زادروز فروغ به ما چه‌ربطی دارد؟!

#مناسبت

زادروزِ فروغ به ما چه‌ربطی دارد؟!
ما باید برویم حساب یک‌قِران و دوزاری را که در سال غذای نذری می‌دهیم نگه‌داریم و در بوق‌وکرنا کنیم، او بی‌حساب‌وکتاب تا آخرین ریالش را می‌بخشید.
ما باید برویم عشق‌هایمان را یواشکی در گوشِ هم نجوا کنیم و صد آیه‌وقسم که مبادا کسی بفهمد، او عشقش را از بلندترین قله‌ی احساسش فریاد می‌زد.
ما باید برویم ببینیم چه‌طور می‌توانیم هرروز بالا و بالاتر از دیگران باشیم، او دلش می‌خواست فرو برود در بطنِ زمین.
ما باید برویم "ورساچه" و "دی‌اندجی" بخریم و ادکلن "پورانهوم" بزنیم تا احساس کنیم برای خودمان آدمی هستیم، او آدمی بود که پابرهنه می‌دوید و عطرِ تنش بوی باران روی خاک بود.
ما باید برویم ترمزِ زندگی را هرلحظه چِک کنیم مبادا اتفاق ناگواری بیفتد، او اصلاً ترمز نداشت با این‌که عاشق سرعت بود.
ما بزرگ شده‌ایم در کودکی، او تا آخرش کودک بود.
زادروز فروغ به ما چه‌ربطی دارد؟

#م_سرخوش
@mohsensarkhosh_khatkhatiii