لینک کانال https://t.me/joinchat/AAAAAEJLNLu9Gs-xukoTpA ارتباط با ادمین @ZVaezzadeh


فایل صوتی سخنرانی دکتر نعمت الله فاضلی در میزگرد.. 🔶 توسعه و مساله کودکی در ایران معاصر🔶

✅ اصفهان، ۷ تیر۹۷. ✅ حجم فایل: ۲۱MB، زمان: ۹۰ دقیقه. 🔵 دکتر فاضلی در این سخنرانی به نقد تئوری «کودکی برای توسعه» می‌پردازد و معتقد است بحث رابطه میان آینده و فرزند، مفهوم کودکی را از بین می‌برد …✅ مفهوم کودکی به معنای ارزش ذاتی انسان است.. 🔻اما بحث توسعه و کودکی و سرمایه گذاری برای آینده کودک باعث می‌شود شخصیتی شکل بگیرد که لحظه اکنون خود را از دست می‌دهد.. 🔻در این رویکرد، ارزش‌های وجودی به دلیل ارزش‌های اقتصادی پایمال می‌شوند.. ✅ نقاط ضعف تئوری کودکی برای توسعه:. 🔻تقلیل گرایی اقتصادی: هیچ تئوری توسعه‌ای که محورش اقتصاد باشد به توسعه نمی‌انجامد …🔻تقلیل گرایی روانشناسی و نگاه فرویدی به کودکی: تاکید بیش از حد بر دوران کودکی و نادیده گرفتن تحولات هویتی در طول زمان …🔻تقلیل تاریخی: محدود دانستن کودکی به سن و دوره‌ای خاص.. 🔻ناتوانی این رویکرد در حل مسایل پیچیده و متکثر امروز ما مثل مسایل زیست محیطی …🔻ناتوانی این رویکرد در حل نابرابری‌های ساختاری مثل نابرابری‌های جنسیتی …🔻ناتوانی این رویکرد در مواجهه با چالش قدرت و ساخت سیاسی مبتنی بر دین.. 🔻ناتوانی این رویکرد در زمینه مسایل بین المللی …✅ نقا ...
  • گزارش تخلف

✅ تز شماره بیستم درباره ایران.. ✍ دکتر.. 🔺🔻خیلی مهم

🔶 وجه دیگر این تصفیه حساب با تفسیر ایدئولوژیکی سنت باید ناظر بر جنبه‌های توتالیتر این ایدئولوژی باشد، که زیر لوای 《بازگشت به خویشتن》به جای این‌که تاریخ را «علم تکوین آگاهی ملت» بداند، تفسیری ناظر بر عملی عرضه می‌کند که مندرج در تحت 《غریزه》و برای تغییر عالم است. *. 🔶 از این حیث، اهل ایدئولوژی، خود را بر طارم می‌بیند و برای عالم و آدم تکلیف معین می‌کند، و چون از جایگاه 《خدا》بر عالم و آدم می‌نگرد، لاجرم بر خود فرض می‌داند که 《نظام عالم را آن‌چنان که ایدئولوژی‌اش اقتضاء دارد تجدید بنا کند و فرهنگ و اخلاق و عقاید مردم را به شکل، تغییر دهد حتی علی‌رغم شماره آراء》●. 🔶 این تفسیر ایدئولوژیکی نظام سنت، چون از جایگاه خدا بر عالم و آدم می‌نگرد، چنان‌که به تصریح در نوشته‌های علی شریعتی آمده است، نمی‌تواند ناظر بر نظام اجتماعی توتالیتر نباشد …🔶 بدیهی است که این ایدئولوژی نه ربطی به جامعه‌شناسی دارد و نه به تاریخ، بلکه نسخه جهان سومی از است و مانند همه نظام‌های ایدئولوژیک، کوشش می‌کند که با از میان برداشتن تنش‌های اجتماعی، اندیشه‌های متنوع و رفتارهای گوناگون آدمیان، با وعده دادن بهشت بر روی زمین، بر ...
  • گزارش تخلف

🌐خلاصه نظریات جامعه شناسی گیدنز. 🔘قسمت هشتم.. 🔺مدرنیزاسیون بازتابی

گیدنز بر این نظر است که از دهه ۷۰ و ۸۰ قرن بیستم ما شاهد نوعی تحول بنیادی در مدرن هستیم و آن تحول مدرن به مدرنیزاسیون بازتابی Reflexive که ناشی از تأثیر مدرن بر عمل روزمره است … مدرنیزاسیون بازتابی تا حدودی از مدرنیزاسیون ساده جامعه صنعتی با توجه به برخی چشم‌اندازهای ساختاری متمایز است …مهم‌ترین ویژگی این شکل جدید برش بنیادی از دوران پس از دوران سلطه سنت است که از ابتدا بخشی از محتوای مدرن ساده را می‌ساخت …🔺جوامع مدرن و سنتی. از دیدگاه او آن چه به نظریه ساخت‌مندی در باره جامعه ویژگی خاصی می‌دهد، در نظر گرفتن تمایز «بنیادی» میان مدرن و جامعه سنتی قبل از آن و تمایز «نسبی» میان مدرن و فرامدرن یا مدرن متأخر پس از آن است. عنصر تعیین‌کننده در این‌جا دو پرسش یا مسئله است … ۱⃣ رابطه زمان‌ و مکان. ۲⃣ رابطه آگاهی عملی با آگاهی گفتمانی (و ناآگاهی) است … در حالی که پرسش اول به بعد کلان پراکندگی و توزیع اجتماعی مربوط می‌شود، پرسش دوم به بعد خرد ساختار کنشگر و هویت او ارتباط دارد. جدایی دو بعد – البته نه بر اساس ویژگی‌های هستی‌شناختی، بلکه در سطح تحلیلی- از قرن شانزدهم زمینه را برای ساختارسازی جدید ...
  • گزارش تخلف

🌐خلاصه نظریه‌های جامعه شناسی انتونی گیدنز. 🔘 قسمت هفتم.. 🔺بازتاب تلاش‌های گیدنز

بازتاب تلاش‌های گیدنز به‌ویژه در آثاری مانند پیامدهای مدرنیته (۱۹۹۰)، مدرنیته و هویت شخصی: خود و جامعه در عصر مدرن متأخر (۱۹۹۱) و همچنین در تحلیل خاص و مشروح او تحت عنوان تغییر شکل روابط صمیمی: جنسیت، عشق و رابطه جنسی در جوامع مدرن (۱۹۹۲) دیده می‌شود، دو ویژگی نظرات گیدنز تا قبل از آن که او به تأثیرات سیاسی جامعه مدرن متأخر در کتاب ورای چپ و راست: آینده سیاست‌های رادیکال (۱۹۹۴) بپردازد، عبارتند از:. اول، نظرات گیدنز در مقابل آن نظراتی قرار می‌گیرد که جریان اصلی در نظریه مدرنیزاسیون به حساب می‌آیندمانند الگوهای نظری شکل گرفته تحت تأثیر نظریه کارکردگرایی پارسونز و نظریه‌های سرمایه‌داری نومارکسیست‌ها. گیدنز و جریان‌های نظری نزدیک به او جامعه پسا‌مدرن و فرامدرن را از دیدگاه فرهنگی و ساختاری نوع جدید صورت‌بندی اجتماعی ارزیابی می‌کنند. این رویکرد نظری شامل مجموعه ناهمگنی از نظریه‌ها است: از پسا‌صنعت‌گرایی Postindustrialism و پسافردگرایی Postfordism گرفته تا نظریه‌های پسامدرن فرهنگی …دوم، نظرات گیدنز دو تفاوت با نظریه‌های پسامدرن به معنای محدود آن دارد. منشا این گونه بحث‌ها به دهه ۷۰ و مجادلا ...
  • گزارش تخلف

📍 تز شماره نوزدهم درباره ایران.. ✍ دکتر

🔷 از نیمه‌های دهه چهل خورشیدی، تصفیه حساب با بخش‌هایی از نمودهای فرهنگی جدید ایران، که بر پایه عناصری از جدید در قدیم بسط یافته بود شتابی بی‌سابقه پیدا کرد …🔷 تفسیر ایدئولوژیکی ناحیه‌هایی از نظام سنت، در صورت 《اخبار دیو و پری و غول بیابان و کوه و دریا》جانشین فهم مبتنی بر آگاهی ملی و بسط جدید آن «جدیدهای در قدیم» شد.. 🔷 این تفسیر ایدئولوژیکی، در ظاهر جدید، همان سخن 《باطل ممتنع》برای تصفیه حساب با یک سده و نیم دگرگونی برای ایجاد نظام‌ نوآئین بود که با پایان دوره گذار، ایران را در آستانه دوران جدید قرار داده بود.. 🔶 در فاصله دهه‌های آغاز اصلاحات در دارالسلطنه، تا پیروزی جنبش مشروطه‌خواهی مردم ایران، و از تاسیس مشروطیت تا تجربه‌های نوآئین نیمه نخست دهه چهل خورشیدی، کوشش‌هایی برای بسط عناصری از «جدید در قدیم» ایران ممکن شد که همچون شالوده‌ای برای نوزایی ایران بود.. 🔷 با تفسیر ایدئولوژیکی ناحیه‌هایی از نظام سنت، مانعی در برابر مسیر نوخواهی ایجاد شد و به نوعی هزیمت در سپاه این نوزایی افتاد.. 🔷 از این جهت، نقادی این تفسیر ایدئولوژیک نظام سنت باید راه را بر بازگشت دوباره‌ای برای بازگشت به عناصر ...
  • گزارش تخلف

🌐 خلاصه نظریه‌های جامعه شناسی آنتونی گیدنز. 🔘 قسمت ششم.. 🔺شاخص‌ها در عمل اجتماعی

گیدنز معتقد است که اگر هنگام عمل اجتماعی از شاخص‌ها و طرح‌های اجتماعی به شیوه بازگشتی استفاده کنیم، در وضعیت عدم اطمینان قرار می‌گیریم، که به طور ضمنی حاوی دگرگونی و آغازی از نو است: گیدنز از ساخت‌مندی Structuration استفاده می‌کند که دلالت بر روندی فعال می‌کند که توسط ذهنیت به پیش رانده می‌شود و با مفهوم ساختاری شدن Structuring به روند شکل‌گیری هم‌زمان کنش و ساختار اشاره دارد. به عبارتی دیگر، وجود ساختارهای موجود از قبل کنش را سبب نمی‌شود تا بازتولید اجتماعی را تضمین کندبلکه با اجرای کنش، ساختار قواعد نیز بالقوه دگرگون می‌شود. تفاوت میان ساخت‌مندی گیدنز و فاصله Differance دریدا در این است که فاصله به سلسله‌ای از نشانه‌ها با پویایی ویژه خود اشاره دارد، در حالی ساخت‌مندی به فرایندی شدن شاخص‌ها و طرح‌ها. این همان وضعیتی است که در جریان اجرای عمل – برای نمونه در جریان کنش متقابل چهره-به-چهره – تولید شده و با نسبت دادن ارجاعی معانی کار می‌کند و کنشگر باید در عمل بر آن غلبه کند. از دیدگاه گیدنز این که تکرار سبب عادی شدن امری می‌شود و همچنین دگرگونی ساختارها صرفا زمانی قابل درک است که در نظر ...
  • گزارش تخلف

💎خلاصه نظریات جامعه شناسی آنتونی گیدنز.. 🔘قسمت پنجم.. 🔺ساختار درونی کنشگر

گیدنز معتقد است که پدیده اصلی در ساختار درونی کنشگر فقط آگاهی گفتمانی و ناآگاهی نیستند، بلکه معرفت ضمنی آگاهی عملی نیز نقش مهمی در انجام کنش دارد. گیدنز در این رهیافت خود شدیدا تحت تأثیر ویتگن اشتاین و همچنین هایدگر است. تکیه‌گاه شاخص‌ها و طرح‌های قواعد همین معرفت ضمنی آگاهی عملی است که در ضمن به ظاهر مسئولیت توانایی انجام کنش را به طور کلی به عهده دارد. این نیروهای ناآگاهانه تأثیرگذار نیستند که در این‌جا معیارها و شاخص‌های کنش را تعیین می‌کنند. همچنین این موضوعاتی که آگاهانه و بازتابی عمل می‌کنند نیز نیستند، بلکه این دلایل ضمنی بر شناخت مهارتی و میزان اطلاعات کنشگر هستند که در این رابطه تعیین‌کننده هستند …🔺شناخت مهارتی. کنشگر بر این اساس به «هدایت بازتابی کنش» Reflexive Monitoring of Action می‌پردازد. به عبارتی خود را به شیوه‌ای معمولی در جریان کنش مشاهده می‌کند. این عمل را نباید با بازتاب شناختی-اخلاقی اشتباهی گرفت. آگاهی عملی در این‌جا به شکل دستور زبان عمل می‌کند:. ...
  • گزارش تخلف

🔶 تز شماره هژدهم درباره ایران.. ✍ دکتر سیدجواد طباطبایی

💠 《تاریخ پایه‌ای بیهقی》، به خلاف تاریخ‌نویسی ایدئولوژیکی و تاریخ‌گریزی سنت‌مداری، ناظر بر 《تاریخ بیداری》به عنوان تاریخ و بسط آگاهی‌یابی 《ملی》است.. 💠 برعکس، سنت‌مداری و تفسیر ایدئولوژیکی، به رغم اختلاف‌های اساسی که میان آن دو وجود دارد، به تعبیر بیهقی که در فصل دیگری خواهم آورد، 《هنگامه می‌سازند》، سخن 《باطل ممتنع》و داستان‌هایی از 《خرافات》می‌گویند《تا خواب آرد نادانان را چون شب بر ایشان خوانند》 …🔶 مهم‌ترین قرینه‌ای که می‌توان بر وحدت دو امر متضاد آورد این است که تاریخ سنت، از دیدگاه سنت، هم‌چنان‌که تفسیر ایدئولوژیکی مفرداتی از نظام سنت قدمایی، به ضرورت مبتنی بر نوعی سنت‌مداری و مندرج در تحت انواع بازگشت به خویشتنی است که مقصد آن بازگشت، به تعبیر بیهقی، 《اخبار دیو و پری و غول بیابان و کوه و دریا》ست.. 🔶 مهم نیست که سنت‌مداری آگاهی را در بازگشت به سنت، که مکان آن را نیز ایدئولوژی ** او تعیین می‌کند، تفسیر ایدئولوژیکی سنت، با تفسیر به رای مفرداتی از نظام سنت، آگاهی کاذب جدید را عین علم قدیم‌می‌داند؛ جایی که این هر دو روش به هم می‌رسند، لامکان 《باطل ممتنع》است تا باز، به تعبیر بیهقی، 《حال‌ها با ...
  • گزارش تخلف

💎خلاصه نظریات جامعه شناسی آنتونی گیدنز.. 🔘قسمت چهارم.. 🔺تعریف ساختار‌های اجتماعی

▫️ ساختارهای اجتماعی همان قواعد هستند که گاهی شاخص‌های معنایی نرم‌تر و گاهی سخت‌تر دارند و رهیافت‌های نظم با جهت‌گیری هنجاری مشروط به آن‌هاست:. قواعد یا همان شاخص‌های معنایی ضروریات علی نیستند، بلکه بیش‌تر جعبه ابزاری در خدمت کسب مهارت کنشی هستند. ▫️ در همان حال در چارچوب این رهیافت از دیدگاه فکری غیرممکن به نظر می‌آید که کنشگران ته مانده‌ای پیش‌اجتماعی از فعالیت‌های اجباری را در اختیار داشته باشند. ▫️ به عقیده گیدنز بدون شاخص‌های معنایی قواعد، چیزی که از مفهوم ساختار باقی می‌ماند، هرج ومرج خوشحال‌کننده و در همان حال ناراحت‌کننده از منافع و نیازهای فردی نیست، بلکه ناتوانی در پردازش شناختی دنیا و همراه با آن در نهایت ناتوانی برای کنش بنیادی است …🔺نقش «منابع» و قواعد معنادار. ▫️ منابع دومین بعد ساختاری هستند که مانند قواعد معنادار هم تأثیر حمایت‌کننده و هم محدودکننده بر شکل‌های کنش دارند. منابع شامل تمام مصنوعات و ترتیبات مادی از مواد خام گرفته تا فناوری‌های ارتباطی، از وسایل حمل‌ونقل گرفته تا معماری و نهادینه کردن آن‌ها در ساختارهای اجتماعی و همچنین در کنشی که در آن سهیمند و سرانجام از ...
  • گزارش تخلف

🔴بخش‌های نظریه اجتماعی گیدنز.. تشکیل شده است …🔵 محور اصلی نظریه ساخت‌مندی

گیدنز محور اصلی نظریه خود را رهیافت عمل اجتماعی می‌داند که پیش از هر چیز تحت تأثیر فلسفه متأخر لودویگ ویتگن اشتاین تدوین شده است. او با این نظریه تلاش دارد، مسئله نظم اجتماعی را از نو مدل‌سازی کند. گیدنز تلاش دارد نظریه ساخت‌مندی را جایگزین فهم کلاسیک از نظریه نظم و کنش اجتماعی با جهت‌گیری هنجاری کند. فهم گیدنز از مفهوم نظریه اجتماعی گسترده است و در سطح انتزاعی، اساسی برای رشته‌های تجربی جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و علوم تاریخی و هدایت‌کننده آن‌ها است. معمولا پرسش در باره نظم اجتماعی با سوال هابز شروع می‌شود، همان طور که ما در مورد دروکیم و سپس پارسونز مشاهده می‌کنیم. که پرسش هابز در باره نظم اجتماعی را در چارچوب الگوی تبیینی‌ (پارادایمی) خود صورت‌بندی کرده‌اند. این پرسش در ضمن پرسشی در باره چگونگی شکل‌گیری جمع اجتماعی و شرایط امکان هماهنگی بین‌الاذهانی کنش‌های کنشگران فردی است. اگر این هماهنگی میان کنشگران وجود نداشت جامعه در گردابی از هرج‌ومرج ناعلاج غرق و میدان درگیری منافع خودخواهانه کنشگران می‌شد. این ساختارهای هنجاری هستند که قواعد و بایدهای اجتماعی را تولید می‌کنند. ...
  • گزارش تخلف

💎خلاصه نظریه‌های آنتونی گیدنز. 🔘 قسمت دوم.. 🔺تکامل گیدنز

▫️ گیدنز به‌ویژه در سه اثر خود که به شیوه تک‌نگاری نوشته شده‌اند،.۱⃣ قواعد جدید روش جامعه‌شناختی: نقدی اثباتی به جامعه‌شناسی‌های تفسیری ۱۹۷۶.۲⃣ مسائل اصلی نظریه اجتماعی: کنش، ساختار و تناقض در تحلیل اجتماعی ۱۹۷۹٫۳⃣ ساخت جامعه: رئوس نظریه ساخت‌مندی ۱۹۸۴. قدم‌به‌قدم و به تدریج نظریه اجتماعی خود را تدوین کرد و تکامل داد … ▫️نقد گیدنز در وهله اول متوجه آن نوع نظریه جامعه‌شناختی است که منشا آن در ایالات متحده امریکا قرار دارد و او از آن به منزله «وفاق ارتدوکسی» نام می‌برد. ▫️به عقیده او این رویکرد نظری بر نظریه جامعه‌شناختی و عمل تحقیق در حوزه جامعه‌شناسی تأثیر زیادی گذاشته است. ▫️سه رهیافت نظری کارکردی ساختاری، نظریه‌هایی با برد متوسط و تحقیقات اجتماعی کمی و استاندارد این رهیافت را نمایندگی می‌کنند. ▫️محتوای تمام آثار نظریه اجتماعی آنتونی گیدنز را نقد پیش‌انگاشت‌های این نوع جامعه‌شناسی به گمان او علم‌زده می‌سازند. ▫️بنابراین محتوای نظری کار گیدنز نقد سه رویکرد نظری اثبات‌گرایی، انسان جامعه‌شناختی و کارکردگرایی است. ▫️ وی با موضوع وحدت علوم مخالف بود و رهیافت توصیفی و جامعه‌شناختی متکی بر « ...
  • گزارش تخلف

💎 خلاصه نظریه‌های آنتونی گیدنز. 🔘قسمت اول

🔺آنتونی گیدنز Anthony Giddens متولد ۱۹۳۸ پس از هربرت اسپنسر ۱۹۰۳-۱۸۲۰ Herbert Spencer. ▫️دومین جامعه‌شناس بریتانیایی با اهمیت جهانی است. آنتونی گیدنز در ادمونتونEdmonton، منطقه‌ای در شمال لندن، به دنیا آمد و در آن‌جا در محیط اجتماعی طبقه متوسط پایین پرورش یافت. از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۹ در دانشگاه هال Hull جامعه‌شناسی و روان‌شناسی خواند، سپس برای ادامه تحصیل به مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی لندن LSE رفت و این موسسه را در سال ۱۹۶۱ با کسب مدرک کارشناسی ارشدو نوشتن کاری در حوزه جامعه‌شناسی ورزش ترک کرد. این موسسه در آن دوران تنها مرکز آموزشی در بریتانیا بود که رشته جامعه‌شناسی نسبتا مستقلی داشت. گیدنز سپس به عنوان مربی مشغول تدریس جامعه‌شناسی در دانشگاه لستر Leicesterشد، او نخستین کارش را در باره جامعه‌شناسی خودکشی در همین دوران انتشار داد که حاوی نقدی به دورکیم David Émile Durkheim بود. گیدنز در سال ۱۹۶۶ در اوج جنبش دانشجویی، که در سواحل غربی ایالات متحده امریکا بیش‌تر حرکت انقلابی فرهنگی تا جنبش سیاسی بود، انگلستان را ترک و نخست استادیار در دانشگاه سایمون فریزر SFU در ونکور کانادا شد و سپس به دا ...
  • گزارش تخلف

‍ ‍ 💎معرفی کتاب.. 📘گیدنز و «پیامدهای مدرنیته».. 🖊نویسنده: بهروز صفری

این کتاب در دو بخش ارائه می‌گردد: بخش اول مختصری درباره آنتونی گیدنز و نظریات اوست و بخش دوم خلاصه‌ای جامع از کتاب مهم او با عنوان «پیامدهای مدرنیته» است. اهمیت این کتاب در ارائه تحلیلی نهادمند و چند بعدی از مدرنیته است که به دام تقلیل‌گرایی رایج در علوم اجتماعی نمی‌افتد. تصویری که او از مدرنیته ارائه می‌دهد تصویر یک «گردونه بی‌مهار» است و همین تصویر او را به جهت‌گیری ضد دترمینیستیک می‌کشاند. گیدنز با اتکا به چنین تحلیلی به بررسی مخاطرات مدرنیته می‌پردازد و راه حل اساسی خود را بر مبنای «رئالیسم تخیلی» ارائه می‌دهد … ...
  • گزارش تخلف

💎 آیا مکالمۀ‌های رودررو اصیل و رسانه‌های اجتماعی مصنوعی هستند؟.. 🔺قسمت اول

▫️درک تامپسون، ۱۸۴۳ اکونومیست — دوستی که اتفاقی به حساب توئیتر من برخورده بود می‌گفت توئیت‌هایم باعث می‌شوند آدم نفهم شناخت‌ناپذیری به نظر برسم. می‌گفت: «تو در زندگی واقعی خیلی بهتر از این هستی». ▫️این گفتۀ رایجی دربارۀ رسانه‌های اجتماعی است: اینکه باعث می‌شوند افراد بدتر از آنی که در «زندگی واقعی» هستند، رفتار کنند. در توئیتر، طعنه می‌زنم. در فیس‌بوک، پز می‌دهم. در اینستاگرام، ژست می‌گیرم. در اسنپ‌چت، احمق‌بازی در می‌آورم. دارم وسوسه می‌شوم بگویم، همانطور که دوستم می‌گفت، این هویت‌های آنلاین کاریکاتورهایی از من واقعی هستند. بی‌شک این ادعا درست است که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند از بی‌رحم‌ترین چهرۀ طبیعت انسانی پرده بردارند. ...
  • گزارش تخلف

💎 آیا مکالمۀ‌های رودررو اصیل و رسانه‌های اجتماعی مصنوعی هستند؟

🔺 امروزه، بیش از رسانه‌های اجتماعی، مکالمۀ رودررو شخصیت‌هایمان را تحریف می‌کند …🔺قسمت دوم. ▫️عجیب نیست که جوان‌ها سلفی‌های زشت خود را در اسنپ شات برای دوستان نزدیک می‌فرستند و غروب‌های دل انگیز را برای مخاطبان بیشتر خود در اینستا گرام نگه می‌دارند. صحبت با گروه بزرگی از افراد ما را تحریک می‌کند که خود را به بهترین شکل ممکن عرضه کنیم …▫️در فیس‌بوک و توئیتر، گروه بزرگ مخاطبان شامل حلقه‌های هم‌مرکزی از صمیمیت است، از دوستان نزدیک گرفته تا همکاران دور یا افرادی که اصلا نمی‌شناسیم اما به هر حال نگران قضاوتشان دربارۀ خود هستیم. اینترنت، به شکلی که در حالت آفلاین امکان‌پذیر نیست، از ما می‌خواهد به پیش‌داوری غریبه‌ها پاسخ بدهیم. صرف اطلاع از اینکه کسی ما را می‌بیند گفتارمان را عوض می‌کند …▫️بررسی زنان در دانشکده‌های بازرگانی تراز اول نشان داد آن‌هایی که فکر می‌کردند هم‌کلاسی‌هایشان می‌توانند پاسخ‌هایشان را ببینند، نسبت به کسانی که چنین فکر نمی‌کردند، ۱۸۰۰۰ دلار حقوق کمتر می‌خواستند و ساعات کاری کمتری را ترجیح می‌دادند. وقتی مردم فکر می‌کنند کسی دارد آن‌ها را نگاه می‌کند، شخصیت خود را طوری اصلا ...
  • گزارش تخلف