیم (فرض محال که محال نیست)، در تمامی بازیهای پیش رو چنین اتفاقی تکرار شود و تیم ما بر همین قیاس بالا برود و در نهایت هم جام را بالای سر بگیرد … واقعا باز هم به خیابانها خواهیم رفت؟! و گوینده هم اذعان خواهد کرد که مثل چی! کیف کرده است؟!. 🔸سال هاست که جامعه شناسان و پژوهشگران زیادی مقوله ...
Sociology of Sport and Body ۱۴:۲۱ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ⚽️ فوتبال و 📝 ترجمه. قسمت اول ◀️ جام حذفی، لیگ دسته …، لیگ برتر، جام جهانی و … و نقش ترجمه در این رویدادهای ورزشی. 🏃 اکثر ما بازیکنان تیم ملی را میشناسیم. 👤 اگر بپرسند سرمربی تیم ایران 🇮🇷 کیست، جوابی داریم. 🤔 و اما مترجم تیمهای ورزشی ⁉️ و نقش آنها؟!. هر ساله با میلیاردها دلار هزینه، سرمربیان خارجی را با یک دنیا امید برای هدایت تیمهای داخلی و ملی انتخاب میکنیم، بیآنکه مهمترین زمینه حضورشان را فراهم کنیم. ترجمه!!!!. مربی آلمانی، مربی کروات و … چه بگوید از تکنیک و تاکتیک به بازیکنان ایرانی، و اساسا چگونه بگوید؟!. تازه وقتی مربی خارجی سکان تیم را در دست گرفت یاد مهمترین دغدغه او و رسانهها میافتیم، یعنی ترجمه و مترجم. کم نبوده موقعیتهایی که جابهجا کردن حتی یک واژه به ضرر/ سود مربی تمام شده. ...
Sociology of Sport and Body ۱۴:۰۶ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ دریای ملت و کاسۀ سیما و فوتبال «ملی». 🖊کامبیز نوروزی تلویزیون ایران همیشه واقعیتها را در ظرفهای غیر واقعی میریزد و چیزی از واقعیت نشان میدهد که واقعی نیست.. 🔲واقعیت مسابقۀ دیشب فوتبال ایران و مراکش دو قسمت داشت. یکی نبرد سخت و جانانۀ پسران ایران در زمین چمن که با پاهای گرفته و دندۀ مصدوم دنبال افتخار برای نام ایران بودند. دوم، ایرانیانی که از تلویزیون یا در ورزشگاه نگاههای تشنه خود را به لحظه لحظههای بازی دوخته بودند و در ساق و سر پسران خود، امید و افتخاری را میجستند که خود را شایستۀ آن میدانند …🔲ایرانیان زیادی در ورزشگاه سن پطرزبورگ نفسهایشان را به نفسهای ۱۱ پسر ایرانی داده بودند که در زمین مثل اسبهای دشتهای وحشی نفس افتخار میزدند. انگار که میخواهند نفسهایشان را به آنها وام دهند. این یعنی یک بازی «ملی» به تمام معنای کلمه. یک بازی بایک قلب و ۸۰ میلیون نبض …🔲اما تیغ سانسور تلویزیون ایران چیزی که نمیشناسد مفهوم «ملت» است. سانسور بی رحم تلویزیون در پخش مستقیم این مسابقه کاری کرد که انگار هیچ ایرانی در ورزشگاه سن پطرزبورگ نیست. کاری کرد که وقتی از صفحه تلویزیون ورزشگاه را میدیدی، انگار که همه تماشاگران، طرفداران مراکشند و هیچ ایرانی ...
Sociology of Sport and Body ۰۹:۰۵ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ موضوعات اجتماعی در ورزش؛ ویرایش دوم، نوشته رونالد وادز، ۲۰۱۱ …کتاب «موضوعات اجتماعی در ورزش» که به شیوه یک کتاب درسی سازماندهی شده، مقدمه فوق العاده ارزشمندی برای مباحث مربوط به حضور چند بعدی ورزش و فعالیت بدنی در عرصه جامعه است. این کتاب را رونالد وادز نوشته، کسی که خود یک عمر به عنوان ورزشکار، تماشاگر، هوادار، معلم، مربی، مدیر و منتقد در گیر مسایل ورزش بوده است، این تجربه بی نظیر به دانشجویان و خوانندگان کمک میکند جهان ورزش و فعالیت بدنی را درک کند و در زندگانی خویش به کار بندد. تجربه زیسته وادز به او دیدگاه منحصر به فرد و توان بی مانندی داده که کتابی این چنین گیرا و جذاب و در عین حال غنی و پرمحتوا بنگارد. متن جذاب و چاپ تمام رنگی آن منجکاوی دانشجویان و خوانندگان را بر میانگیزد و در عین حال کتابی بسیار کاربردی و جامع هم هست که میتوان به وسیله آن دانشجویان را به سمت موضوعات مورد نظر در مطالعه اجتماعی ورزش کشاند. در این مجموعه دائما مثال هایی از دنیای واقعی مطرح میشود که با نظریات جدید موجود درباره ورزش پیوند داده میشود. گرچه کتاب قویا بر تحقیقات متکی است، به گونه خسته کننده منحصر به نظریه پردازی نمیشود. این کتاب نگاه عمیقی به موضوعات، تناقضها و محیط پر ابهام ورزش دارد ...
Sociology of Sport and Body ۰۹:۰۳ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ 📚معرفی کتاب. موضوعات اجتماعی در ورزش؛ ویرایش دوم، نوشته رونالد وودز، ۲۰۱۱
Sociology of Sport and Body ۰۰:۴۲ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ کتاب مرجع جام جهانی فوتبال.. (تیمها، بازیکنان، مربیان، داوران). (اولینها، رکوردداران و نامداران) fwcs2018.pdf ( 4.9 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
Sociology of Sport and Body ۰۰:۲۵ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ تقدیم به نایکی. «کفشهایم کو؟». هر کجا هست نگهدار همهاش مال خودت.
Sociology of Sport and Body ۰۰:۰۸ ۱۳۹۷/۰۳/۲۶ ♦️واکنشها در فضای مجازی به برد شیرین ایران 🔹️کاش مدافع مراکش بیاد به پرتغال و اسپانیا هم برامون گل بزنه. 🔹️واقعا مراکش خوب بازی کرد و حقش بود یه گل بزنه که زد. 🔹️بازی جوانمردانه یعنی همین. به جای این همه پاسی که آزمون به بچههای مراکش داد اونها هم به خودشون زدن. 🔹️این بازیکن مراکش اکانت اینستاگرامی چیزی داره؟ بریم ازش تشکر کنیم. 🔹️اون گربهای که پیشبینی کرد ایران میبره هیچوقت نباید کالباس بشه. ...
Sociology of Sport and Body ۲۲:۵۱ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ برد شیرین تیم ملی فوتبال کشورمان بر تیم ملی مراکش بر یاران ارجمند مبارک باد
Sociology of Sport and Body ۲۲:۵۰ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ نگاه کن که چگونه تلخی ناکامیها و عقدههای فروخورده مردم در شیرینی یک برد حل میشود؟. و آنها را ببین در شادمانگی یک «خود جمعی». دست افشانند. و این معجزه فوتبال است.
Sociology of Sport and Body ۲۰:۲۵ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ در رثای استاد فقید زنده یاد. دکتر محمد امین قانعی راد.. افسوس از این سفر نفرین به این ستم بی حد روزگار. در آسمان این دیار. مگر چند ستاره چون تو بود؟. - ای آشنای غریب!. ای لطیفتر و سر به زیرتر. از لالههای واژگون. واژههای ماتم زدهی من این بار. عزادار تواند، ای مهربانتر از باران. چه زود بند آمدی؟. ...
Sociology of Sport and Body ۱۷:۳۴ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ 🔴 متن اطلاعیه خانواده و همکاران دکتر قانعی راد درباره مراسم تشییع و ترحیم ایشان …بسم الله الرحمن الرحیم همه از خداییم و به سوی او بازمیگردیم. درگذشت اندوهبار دکتر محمدامین قانعیراد جامعهشناس و اندیشمند برجسته کشور، سوگ بزرگ همه آنانی است که به انسانیت، اخلاق، دانش و مسئولیت اجتماعی میاندیشند. او در خانواده، دانشگاه و جامعه سرمشقی کمنظیر در رفتار انسانی، اندیشهورزی، کنشگری و وارستگی بود. میراث ماندگار علمی و مدنی وی همچنان برای بازماندگان، همکاران و همراهانش راهگشا و درسآموز است. پیکر پاک او را یکشنبه ۲۷ خردادماه ابتدا از محل کارش در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تودیع و پس از آن از خانه دومش انجمن جامعه شناسی ایران تا قطعه نام آواران بهشت زهرا تشییع میکنیم. مراسم تودیع: ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه؛ خیابان ملاصدارا، خیابان شیراز جنوبی، خیابان سهیل، پلاک ۹ (مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور). مراسم تشییع: ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه؛ بزرگراه جلال آلاحمد، جنب دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران (انجمن جامعه شناسی ایران). مراسم ترحیم: روز سه شنبه ۲۹ خردادماه، ساعت ۱۴ تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه؛ مسجد جامع شهرک قدس میدان صنعت. خانواده، دوستان و بازماندگان. ...
Sociology of Sport and Body ۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ 🖊 فردین علیخواه محققان و نظریه پردازان مطالعات زنان به ویژه در عرصه رسانههای جمعی، در آثارشان از اصطلاح The Symbolic Annihilation of Women استفاده میکردند که در فارسی به فنای نمادین زنان/ امحاء نمادین زنان ترجمه شده است. منظور آنکه؛ برخی از رسانههای جمعی در کشورهای توسعه یافته بسیار با ظرافت، بسیار هوشمندانه، بسیار نمادین، بسیار ریاکارانه، و به شکلی که شاید در نگاه اول به چشم کسی نیاید زنان را در پس زمینه قرار میدهند. این شگردهای رسانهای معمولا با تکیه بر تحقیقات نشانه شناسی برملا شده است چرا که پیامهای رسانهای مربوط به فنای نمادین زنان آنقدر پوشیده و در تصویر پنهان اند که درک آنها نیازمند نشانه شناسی است. ما جزو معدود کشورهای جهان هستیم که فهم و درک اقدامات مربوط به فنای نمادین زنان در آن نیازمند هیچ نوع نشانه شناسی نیست. اصلا لازم نیست که به ذهن مان فشار بیاوریم. اساسا تصمیم گیران هم علاقهای ندارند که پیام هایشان را غیرمستقیم، پوشیده و رمزآلود به مخاطبان منتقل کنند. بسیار صریح و آشکار حرف شان را میزنند. ما اینیم!. ...