بهتر است زیاد دست‌مالی نشوند و تازه بمانند

#مناسبت

کم‌ پیش می‌آید درباره مناسبت‌های تقویم چیزی بنویسم، چون معتقدم کلمات بهتر است تاریخ‌مصرف نداشته باشند. بهتر است زیاد دست‌مالی نشوند و تازه بمانند.
اما نوروز قدمتی به‌اندازه تاریخِ دیاری دارد که خوب یا بد، داریم در آن زندگی می‌کنیم. نوروز فقط یک مناسبت نیست: یک فرهنگ، یک تاریخ، یک تمدن، یک نگرش، یک حرفِ همیشه تازه است.
جنس بعضی از کلمات جوری است که مثلِ یک گوهر ناب، هرچه بیشتر دست‌مالی بشوند جلا و برق بیشتری می‌گیرند. کلماتی مانند مهربانی، امید، عشق، شرف، پاکی، دوستی و...
و نوروز چیزی از تمام این کلمات را در دل دارد.
از تک‌تک شما خوبانی که در سالِ گذشته کم‌وبیش همراهم بودید صمیمانه قدردانی می‌کنم. نمی‌دانید چه‌اندازه خوش‌وقت و مفتخرم که با شما آشنا شدم و توانستم تا اندازه‌ای که در قدرتِ قلمِ کم‌بضاعتم بود، حرف‌ها و رنج‌ها، غم‌ها و شادی‌ها، سیاهی‌ها و سپیدی‌های دنیایم را با شما بازگو کنم.
نوشتن حس خوبی دارد، و خوانده شدن شعفی است وصف‌ناپذیر. لذتِ اول را در خلوت و تنهایی‌ام تجربه می‌کنم، و لذتِ دوم را مدیون شما هستم که با گرمای وجودتان، آتشِ این اشتیاق را در دلم زنده نگه‌داشته‌اید.
امیدوارم نوروزِ کُهَن، کُهنگی‌ها را از دل‌‌ها و افکار ما بزداید، و سالی هر روز تازه و تازه‌تر را زندگی کنیم.

قدردان نگاه پُرمهر شما:
#م_سرخوش
@mohsensarkhosh_khatkhatiii