اینجا تلاشهای ادبیام (شامل داستان کوتاه، داستانک، یادداشت، و پاراگرافهای منتخبِ کتابهایی که میخوانم) را به اشتراک میگذارم. گاهی هم موسیقیای که به دلم مینشیند. همراهیِ شما نعمتی است که شاید باور نکنید چهاندازه برایم عزیز است. @mohsensarkhosh
…در اولین روزهای مدرسه یادمان دادند «کاف» را باید بالای خط نوشت، «لام» را میان خط، «میم» را زیر خط، و «ه» اول و وسط و آخرش هرکدام
#مناسبت
در اولین روزهای مدرسه یادمان دادند "کاف" را باید بالای خط نوشت، "لام" را میان خط، "میم" را زیر خط، و "ه" اول و وسط و آخرش هرکدام شکلی دارد.
کمکم آموختیم فلان شاعر در قرن چندم میزیسته و آن یکی نویسنده در زمان فلان پادشاه کُشته شده. بعد هم مغزمان پُر از دانش شد. پُر از اصول و قواعد و قوانین و فرمول. یک عمر اندیشههای دیگران را به ما دیکته کردند اما یادم نمیآید جایی، در کلاسی، معلمی یا استادی هرگز یادمان داده باشد درباره چیزی اندیشه کنیم. فقط یک کلاس پرورشی داشتیم که رسماً زنگتفریح بود و حتی مربیاش هم نمیدانست بجز دادن نمرات درخشان به همه، چهکار باید بکند.
زرنگترین ما نهایتاً شد دایرةالمعارف سخنگو. شد نسخه کپیِ بیکیفیت گوگل. شد استاد فلسفه نه فیلسوف. شد استاد ادبیات نه شاعر. شد...
بگذریم. امروز مزیّن است به نام مقدس معلم و گلایه کردن بیانصافی. ولی حیفم میآید نگویم: "از ما که گذشت، اما شما را قسم به همان "کاف و لام و میم و ه" که یادمان دادید، به بچههای ما بجای افکار، فکرکردن بیاموزید."
یادشان بدهید "کلمه" را خودشان بسازند که اگر همین ساختن کاف و لام و میم و ه را یاد گرفتند، فردا خواهند توانست دنیاشان را همانطور که دوست دارند بنا کنند، نه آنگونه که از قبل دیکته شده.
#م_سرخوش
@mohsensarkhosh_khatkhatiii