جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۵:۰۳ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ 🔴دو واقعیت فقر فرهنگی مردم.. چارلی چاپلین:. من هر قدر با کار طنز، کوشش کردم تا مردم «بفهمند». اما آنها فقط. «خندیدند». امام سجاد (علیه السلام):. پدرم با برترین مردان زمان خویش در خون غلطید تا مردم. «بفهمند». اما آنان فقط. «گریه کردند» …. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۵ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ من فکر میکنم آدم باید وقت خود را تنها صرف خواندن کتاب هایی نماید که با چنگ ودندان دل خواننده را ریش میکنند ✍🏻فرانتس کافکا …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۲:۵۹ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ حل معضل بیکاری! … …🌐جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:06, 3.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۸ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ✅ درسهای رفراندوم ترکیه برای ما!. ✍ مهران - جامعهشناس 🌱رفراندوم سرنوشت ساز ترکیه با رای مثبت به افزایش قدرت اردوغان و تسهیل روند دیکتاتوری وی پایان پذیرفت. هرچند که پیروزی اردوغان در این رفراندوم با رای شکننده و پر شائبهای صورت گرفت ولی ترکیب واجدین شرایط اهمیتی افزونتر از نتیجه آن دارد! کل نوار ساحلی ترکیه و شهرهایی همچون استانبول، آنکارا و ازمیر که پیش از این موافق اردوغان بودهاند در این رفراندوم به او «نه» گفتند و به عکس نواحی مرکزی متشکل از شهرهای کوچک و روستاها که بیشتر بافتی سنتی، مذهبی و کمتر دانشگاهی بودند مسحور کاریزمای اردوغان شده و به او «آری» گفتند. همچنین تحریم انتخابات از سوی هفت میلیون ترک هم نقش مهمی در پیروزی اردوغان ایفا کرد! صرف نظر از زمینههای متفاوت فرهنگی میان ترکیه و ایران، کیفیت آرای این رفراندوم میتواند برای ما و در فصل انتخابات حاوی پیام هایی باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنم:. ✏️ دموکراسی عبارت است از؛ «راههای معین برای رسیدن به نتایج نامعین». آنچه میتواند دموکراسی را از غلتیدن در ورطه دیکتاتوری هایی از جنس اردوغان یا ترامپ بازدارد؛ مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندان است. شهروندانی که دریافتهاند ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۹ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ متاسفانه ما مردم فقط هنگامی در برابر جور و بیداد و توهین، رگهای گردن مان ورم میکند که خود به شخصه گرفتار آن شده باشیم ✍🏻احمد شاملو …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۰ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ⛔️ مار …🔺 نوزدان معتاد یکی از آسیبهای اجتماعی هستند که ناشی از پدیده اعتیاد و کارتن خوابی زنان و مردان است زنان و مردانی که به نوعی از اجتماع رانده شده و سرپناهی برای زندگی ندارند اما خود عاملی برای معضلات دیگری میشوند …✅ به گزارش سلامت نیوز، قانون نوشت: طی ۹ ماهه اول سال ۹۵، ۳۸۴ نوزاد با مسمومیت موادمخدر (معتاد) متولد شدهاند …🔺 ناخوسته وارد بازی والدینش شد. هرگز فکر نمیکرد پدرو مادر که همواره مأمن عشق و محبت به کودکان خود هستند، تا این حد بیرحم و سنگدل باشندکه چنین سرنوشتی را برایش رقم بزنند. شاید تا زمانی که در شکم مادر بود نشئگی مواد برایش خوشایند بود اما پس از تولد، درد خماری تمام وجود کوچکش را فرا گرفته و با گریههای مداومش سعی داشت به پدرو مادرش بفهماند این دنیایی نبود که انتظارش را میکشیدم …🔺انگار تقدیر روزهای خوبی را برایش رقم نزده و آیندهای تاریک را پیش روی وی قرار داده است. شاید اگر بخت با وی یار بود و پدر و مادری معتاد نداشت، روزگار بهتری در انتظارش بود …🔺در دوران جنینی در شکم مادر با خماری مادر معتادش خمار و با نشئگی وی نشئه بود. اما پس از ورود به دنیا اوضاع تغییر کرد و روی دیگر سکه هویدا شد. نوزادی که تازه پا به دنیا گذاشته از درد خماری به خود میپیچد و مادر و پدر معتاد ک ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۳ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ✅ جامعهشناسی و عمل.. چرا جامعهشناسان بسیار حرف میزنند و کم عمل میکنند؟ چرا جامعه شناسان سر از کتاب بلند نمیکنند و قدم از دانشگاه بیرون نمیگذارند و مشکل جامعه را حل نمیکنند؟. میگویند جامعه شناسان در برج عاج نشستهاند و حرف میزنند و کاری با زمین عمل و مشکل جامعه و مردم بد بخت ندارند. این همه خواندن و نوشتن و تحقیق کردن و دانشجو تربیت کردن دردی را دوا نمیکند. این همه سمینار و پژوهش و کتاب و مقاله مشکلی را حل نمیکند، بلکه اینها خود ضایع کننده بودجه و فرصتهای کشور است و هزینه و باری بر دوش ملت و جامعه است. جامعه شناسی خوب، جامعه شناسیای است که به درد جامعه و زمانه و مردم بخورد و مشکلی از مشکلات ملت و دولت و شهر و بازار و فرهنگ حل کند. میگویند و به درستی هم میگویند، جامعهشناسی ای که فایدهی عملی و ملموس نداشته باشد، صنار نمیارزد. من اصلا نمیخواهم، بگویم این استیضاح کردنها و پرسیدنها و نقد کردنها بی ربط هستند، یا از سر هوا و هوس و انتظارات نابجا است. بلکه بر عکس میخواهم، بگویم اینها «نشانه غلبهی یک ضرورت» در زمانه کنونی است و اگر فشار ضرورتها نبود علم و دانشگاه و جامعهشناسی در ذهن و زبان منتقدین و پرسندگان مهم نمیشد. اتفاقا این انتظارات و نقدها ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۵۶ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ 🔆 ثبتنام بن کارتهای از ۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت و از طریق سامانه bon. tibf ir برای متقاضیان امکان پذیر است. 🔹دانشجویان از ۳۱ فروردین تا ۳ اردیبهشت. 🔹دانش آموزان از ۲ تا ۵ اردیبهشت. 🔹استادان از ۵ تا ۷ اردیبهشت. 🌐رسانه، شمایید. 👈اگر نظرتان را جلب کرد، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۷ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ✅درک سیاسی در گفتوگو با احمد زاده.. ✅قدرت، ابزار سیاست است نه خود سیاست آنچه قدرت را توجیه میکند اهداف و برنامههای سیاستمدار است. نقیب زاده: سیاست سالها بلکه قرنها است تعریف شده و البته تعاریفی را نیز به خود گرفته است. زمانی، پولیس به عنوان شهرهای یونان مطرح بود و سیاست (Policy) نیز برخاسته از همین پولیس (شهر) است. یعنی مجموعه تدابیری که مربوط به اداره شهر میشد، شهری که خود یک دولت بود. بعدها در غرب این را به دولت فروکاستند، به این معنا که هر چه هست و نیست و نیز سیاست یعنی دولت، که کادر محدودی بود و بعد کادر محدودتر آن، این بود که سیاست را به قدرت. فرو بکاهیم و بگوییم هر جا که قدرت هست سیاست نیز وجود دارد. در حقیقت معنای سیاست همان تدبیر مدن یا تدبیر اداره جامعه است که در یونان باستان نیز مورد پذیرش قرار داشت. اروپاییان عصری را به نام عصر کلاسیک -کلاسیک به معنای طبقه طبقه- پشت سر گذاشتهاند. در این عصر، آنها هر علمی را تعریف کرده و در جایگاه خود در این طبقات علمی میگذاشتند، تعریف آن نیز تا حد زیادی مشخص میشد و مورد قبول همگان نیز قرار میگرفت. ... جامعه شناسی علامه ۰۱:۱۱ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ 🌐رسانه، شمایید.. کانال جامعهشناسی علامه. پوشش تحلیلی و بررسی و از نگاه جامعهشناسان مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Animation ( 29.9 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام به دوستانتان اطلاع دهید. 👇👇👇👇👇. جامعه شناسی علامه ۲۰:۰۴ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ✅لباسی بر دیوار نماندهاست. ✍🏻مسعود - دانشجوی ارشدجامعهشناسی گزارشی پیرامون در گفتوگو با دکتر مزینانی، رییس دانشکده علوماجتماعی. 👇👇👇. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۰:۰۴ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ لباسی بر دیوار نماندهاست.. مسعود خدادادی - دانشجوی ارشد جامعهشناسی.. «عمو!؟ عینکتو بده. میای عوض کنیم عینکامونو؟». عینکش پلاستیکی بود. دختر بجهای تقریبا ۹ ساله. عینک پلاستیکی میفروخت. «لباسای بچهگانه برای عید. حراج کردمها. حراااااج». صدای مرد بیحوصله میانسال نشسته روی جعبه چوبی بود که برای بساطش تبلیغ میکرد. ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۰۵ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ 📝نامه ۹ جامعه شناس، اقتصاددان و صاحب نظر تربیتی و رسانهای به کاندیداهای _جمهوری:. هوالعلیم نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری. با سلام. نظر به اهمیت انتخابات پیش رو، از شما نامزدهای ارجمند طی پنج پرسش کلیدی خواهانیم رویکرد و برنامه خود را در خصوص نهاد ملی، زیربنایی و استراتژیک آموزش و پرورش ارائه نموده تا امکان مقایسه و انتخاب آگاهانهتری برای افکار عمومی به ویژه جامعه فرهنگیان، خانوادههای دانش آموزان و میلیونها مخاطب مستقیم و غیر مستقیم نظام تعلیم و تربیت فراهم آید:.۱. بنا به مطالعات جهانی و تجربه کشورهای پیشرفته (اعم از جوامع اسلامی و غربی)، نمیتوان کشور و دولتی را یافت که بدون توجه و تمرکز ویژه بر تعلیم و تربیت به جایگاه قابل قبولی در توسعه یافتگی رسیده باشد. باید به استحضار برسانیم بر اساس نتایج ارزیابی موسسات معتبر جهانی، رتبه کیفیت آموزش ابتدایی ایران در دنیا در جایگاه هفتادم، رتبه کیفیت مدیریت مدارس ایران در دنیا یکصدوهشتم و از نظر کیفیت کل سیستم آموزش، صدوسومین کشور جهان هستیم …لطفا به طور مشخص بیان بفرمایید آموزش و پرورش اولویت چندم دولت شما خواهد بود و برای تغییر بنیادی این نظام تربیتی فرسوده، کم تاثیر و نامتناسب با برنامههای توسعه کشور، چه تمهیدی اندیشیدهای ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۱۸ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ سوال: عصبی بودن درزندگی برایتان مثبت بوده یا منفی؟.. جواب: من درحقیقت یک آدم خیلی معمولی هستم ده سال است که یک زن دارم و دو بچه که بسیار دوستشان دارم. من فکر میکنم آنقدر نقش آدمهای عصبی یا فرهیخته یا روشنفکر را خوب بازی کردهام که مردم گمان میکنند در زندگی واقعی نیز چنین هستم!. (اما) در خانه واقع یک آبجوخور تلویزیون نگاهکن تیشرتپوش هستم نه کسی که توی نخ «کی یرکه گارد» و «اسپینوزا» است!. از سوالات خوانندگان مجله تایم و پاسخ وودی آلن. 🌐رسانه، شمایید. 👈اگر نظرتان را جلب کرد، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۵۳ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ✅ نقش روشنفکر.. میشل فوکو فیلسوف فرانسوی در یکی آخرین مصاحبه هایش در بارهی نقش «روشنفکر» چنین میگوید:. " نقش این نیست که به دیگران بگوید، چه کنند. او حق چنین کاری را ندارد …. کار روشنفکر شکل دادن به ارادهی سیاسی دیگران نیست؛ کار او از طریق تحلیل هایی که در رشته خودش انجام میدهد، مکرر در مکرر تردید کردن در آن چیزهایی است که بدیهی فرض میشود،. بهم زدن عادتهای فکری و ذهنی مردم است … بر انداختن چیزهای آشنا و پذیرفته شده است، باز بینی قواعد و نهاد هاست … و مشارکت در شکل گیری ارده سیاسی …. 🌐رسانه، شمایید. 👈اگر نظرتان را جلب کرد، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۸ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ آزادی چیزی نیست که ما داشته باشیم. در دنیا چیزی به نام آزادی وجود ندارد آزادی کیفیتی ست از شخصیت ما.. ما کم و بیش آزادیم که در برابر فشار مقاومت کنیم. کم و بیش آزادیم که کاری را که دوست داریم انجام دهیم و خودمان باشیم.. آزادی همواره با چالش بیشتر شدن و یا کمتر شدنش مواجه است …📚هنر گوش دادن. ✍🏻اریک فروم …🌐رسانه، شمایید. 👈اگر نظرتان را جلب کرد، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۰۲ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ✅ آیا نان و امنیت بر آزادی مقدم است؟. ✍️ آرش پرسش اصلی من در این نوشتار این است: آیا نان و امنیت بر آزادی مقدم است؟ این پرسش را نهایتا میتوان به پرسش دیگری فروکاست: آیا آزادی از جمله مصادیق «حقوق بشر اساسی» است؟. هیچ کس نمیتواند از حقوق انسانی خود به نحو شایسته بهره مند شود مگر آنکه حداقلی از ضروریات لازم برای یک زندگی سالم و فعال را در اختیار داشته باشد. بنابراین، اگر انسان صاحب حقی باشد، لاجرم صاحب حق امنیت و معیشت هم هست. و این بدان معناست که این دو حق از جمله «حقوق اساسی» انسانها هستند. و چون این استدلال درباره هر انسانی صادق است، بنابراین میتوانیم این حقوق را از جمله حقوق جهانشمول بدانیم …رابطه میان «حق امنیت» و «حق معیشت» از یکسو، و «حق آزادی» از سوی دیگر را چگونه باید فهمید؟ فهم و تحلیل این رابطه از حیث سیاستگذاریهای کلان اجتماعی بسیار مهم است. اگر معلوم شود که «حق آزادی» برخلاف «حق امنیت» و «حق معیشت» از حقوق اساسی نیست، در آن صورت در مقام برنامه ریزی و سیاستگزاریهای کلان در کشورهای فقیر یا درحال توسعه باید تأمین امنیت و معیشت مردم را بر تأمین آزادیهای آنها مقدم داشت. دلیل آن روشن است: همانطور که پیشتر بیان شد، حقوق اس ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۶ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ماده ۳۳ - حق شهروندان است که آزادانه و بدون تبعیض از امکان دسترسی و برقراری ارتباط و کسب اطلاعات و دانش در فضای مجازی بهرهمند شون این حق از جمله شامل احترام به تنوع فرهنگی، زبانی، سنتها و باورهای مذهبی و مراعات موازین اخلاقی در فضای مجازی است. ایجاد هرگونه محدودیت (مانند فیلترینگ، پارازیت، کاهش سرعت یا قطعی شبکه) بدون مستند قانونی صریح ممنوع است …. شهروندی. علامه👇. ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۶ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ✅درک سیاسی در گفت وگو با ناصر.. ✅قانونگریزی مهمترین خطر برای جامعه است همگراییهای ملی یا دموکراتیک نباید با وجود رویکرد یکدست سیاسی اشتباه گرفته شود. فکوهی: هر اندازه ما از بحرانهای داخلی و خارجی دورتر باشیم میتوانیم ظرفیتهای دموکراتیک بیشتری ایجاد کنیم و آنها را بیشتر تقویت و تثبیت کنیم و برعکس. اینکه میگویم برعکس را نیز در طول تاریخ و در موقعیت کنونی میتوانیم ببینیم … تنش آفرینی دقیقا هدف از میان بردن دموکراسی و ظرفیتهای آن را دنبال میکند. البته برخی از رادیکالیسمها لزوما از یک توطئه سازمان یافته شده حرکت نمیکنند، اما عملا در خدمت آن قرار میگیرند. در نتیجه آنچه ما را دچار موقعیتهای خطرناک میکند، اختلاف نظرهای سیاسی و اجتماعی حتی در حادترین اشکالش نیست، بلکه قانونگریزی و تمایلات اتوپیایی برای ایجاد نوعی ظرفیتهای دموکراتیک یا برعکس نوعی نبود ظرفیتهای دموکراتیک در سطحی است که با جامعه ما تناسب ندارد. برای این کار هم روشن است که باید تنشزدایی کرد. آنچه تنش ایجاد میکند، انتقادهای رسانهای حتی در شدیدترین اشکالش نیست، بلکه بیقانونی و زیر پا گذاشتن دستورات صریح و مشخص بالاترین مقامات کشور آن هم با ادعای رادیکالیسم و دغدغههای ملیگرایانه ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۱ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ✅ رفراندوم در ترکیه و رایهای معنادار. ✍🏻 سیدجواد - جامعهشناس اخبار نشان میدهد که رفراندوم به نفع آقای اردوغان به پایان میرسد زیرا. رای دهندگان ۵۱٪ آری گفتهاند و ۴۹٪ خیر. این بدین معناست که اختیارات رئیس جمهور افزایش خواهد یافت و حال با این افزایش اختیارات پرزیدنت اردوغان چکار خواهد کرد نیاز به زمان بیشتری دارد تا پیامدهای آن آشکار شود. اما آنچه در این یادداشت برای من حائز اهمیت است نوع و کیفیت و فرم آراء رای دهندگان است که به نظر من بسیار معنادار است و در آینده تحولات ترکیه و سپس آرایش نیروهای سیاسی در منطقه ما تاثیرات منفی خود را خواهد گذاشت. بر طبق آمار آراء منفی به رفراندوم در کلانشهرهای ترکیه مانند استانبول و آنکارا و ازمیر (که سومین شهر بزرگ ترکیه است) نسبت به آراء مثبت بیشتر بوده است و این نشان میدهد که آک پارتی و آقای اردوغان برای کسب آراء چشم به روستاها و شهرهای کوچک و طبقات سنتی (که دارای تفسیری ضد مدرن از دیانت دارند و پیرو شیوخ دهکده و قصبه خود هستند) اتکاء نموده و سرمایه گذاری کرده است. به زبان دیگر، اردوغان از طبقه متوسط (که موتور محرکه تحولات اجتماعی در جوامع معاصر هست) فاصله گرفته و این فاصله گذاری به معنای تقریب به ذهنیت ضد توسع ... ‹ 246 247 248 249 250 251 252 ›
جامعه شناسی علامه ۱۵:۰۳ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ 🔴دو واقعیت فقر فرهنگی مردم.. چارلی چاپلین:. من هر قدر با کار طنز، کوشش کردم تا مردم «بفهمند». اما آنها فقط. «خندیدند». امام سجاد (علیه السلام):. پدرم با برترین مردان زمان خویش در خون غلطید تا مردم. «بفهمند». اما آنان فقط. «گریه کردند» …. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۵ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ من فکر میکنم آدم باید وقت خود را تنها صرف خواندن کتاب هایی نماید که با چنگ ودندان دل خواننده را ریش میکنند ✍🏻فرانتس کافکا …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۲:۵۹ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ حل معضل بیکاری! … …🌐جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:06, 3.8 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۱:۵۸ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ✅ درسهای رفراندوم ترکیه برای ما!. ✍ مهران - جامعهشناس 🌱رفراندوم سرنوشت ساز ترکیه با رای مثبت به افزایش قدرت اردوغان و تسهیل روند دیکتاتوری وی پایان پذیرفت. هرچند که پیروزی اردوغان در این رفراندوم با رای شکننده و پر شائبهای صورت گرفت ولی ترکیب واجدین شرایط اهمیتی افزونتر از نتیجه آن دارد! کل نوار ساحلی ترکیه و شهرهایی همچون استانبول، آنکارا و ازمیر که پیش از این موافق اردوغان بودهاند در این رفراندوم به او «نه» گفتند و به عکس نواحی مرکزی متشکل از شهرهای کوچک و روستاها که بیشتر بافتی سنتی، مذهبی و کمتر دانشگاهی بودند مسحور کاریزمای اردوغان شده و به او «آری» گفتند. همچنین تحریم انتخابات از سوی هفت میلیون ترک هم نقش مهمی در پیروزی اردوغان ایفا کرد! صرف نظر از زمینههای متفاوت فرهنگی میان ترکیه و ایران، کیفیت آرای این رفراندوم میتواند برای ما و در فصل انتخابات حاوی پیام هایی باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنم:. ✏️ دموکراسی عبارت است از؛ «راههای معین برای رسیدن به نتایج نامعین». آنچه میتواند دموکراسی را از غلتیدن در ورطه دیکتاتوری هایی از جنس اردوغان یا ترامپ بازدارد؛ مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندان است. شهروندانی که دریافتهاند ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۹ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ متاسفانه ما مردم فقط هنگامی در برابر جور و بیداد و توهین، رگهای گردن مان ورم میکند که خود به شخصه گرفتار آن شده باشیم ✍🏻احمد شاملو …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۰ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ⛔️ مار …🔺 نوزدان معتاد یکی از آسیبهای اجتماعی هستند که ناشی از پدیده اعتیاد و کارتن خوابی زنان و مردان است زنان و مردانی که به نوعی از اجتماع رانده شده و سرپناهی برای زندگی ندارند اما خود عاملی برای معضلات دیگری میشوند …✅ به گزارش سلامت نیوز، قانون نوشت: طی ۹ ماهه اول سال ۹۵، ۳۸۴ نوزاد با مسمومیت موادمخدر (معتاد) متولد شدهاند …🔺 ناخوسته وارد بازی والدینش شد. هرگز فکر نمیکرد پدرو مادر که همواره مأمن عشق و محبت به کودکان خود هستند، تا این حد بیرحم و سنگدل باشندکه چنین سرنوشتی را برایش رقم بزنند. شاید تا زمانی که در شکم مادر بود نشئگی مواد برایش خوشایند بود اما پس از تولد، درد خماری تمام وجود کوچکش را فرا گرفته و با گریههای مداومش سعی داشت به پدرو مادرش بفهماند این دنیایی نبود که انتظارش را میکشیدم …🔺انگار تقدیر روزهای خوبی را برایش رقم نزده و آیندهای تاریک را پیش روی وی قرار داده است. شاید اگر بخت با وی یار بود و پدر و مادری معتاد نداشت، روزگار بهتری در انتظارش بود …🔺در دوران جنینی در شکم مادر با خماری مادر معتادش خمار و با نشئگی وی نشئه بود. اما پس از ورود به دنیا اوضاع تغییر کرد و روی دیگر سکه هویدا شد. نوزادی که تازه پا به دنیا گذاشته از درد خماری به خود میپیچد و مادر و پدر معتاد ک ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۳ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ✅ جامعهشناسی و عمل.. چرا جامعهشناسان بسیار حرف میزنند و کم عمل میکنند؟ چرا جامعه شناسان سر از کتاب بلند نمیکنند و قدم از دانشگاه بیرون نمیگذارند و مشکل جامعه را حل نمیکنند؟. میگویند جامعه شناسان در برج عاج نشستهاند و حرف میزنند و کاری با زمین عمل و مشکل جامعه و مردم بد بخت ندارند. این همه خواندن و نوشتن و تحقیق کردن و دانشجو تربیت کردن دردی را دوا نمیکند. این همه سمینار و پژوهش و کتاب و مقاله مشکلی را حل نمیکند، بلکه اینها خود ضایع کننده بودجه و فرصتهای کشور است و هزینه و باری بر دوش ملت و جامعه است. جامعه شناسی خوب، جامعه شناسیای است که به درد جامعه و زمانه و مردم بخورد و مشکلی از مشکلات ملت و دولت و شهر و بازار و فرهنگ حل کند. میگویند و به درستی هم میگویند، جامعهشناسی ای که فایدهی عملی و ملموس نداشته باشد، صنار نمیارزد. من اصلا نمیخواهم، بگویم این استیضاح کردنها و پرسیدنها و نقد کردنها بی ربط هستند، یا از سر هوا و هوس و انتظارات نابجا است. بلکه بر عکس میخواهم، بگویم اینها «نشانه غلبهی یک ضرورت» در زمانه کنونی است و اگر فشار ضرورتها نبود علم و دانشگاه و جامعهشناسی در ذهن و زبان منتقدین و پرسندگان مهم نمیشد. اتفاقا این انتظارات و نقدها ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۵۶ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ 🔆 ثبتنام بن کارتهای از ۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت و از طریق سامانه bon. tibf ir برای متقاضیان امکان پذیر است. 🔹دانشجویان از ۳۱ فروردین تا ۳ اردیبهشت. 🔹دانش آموزان از ۲ تا ۵ اردیبهشت. 🔹استادان از ۵ تا ۷ اردیبهشت. 🌐رسانه، شمایید. 👈اگر نظرتان را جلب کرد، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۷ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ ✅درک سیاسی در گفتوگو با احمد زاده.. ✅قدرت، ابزار سیاست است نه خود سیاست آنچه قدرت را توجیه میکند اهداف و برنامههای سیاستمدار است. نقیب زاده: سیاست سالها بلکه قرنها است تعریف شده و البته تعاریفی را نیز به خود گرفته است. زمانی، پولیس به عنوان شهرهای یونان مطرح بود و سیاست (Policy) نیز برخاسته از همین پولیس (شهر) است. یعنی مجموعه تدابیری که مربوط به اداره شهر میشد، شهری که خود یک دولت بود. بعدها در غرب این را به دولت فروکاستند، به این معنا که هر چه هست و نیست و نیز سیاست یعنی دولت، که کادر محدودی بود و بعد کادر محدودتر آن، این بود که سیاست را به قدرت. فرو بکاهیم و بگوییم هر جا که قدرت هست سیاست نیز وجود دارد. در حقیقت معنای سیاست همان تدبیر مدن یا تدبیر اداره جامعه است که در یونان باستان نیز مورد پذیرش قرار داشت. اروپاییان عصری را به نام عصر کلاسیک -کلاسیک به معنای طبقه طبقه- پشت سر گذاشتهاند. در این عصر، آنها هر علمی را تعریف کرده و در جایگاه خود در این طبقات علمی میگذاشتند، تعریف آن نیز تا حد زیادی مشخص میشد و مورد قبول همگان نیز قرار میگرفت. ...
جامعه شناسی علامه ۰۱:۱۱ ۱۳۹۶/۰۱/۲۹ 🌐رسانه، شمایید.. کانال جامعهشناسی علامه. پوشش تحلیلی و بررسی و از نگاه جامعهشناسان مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Animation ( 29.9 KB ) دانلود و مشاهده در تلگرام به دوستانتان اطلاع دهید. 👇👇👇👇👇.
جامعه شناسی علامه ۲۰:۰۴ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ✅لباسی بر دیوار نماندهاست. ✍🏻مسعود - دانشجوی ارشدجامعهشناسی گزارشی پیرامون در گفتوگو با دکتر مزینانی، رییس دانشکده علوماجتماعی. 👇👇👇. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۰:۰۴ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ لباسی بر دیوار نماندهاست.. مسعود خدادادی - دانشجوی ارشد جامعهشناسی.. «عمو!؟ عینکتو بده. میای عوض کنیم عینکامونو؟». عینکش پلاستیکی بود. دختر بجهای تقریبا ۹ ساله. عینک پلاستیکی میفروخت. «لباسای بچهگانه برای عید. حراج کردمها. حراااااج». صدای مرد بیحوصله میانسال نشسته روی جعبه چوبی بود که برای بساطش تبلیغ میکرد. ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۰۵ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ 📝نامه ۹ جامعه شناس، اقتصاددان و صاحب نظر تربیتی و رسانهای به کاندیداهای _جمهوری:. هوالعلیم نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری. با سلام. نظر به اهمیت انتخابات پیش رو، از شما نامزدهای ارجمند طی پنج پرسش کلیدی خواهانیم رویکرد و برنامه خود را در خصوص نهاد ملی، زیربنایی و استراتژیک آموزش و پرورش ارائه نموده تا امکان مقایسه و انتخاب آگاهانهتری برای افکار عمومی به ویژه جامعه فرهنگیان، خانوادههای دانش آموزان و میلیونها مخاطب مستقیم و غیر مستقیم نظام تعلیم و تربیت فراهم آید:.۱. بنا به مطالعات جهانی و تجربه کشورهای پیشرفته (اعم از جوامع اسلامی و غربی)، نمیتوان کشور و دولتی را یافت که بدون توجه و تمرکز ویژه بر تعلیم و تربیت به جایگاه قابل قبولی در توسعه یافتگی رسیده باشد. باید به استحضار برسانیم بر اساس نتایج ارزیابی موسسات معتبر جهانی، رتبه کیفیت آموزش ابتدایی ایران در دنیا در جایگاه هفتادم، رتبه کیفیت مدیریت مدارس ایران در دنیا یکصدوهشتم و از نظر کیفیت کل سیستم آموزش، صدوسومین کشور جهان هستیم …لطفا به طور مشخص بیان بفرمایید آموزش و پرورش اولویت چندم دولت شما خواهد بود و برای تغییر بنیادی این نظام تربیتی فرسوده، کم تاثیر و نامتناسب با برنامههای توسعه کشور، چه تمهیدی اندیشیدهای ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۱۸ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ سوال: عصبی بودن درزندگی برایتان مثبت بوده یا منفی؟.. جواب: من درحقیقت یک آدم خیلی معمولی هستم ده سال است که یک زن دارم و دو بچه که بسیار دوستشان دارم. من فکر میکنم آنقدر نقش آدمهای عصبی یا فرهیخته یا روشنفکر را خوب بازی کردهام که مردم گمان میکنند در زندگی واقعی نیز چنین هستم!. (اما) در خانه واقع یک آبجوخور تلویزیون نگاهکن تیشرتپوش هستم نه کسی که توی نخ «کی یرکه گارد» و «اسپینوزا» است!. از سوالات خوانندگان مجله تایم و پاسخ وودی آلن. 🌐رسانه، شمایید. 👈اگر نظرتان را جلب کرد، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۵۳ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ✅ نقش روشنفکر.. میشل فوکو فیلسوف فرانسوی در یکی آخرین مصاحبه هایش در بارهی نقش «روشنفکر» چنین میگوید:. " نقش این نیست که به دیگران بگوید، چه کنند. او حق چنین کاری را ندارد …. کار روشنفکر شکل دادن به ارادهی سیاسی دیگران نیست؛ کار او از طریق تحلیل هایی که در رشته خودش انجام میدهد، مکرر در مکرر تردید کردن در آن چیزهایی است که بدیهی فرض میشود،. بهم زدن عادتهای فکری و ذهنی مردم است … بر انداختن چیزهای آشنا و پذیرفته شده است، باز بینی قواعد و نهاد هاست … و مشارکت در شکل گیری ارده سیاسی …. 🌐رسانه، شمایید. 👈اگر نظرتان را جلب کرد، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۸ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ آزادی چیزی نیست که ما داشته باشیم. در دنیا چیزی به نام آزادی وجود ندارد آزادی کیفیتی ست از شخصیت ما.. ما کم و بیش آزادیم که در برابر فشار مقاومت کنیم. کم و بیش آزادیم که کاری را که دوست داریم انجام دهیم و خودمان باشیم.. آزادی همواره با چالش بیشتر شدن و یا کمتر شدنش مواجه است …📚هنر گوش دادن. ✍🏻اریک فروم …🌐رسانه، شمایید. 👈اگر نظرتان را جلب کرد، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۰۲ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ✅ آیا نان و امنیت بر آزادی مقدم است؟. ✍️ آرش پرسش اصلی من در این نوشتار این است: آیا نان و امنیت بر آزادی مقدم است؟ این پرسش را نهایتا میتوان به پرسش دیگری فروکاست: آیا آزادی از جمله مصادیق «حقوق بشر اساسی» است؟. هیچ کس نمیتواند از حقوق انسانی خود به نحو شایسته بهره مند شود مگر آنکه حداقلی از ضروریات لازم برای یک زندگی سالم و فعال را در اختیار داشته باشد. بنابراین، اگر انسان صاحب حقی باشد، لاجرم صاحب حق امنیت و معیشت هم هست. و این بدان معناست که این دو حق از جمله «حقوق اساسی» انسانها هستند. و چون این استدلال درباره هر انسانی صادق است، بنابراین میتوانیم این حقوق را از جمله حقوق جهانشمول بدانیم …رابطه میان «حق امنیت» و «حق معیشت» از یکسو، و «حق آزادی» از سوی دیگر را چگونه باید فهمید؟ فهم و تحلیل این رابطه از حیث سیاستگذاریهای کلان اجتماعی بسیار مهم است. اگر معلوم شود که «حق آزادی» برخلاف «حق امنیت» و «حق معیشت» از حقوق اساسی نیست، در آن صورت در مقام برنامه ریزی و سیاستگزاریهای کلان در کشورهای فقیر یا درحال توسعه باید تأمین امنیت و معیشت مردم را بر تأمین آزادیهای آنها مقدم داشت. دلیل آن روشن است: همانطور که پیشتر بیان شد، حقوق اس ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۶ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ماده ۳۳ - حق شهروندان است که آزادانه و بدون تبعیض از امکان دسترسی و برقراری ارتباط و کسب اطلاعات و دانش در فضای مجازی بهرهمند شون این حق از جمله شامل احترام به تنوع فرهنگی، زبانی، سنتها و باورهای مذهبی و مراعات موازین اخلاقی در فضای مجازی است. ایجاد هرگونه محدودیت (مانند فیلترینگ، پارازیت، کاهش سرعت یا قطعی شبکه) بدون مستند قانونی صریح ممنوع است …. شهروندی. علامه👇. ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۶ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ✅درک سیاسی در گفت وگو با ناصر.. ✅قانونگریزی مهمترین خطر برای جامعه است همگراییهای ملی یا دموکراتیک نباید با وجود رویکرد یکدست سیاسی اشتباه گرفته شود. فکوهی: هر اندازه ما از بحرانهای داخلی و خارجی دورتر باشیم میتوانیم ظرفیتهای دموکراتیک بیشتری ایجاد کنیم و آنها را بیشتر تقویت و تثبیت کنیم و برعکس. اینکه میگویم برعکس را نیز در طول تاریخ و در موقعیت کنونی میتوانیم ببینیم … تنش آفرینی دقیقا هدف از میان بردن دموکراسی و ظرفیتهای آن را دنبال میکند. البته برخی از رادیکالیسمها لزوما از یک توطئه سازمان یافته شده حرکت نمیکنند، اما عملا در خدمت آن قرار میگیرند. در نتیجه آنچه ما را دچار موقعیتهای خطرناک میکند، اختلاف نظرهای سیاسی و اجتماعی حتی در حادترین اشکالش نیست، بلکه قانونگریزی و تمایلات اتوپیایی برای ایجاد نوعی ظرفیتهای دموکراتیک یا برعکس نوعی نبود ظرفیتهای دموکراتیک در سطحی است که با جامعه ما تناسب ندارد. برای این کار هم روشن است که باید تنشزدایی کرد. آنچه تنش ایجاد میکند، انتقادهای رسانهای حتی در شدیدترین اشکالش نیست، بلکه بیقانونی و زیر پا گذاشتن دستورات صریح و مشخص بالاترین مقامات کشور آن هم با ادعای رادیکالیسم و دغدغههای ملیگرایانه ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۱ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸ ✅ رفراندوم در ترکیه و رایهای معنادار. ✍🏻 سیدجواد - جامعهشناس اخبار نشان میدهد که رفراندوم به نفع آقای اردوغان به پایان میرسد زیرا. رای دهندگان ۵۱٪ آری گفتهاند و ۴۹٪ خیر. این بدین معناست که اختیارات رئیس جمهور افزایش خواهد یافت و حال با این افزایش اختیارات پرزیدنت اردوغان چکار خواهد کرد نیاز به زمان بیشتری دارد تا پیامدهای آن آشکار شود. اما آنچه در این یادداشت برای من حائز اهمیت است نوع و کیفیت و فرم آراء رای دهندگان است که به نظر من بسیار معنادار است و در آینده تحولات ترکیه و سپس آرایش نیروهای سیاسی در منطقه ما تاثیرات منفی خود را خواهد گذاشت. بر طبق آمار آراء منفی به رفراندوم در کلانشهرهای ترکیه مانند استانبول و آنکارا و ازمیر (که سومین شهر بزرگ ترکیه است) نسبت به آراء مثبت بیشتر بوده است و این نشان میدهد که آک پارتی و آقای اردوغان برای کسب آراء چشم به روستاها و شهرهای کوچک و طبقات سنتی (که دارای تفسیری ضد مدرن از دیانت دارند و پیرو شیوخ دهکده و قصبه خود هستند) اتکاء نموده و سرمایه گذاری کرده است. به زبان دیگر، اردوغان از طبقه متوسط (که موتور محرکه تحولات اجتماعی در جوامع معاصر هست) فاصله گرفته و این فاصله گذاری به معنای تقریب به ذهنیت ضد توسع ...