جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۲۱:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🚫 اموال بابک زنجانی کجاست؟.. 📍 ریشههای اینچنینی کجاست؟ …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ✅ انگاره 📍 () یک چهارچوب اندیشهای یا الگومندانه جهت درک و سازماندهی پدیدههای طبیعی یا اجتماعی و متشکل از یک یا مجموعهای از اندیشهها، نظریهها، مکتبها و غیره است که به ما این امکان را میدهد نظامهای فکری، نظریهای الگویی و غیره را در قالب آن قالب بندی نماییم. در تعریفی سادهتر، مجموعهای از گزاره هاست که نحوهی ادراک از جهان را تبیین میکنند و آن شامل یک جهانبینی است، یعنی نحوهی تجزیهی پیچیدگی جهان واقعی، طرح این امر برای پژوهشگران و دانشمندان اجتماعی که چه چیزی مهم است، چه چیزی مشروع است، و چه چیزی عقلانی است (پاتون، ۱۹۹۰، سارانتاکوس، ۲۰۰۲). بنابراین یک نظام اندیشهای حاکم بر یک علم، یک دوره، یا کنش است که بر اساس آن نظریهها، روش شناسی، و مفروضههای موجود شکل میگیرند و حاکم میشوند …. یک از طریق تاثیرگذاری بر اخلاق،، و پژوهشگر، میتواند فرآیند اندیشهای او را شکل دهد و از طریق تاثیرگذاری بر فلسفهی پژوهشگر و پژوهش بر پژوهش تاثیر بگذارد …. شناسی. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🎞 در جامعه ایرانی از نگاه دکتر در برنامه خط قرمز.. 📍 فقر به معنای سرمای شدید در فصل سرماست، 📍 به معنای نداشتن سرپناه مناسب،. 📍 به معنای فروش کلیه، تنفروشی و …. 📍 وقتی آموزش و پرورش خلاف قانون اساسی پولی میشود، بخش قابل توجهی از جمعیت فقیر نمیتواند به آموزش دسترسی داشته باشد. 📍 به قربانیان نظام اجتماعیمان برچسب میزنیم که اینها زن خیابانی هستند، اینا اراذل و اوباش هستند، اینا کارتنخواب هستند و …. 📍 اعتیادی که در شهر میبینیم، همان جوانهایی هستند که در این جمهوریاسلامی دنیا آمدهاند و …. 📍 از سال ۸۴ به بعد، شاهد بیشترین تعداد تعطیلی روزنامهها و احزاب سیاسی را شاهد هستیم …. 📍 ما نیازمند به شفافیت رسانهای و مطبوعاتی هستیم …. 📽 برای مشاهده این مصاحبه، فایل زیر را دانلود کنید🔻. www. ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ✅حمایت از بزه دیدگان جرائم جنسی (راهکارهای بازتوانی).. ✍🏻زهره غلامعلی زاده 🔹حمایت از بزه دیدگان جرایم جنسی، اعمال تدابیر پیشگیرانه حمایتی بر روی اشخاصی است که یکبار بزه دیده جرائم جنسی واقع شدهاند، لذا میبایست به دنبال پیشگیری از تکرار بزه دیدگی و غرق شدن آنها در انواع جرایم و انحرافات جنسی، با انواع حمایتها باشیم …🔹اگر چه پس از وقوع جرم پیشگیری مفهوم خود را از دست میدهد اما به جهاتی حمایت از بزه دیدگان پس از وقوع جرم واجد اهمیت و دارای ابعاد پیشگیرانه است …🔹از طرفی این حمایتها موجب تسکین بزه دیده و تشفی خاطر وی و جلوگیری از انتقام جوییها میگردد و از سوی دیگر کمکها و حمایتها حتی پس از وقوع جرم میتواند از پیشرفت آثار جرم و بزه دیدگی بیشتر فرد جلوگیری کند …🔹غالبا بزه دیدگان (به ویژه بزه دید گان جرائم جنسی) با تحمل جرم، آرامش روانی خود را از دست داده و تنها با مجازات مرتکب، التیام نمییابد، بلکه به مراقبتها و درمانهای روانی نیاز دارند تا به وضع قبل از تحمل جرم برگشته و آثار آن اعاده گردد …🔹قربانی در جرائم جنسی مانند تجاوز به عنف، زنا با محارم، لواط و …علاوه بر خسارت مادی، خسارت روانی شدید را متحمل میشود و نیاز به کمک و حمایت روانی دارد که این امر مس ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🔴حاشیه نشینی فرهنگی در شهر دیجیتال.. ✍🏻محمد زینالی اناری 📍در قرن جاری ما روند تحولی را در نظام آموزشی شاهد بودیم که موجب شد سرمایه انسانی رشد و توسعه پیدا کند. اما به زعم این رشد و توسعه، بسیاری ازمردم نتوانستند در این سرمایه جدید سهیم باشند. گروه هایی که نتوانستند زبان و ادبیات نوشتاری را یاد بگیرند، موفق نشدند در نظام مهارتی جدید عضو شده و در سازمان اجتماعی فعالیت کنند. به تدریج موجب شد شدت فقری در حاشیه نشینان شهری و حاشیه نشینان فرهنگی وقوع داده و به دلیل کثرت آنها، گاه این حاشیه نشینی، مانع روند توسعه انسانی شد. آن چیزی که از این حاشیه نشینی فرهنگی به سیستم جدید اجتماعی به ارث رسید، اسیبهایی بود که نظام عقلایی ارتباطی که متکی بر علم و مهارت بود، دچار مشکلات غیرعقلایی چون رشوه، زیر میزی، پارتی بازی، خرید منزلت و سفارش پایان نامه شود و نظم اجتماعی جدید به صورتی پوشالی شکل بگیرد …اینها در حالی بود که زاغه نشینی، فرهنگ فقر و جرم در ناحیه هایی که اسکان غیر رسمی داشتند، بیداد میکرد. اما نسل جدید تجربهی تازهتری از نوشتار را به دست میآورد. تجربهی نوشتار مدرن و دیجیتالی فراتر از نوشتار، تجربهای است که نسلهای جدیدتر، امکان کارآمدی بر آن ر ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🎬 فیلمی که دنیا را تکان داد:. 🎞 ۲+۲=۵. این فیلم کوتاه، کاندیدای جایزه بفتا شده است مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 03:43, 3.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 📍کارگردان: بابک انوری …. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🔅 گفتوگویی پیرامون مسائل آموزشی. 📍 با حضور خانم نانکلی، ریاست آموزش دانشکده 🕕 سه شنبه ۱۵ اسفند، ساعت ۱۲. 📌 سالن شهید مطهری. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ▫️ سلسله نشستهای عدالت اجتماعی از آرمان تا واقعیت با عنوان اشتغال و عدالت اجتماعی …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🔵یادش به خیر «خانواده دکتر ارنست». ✍🏻محمد فاضلی 📍انیمیشن پنجاه قسمتی «خانواده دکتر ارنست» ساخته استودیو «نیپون انیمیشن» ژاپن در سال ۱۹۸۱ میلادی (۱۳۶۰ شمسی) است که برای کودکان و نوجوانان دهه ۱۳۶۰ ایران کاملا آشناست. ساختهای برگرفته از رمان «خانواده سوئیسی رابینسون» که شرح داستان پزشکی سوئیسی است که با خانوادهاش شهر برن سوئیس را به مقصد استرالیا ترک میکند. کشتی حامل ایشان در میانه راه غرق میشود و دکتر ارنست و اعضای خانواده (همسر دکتر ارنست، فلون دختر ده ساله، جک سه چهار ساله، و فرانس جوان) در نهایت با قایق خود را به جزیرهای متروکه میرسانند و به مدت یک سال در این جزیره چه سختیها که نمیکشند. خانوادهای که در انزوای از جهان بیرون و در آرزوی گریز از فضای زیبا ولی ناخوشایند و خشن جزیره متروکه، روی درخت خانه میسازند، کشاورزی را از نو گسترش میدهند، تیروکمان درست میکنند، شکار میآموزند و با دو بز موجود در جزیره کارشان راه میافتد؛ اما یک چیز دست از سرشان برنمیدارد: گریز از جزیره متروکه و قدم گذاشتن به دنیایی که آرزوی آنرا دارند. 📍دکتر ارنست هر تدبیری به خرج میدهد و آنا همه گونه همراهی میکند تا خانواده ناامید نشود و رخدادهای نا ... جامعه شناسی علامه ۲۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🎞 چگونه مىتوان تصاویر جعلى را تشخیص داد؟.. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:08, 9.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ▫️ حکمرانی خوب. توسعه پایدار و محیط زیست. 🖋 حسین جمشیدی دانشجوی دکتری مهندسی محیطزیست-منابع آب. 📍 حکمرانی خوب ایده نسبتا جدیدی است که جایگزین مفهوم حکومت شده است و در آن حکومتها به جای آنکه به تنهایی مسئولیت کامل اداره جامعه را در تمام سطوح آن بر عهده گیرند، در کنار شهروندان و نهادهای خصوصی و مردم نهاد به عنوان یکی از عوامل مسئول محسوب میشوند. ◾️با این توصیف جامعه مدنی به عرصه تصمیمگیری و جریان اداره کشور وارد شده است و به جای یک نظام اقتدارگرا و آمرانه فرایند مردمسالار حاکم میشود. ◾️مولفههای یک حکمرانی خوب شامل، سازی،،،، پذیری و میباشند. با این مشخصات حکمرانی خوب راهی به سوی توسعه پایدار است و تحقق حکمرانی خوب به نوعی تحقق بخشی از اهداف توسعه پایدار است. ◾️حکمرانی خوب و توسعه پایدار در دو جنبه کلیدی با هم مشارکت دارند، ۱-هدف هر دو گسترش مشارکت عمومی میباشد ۲-هر دو فرایندگرا و نتیجهگرا هستند. ◾️لذا حکمرانی خوب میتواند موجب حفظ محیط زیست از طریق اخلاق محیطزیستی شود و با صرفه جویی در منابع کمیاب موجب تامین پایداری محیطزیستی شود. ◾️دستیابی به شاخصهای زیستمحیطی، اجتماعی و اقتصادی توسعه پایدار مستلزم ایجاد ساختارهای هدایتی و حم ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ▫️ حالت High: دربارهی دعوای دو شهروند اردبیلی به خاطر سبقت. 🖋 محمد زینالی اناری پژوهشگر فرهنگ عامه. زمانی که در جهاد دانشگاهی اردبیل بر روی خرده فرهنگهای مواد مخدر مطالعه میکردم، یافتههای یک مقالهی خارجی را مشاهده کردم که با استعارهی «High» به مصرف بالای مواد مخدر اشاره کرده بود. اگرچه مزدی در قبال آن تحقیق از جهاد دانشگاهی اردبیل دریافت نکردم و از مصاحبهها و شب گردیهای شش ماههام، استفاده از وسایلی که با درآمد شخصی ام تهیه کرده بودم مانند کامپیوتر، ماشین و دوربین عکاسی و از تایپ حدود ششصد صفحه «B nazanin ۱۲» آن بهره کشی شد، اما چند نکته در این گوشهی خسران یاد گرفتم. در آن مقاله به مصرف بالای مواد مخدر اشاره کرده بود که در خرده فرهنگهای گوتیک در ایسلند وجود داشت. مصرف بالایی که موجب میشود هر لحظه بر کیف و لذت ناشی از مصرف بیفزاید.. اما یک نکته در مورد چاقی و لذت مردم از خوردن وجود دارد. اگر یک قرن پیش را تصور کنیم، میبینیم که مردم امروز به غایت بیشتر میخورند و چاقیها و بیماریهای متنوع نشانگر این موضوع میباشد. امروز به جای آرد نخود، آش دوغ و نهایتا شیربرنج، اغلب مردم برای خوردن شیرینی، نوشابه، پیتزا و سایر مواد غذایی با حجم بالای انرژی میخرند و طبی ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🎞 فیلم رییس جمهور The President. محسن مخملباف، ۲۰۱۴ پرزیدنت داستان انقلابها و دیکتاتورها و همه تراژدیهای قبل و بعد از این انقلابها یا کودتاها. توضیح و دانلود در پست بعدی 🔻. جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🎞 رییسجمهور The President. محسن مخملباف، ۲۰۱۴ پرزیدنت داستان آشنای سالهای اخیر جهان را روایت میکند. داستان انقلابها و دیکتاتورها و همه تراژدیهای قبل و بعد از این انقلابها یا کودتاها. در شهری/ کشوری ناشناخته که به ظاهر همه چیز آرام است و غرق در نور و آرامش، حاکم / رهبر/ دیکتاتور، در حال تعلیم نظامیگری به نوه خردسال اش، (که قرار است روزی جایگزین پرزیدنت شود) حکم اعدام مخالفانی را که رادیوی دولتی آنها را «تروریست» مینامد، امضا میکند. ادامه ماجرا بازی روشن و خاموش کردن چراغهای شهر توسط پرزیدنت و نوهاش است و در یکی از همین خاموشی هاست که انقلاب / کودتا آغاز میشود …پرزیدنت به همراه نوهاش ناچار به فرار میشود و این آغاز درامی است که فارغ از نگاههای سیاسی ببینده را تا آخر به دنبال خود و در پی سرنوشت پدر بزرگ و نوهاش میکشاند. پرزیدنت که روزگاری اختیار سرنوشت همه در دستش بود، حالا باید جان خودش و نوهاش را از دست زیردستان و گماشتگان سابقش برهاند. یلم سفری است به دل یک سرزمین ناشناخته اما در عین حال آشنا برای همه مردمانی که درکشورهای مختلف طعم زندگی زیر سایه حاکمان و رهبران مستبد را چشیدهاند، اما این حاکمان هم کسانی هستند که ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🎞 فیلم رییس جمهور The President. محسن مخملباف، ۲۰۱۴ جامعه شناسی علامه ۱۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🔴نوجوانی بدون بدن (تحلیل خودکشی نوجوانان).. ✍🏻احمد غلامی (دکتری جامعهشناسی) 📍نوجوانی تحولی سنی/بدنی است که همواره همانند دوران میانی نگریسته شده است. فقدان برنامههای تربیتی جامع شکلی آنومیک به حیات فرد در این برههی سنی بخشیده است. وضعیتی که طی آن فرد از کودکی به معنای کامل کلمه جدا شده و هنوز به کسوت بزرگسالی درنیامده است. حیات برزخی نوجوان نوع تعامل وی با مفهوم بدن را همواره با انواع فقدان روبرو ساخته است. فقدان جایگاه، گاهی به عنوان کودک کار از وی سلب بزرگسالی شده است و گاهی با نگاهی غیرکودکانه از وی سلب کودکی. اندامهای جنسی وی تمایلات جنسی وی را بطور مداوم بازتعریف میکنند، گاهی به عنوان شخصی دور شده از مرحلهی کودکی و پیشاجنسی و گاهی همچون بدنی سرکوب شده نگریسته شده است. این وضعیت آنومیک و برزخی، همواره فرد را از توارد به درون مرحلهی بزرگسالی بدون تحولات سنی و بدنی برحذر میدارد؛ شرط حضور به مرحلهی بزرگسالی سرکوب بدنی در معنای نوجوانی است. کتمان و سرکوب بدن به معنای سوژهی میل ورز همواره از سوی گفتمان پدر و بزرگسالی اتفاقی است که در تجلی و تظاهرات بدنی نوجوان روی میدهد. این کتمان راه را بر بدن و فانتزیهای بدنی میبندد. ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🔹 دژخیم درون مان را رام کنیم!. 🖋 احسان محمدی ▪️در دوران تفتیش عقاید، کلیسای مخالفانش را به شدت شکنجه میکرد. یکی از این ابزار بود. ابزاری شبیه گیرههای بزرگ که سر قربانی را درون آن میگذاشتند. شکنجهگر به آهستگی پیچ را میچرخاند تا نوار فلزی به جمجمه فشار بیاورد و سر را له کند. قربانی به آرامی و با دردی وحشتناک، جان میداد. البته پیش از آن، چشمهایش از حدقه در میآمد!. ▪️هر روز بیشتر به این نتیجه میرسم که درون ما یک کز کرده است. ربطی ندارد که در چه جایگاهی باشیم. کلیددار زندان، راننده تاکسی، دانشجو، یک زن خانه دار یا دختری که دارد برای کنکور درس میخواند …▪️ما میتوانیم دیکتاتورهای کوچک اما ترسناکی باشیم. ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 📊 گزینه محبوب ایرانیها. برای گذراندن آخر هفتهها! … 🌐شبکه جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🔵 از خانه تا خیابان؛ با شلوار ورزشی.. ✍🏻دکتر فردین علیخواه (جامعهشناس) 📍این روزها شاید شما هم در پیادهروهای شهر و بهویژه در فروشگاهها و پاساژها، با جوانانی مواجه شده باشید که شلوار ورزشی پوشیدهاند. این شلوارهای ورزشی ابتدا عموما در باشگاههای ورزشی بهعنوان لباسی کاربردی و یا در فضاهای خصوصی بهعنوان یک پیژامه مدرن پوشیده میشدند. ولی آیا پوشیدن شلوار ورزشی خارج از خانه و ورزشگاه را میتوان نشانهای از یک تغییر اجتماعی وسیعتر قلمداد کرد؟. پوشیدن شلوار ورزشی میتواند نشانهای از گسترش «رسمیت زدایی» یا عمل «غیررسمی کردن» باشد. رسمیت زدایی؛ درواقع واکنشی است به گسترش «فرایند رسمی کردن» که در عرصههای مختلف اجتماعی در جریان است. رسمیت زدایی واکنشی به تهیه دستورالعمل، اساسنامه و آییننامه برای عرصههای مختلف اجتماعی است. منظور ازجمله اخیر صرفا تهیه دستورالعمل توسط نهادهای حکومت نیست. جریان رسمی شدن در عرصههای مختلف شغلی، آموزشی و حتی خانوادگی هم وجود دارد. پوشیدن شلوار ورزشی در پاساژها و مراکز خرید به خودمانی شدن و مال خود کردن مکان هم کمک میکند. ... جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ 📸 نمونههایی از تبلیغات ضد آمریکایی کرهشمالی …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه ‹ 112 113 114 115 116 117 118 ›
جامعه شناسی علامه ۲۱:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🚫 اموال بابک زنجانی کجاست؟.. 📍 ریشههای اینچنینی کجاست؟ …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۹:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ✅ انگاره 📍 () یک چهارچوب اندیشهای یا الگومندانه جهت درک و سازماندهی پدیدههای طبیعی یا اجتماعی و متشکل از یک یا مجموعهای از اندیشهها، نظریهها، مکتبها و غیره است که به ما این امکان را میدهد نظامهای فکری، نظریهای الگویی و غیره را در قالب آن قالب بندی نماییم. در تعریفی سادهتر، مجموعهای از گزاره هاست که نحوهی ادراک از جهان را تبیین میکنند و آن شامل یک جهانبینی است، یعنی نحوهی تجزیهی پیچیدگی جهان واقعی، طرح این امر برای پژوهشگران و دانشمندان اجتماعی که چه چیزی مهم است، چه چیزی مشروع است، و چه چیزی عقلانی است (پاتون، ۱۹۹۰، سارانتاکوس، ۲۰۰۲). بنابراین یک نظام اندیشهای حاکم بر یک علم، یک دوره، یا کنش است که بر اساس آن نظریهها، روش شناسی، و مفروضههای موجود شکل میگیرند و حاکم میشوند …. یک از طریق تاثیرگذاری بر اخلاق،، و پژوهشگر، میتواند فرآیند اندیشهای او را شکل دهد و از طریق تاثیرگذاری بر فلسفهی پژوهشگر و پژوهش بر پژوهش تاثیر بگذارد …. شناسی. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🎞 در جامعه ایرانی از نگاه دکتر در برنامه خط قرمز.. 📍 فقر به معنای سرمای شدید در فصل سرماست، 📍 به معنای نداشتن سرپناه مناسب،. 📍 به معنای فروش کلیه، تنفروشی و …. 📍 وقتی آموزش و پرورش خلاف قانون اساسی پولی میشود، بخش قابل توجهی از جمعیت فقیر نمیتواند به آموزش دسترسی داشته باشد. 📍 به قربانیان نظام اجتماعیمان برچسب میزنیم که اینها زن خیابانی هستند، اینا اراذل و اوباش هستند، اینا کارتنخواب هستند و …. 📍 اعتیادی که در شهر میبینیم، همان جوانهایی هستند که در این جمهوریاسلامی دنیا آمدهاند و …. 📍 از سال ۸۴ به بعد، شاهد بیشترین تعداد تعطیلی روزنامهها و احزاب سیاسی را شاهد هستیم …. 📍 ما نیازمند به شفافیت رسانهای و مطبوعاتی هستیم …. 📽 برای مشاهده این مصاحبه، فایل زیر را دانلود کنید🔻. www. ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ✅حمایت از بزه دیدگان جرائم جنسی (راهکارهای بازتوانی).. ✍🏻زهره غلامعلی زاده 🔹حمایت از بزه دیدگان جرایم جنسی، اعمال تدابیر پیشگیرانه حمایتی بر روی اشخاصی است که یکبار بزه دیده جرائم جنسی واقع شدهاند، لذا میبایست به دنبال پیشگیری از تکرار بزه دیدگی و غرق شدن آنها در انواع جرایم و انحرافات جنسی، با انواع حمایتها باشیم …🔹اگر چه پس از وقوع جرم پیشگیری مفهوم خود را از دست میدهد اما به جهاتی حمایت از بزه دیدگان پس از وقوع جرم واجد اهمیت و دارای ابعاد پیشگیرانه است …🔹از طرفی این حمایتها موجب تسکین بزه دیده و تشفی خاطر وی و جلوگیری از انتقام جوییها میگردد و از سوی دیگر کمکها و حمایتها حتی پس از وقوع جرم میتواند از پیشرفت آثار جرم و بزه دیدگی بیشتر فرد جلوگیری کند …🔹غالبا بزه دیدگان (به ویژه بزه دید گان جرائم جنسی) با تحمل جرم، آرامش روانی خود را از دست داده و تنها با مجازات مرتکب، التیام نمییابد، بلکه به مراقبتها و درمانهای روانی نیاز دارند تا به وضع قبل از تحمل جرم برگشته و آثار آن اعاده گردد …🔹قربانی در جرائم جنسی مانند تجاوز به عنف، زنا با محارم، لواط و …علاوه بر خسارت مادی، خسارت روانی شدید را متحمل میشود و نیاز به کمک و حمایت روانی دارد که این امر مس ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۲۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🔴حاشیه نشینی فرهنگی در شهر دیجیتال.. ✍🏻محمد زینالی اناری 📍در قرن جاری ما روند تحولی را در نظام آموزشی شاهد بودیم که موجب شد سرمایه انسانی رشد و توسعه پیدا کند. اما به زعم این رشد و توسعه، بسیاری ازمردم نتوانستند در این سرمایه جدید سهیم باشند. گروه هایی که نتوانستند زبان و ادبیات نوشتاری را یاد بگیرند، موفق نشدند در نظام مهارتی جدید عضو شده و در سازمان اجتماعی فعالیت کنند. به تدریج موجب شد شدت فقری در حاشیه نشینان شهری و حاشیه نشینان فرهنگی وقوع داده و به دلیل کثرت آنها، گاه این حاشیه نشینی، مانع روند توسعه انسانی شد. آن چیزی که از این حاشیه نشینی فرهنگی به سیستم جدید اجتماعی به ارث رسید، اسیبهایی بود که نظام عقلایی ارتباطی که متکی بر علم و مهارت بود، دچار مشکلات غیرعقلایی چون رشوه، زیر میزی، پارتی بازی، خرید منزلت و سفارش پایان نامه شود و نظم اجتماعی جدید به صورتی پوشالی شکل بگیرد …اینها در حالی بود که زاغه نشینی، فرهنگ فقر و جرم در ناحیه هایی که اسکان غیر رسمی داشتند، بیداد میکرد. اما نسل جدید تجربهی تازهتری از نوشتار را به دست میآورد. تجربهی نوشتار مدرن و دیجیتالی فراتر از نوشتار، تجربهای است که نسلهای جدیدتر، امکان کارآمدی بر آن ر ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🎬 فیلمی که دنیا را تکان داد:. 🎞 ۲+۲=۵. این فیلم کوتاه، کاندیدای جایزه بفتا شده است مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 03:43, 3.1 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 📍کارگردان: بابک انوری …. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🔅 گفتوگویی پیرامون مسائل آموزشی. 📍 با حضور خانم نانکلی، ریاست آموزش دانشکده 🕕 سه شنبه ۱۵ اسفند، ساعت ۱۲. 📌 سالن شهید مطهری. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۱:۰۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ ▫️ سلسله نشستهای عدالت اجتماعی از آرمان تا واقعیت با عنوان اشتغال و عدالت اجتماعی …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ 🔵یادش به خیر «خانواده دکتر ارنست». ✍🏻محمد فاضلی 📍انیمیشن پنجاه قسمتی «خانواده دکتر ارنست» ساخته استودیو «نیپون انیمیشن» ژاپن در سال ۱۹۸۱ میلادی (۱۳۶۰ شمسی) است که برای کودکان و نوجوانان دهه ۱۳۶۰ ایران کاملا آشناست. ساختهای برگرفته از رمان «خانواده سوئیسی رابینسون» که شرح داستان پزشکی سوئیسی است که با خانوادهاش شهر برن سوئیس را به مقصد استرالیا ترک میکند. کشتی حامل ایشان در میانه راه غرق میشود و دکتر ارنست و اعضای خانواده (همسر دکتر ارنست، فلون دختر ده ساله، جک سه چهار ساله، و فرانس جوان) در نهایت با قایق خود را به جزیرهای متروکه میرسانند و به مدت یک سال در این جزیره چه سختیها که نمیکشند. خانوادهای که در انزوای از جهان بیرون و در آرزوی گریز از فضای زیبا ولی ناخوشایند و خشن جزیره متروکه، روی درخت خانه میسازند، کشاورزی را از نو گسترش میدهند، تیروکمان درست میکنند، شکار میآموزند و با دو بز موجود در جزیره کارشان راه میافتد؛ اما یک چیز دست از سرشان برنمیدارد: گریز از جزیره متروکه و قدم گذاشتن به دنیایی که آرزوی آنرا دارند. 📍دکتر ارنست هر تدبیری به خرج میدهد و آنا همه گونه همراهی میکند تا خانواده ناامید نشود و رخدادهای نا ...
جامعه شناسی علامه ۲۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🎞 چگونه مىتوان تصاویر جعلى را تشخیص داد؟.. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:08, 9.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۸:۳۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ▫️ حکمرانی خوب. توسعه پایدار و محیط زیست. 🖋 حسین جمشیدی دانشجوی دکتری مهندسی محیطزیست-منابع آب. 📍 حکمرانی خوب ایده نسبتا جدیدی است که جایگزین مفهوم حکومت شده است و در آن حکومتها به جای آنکه به تنهایی مسئولیت کامل اداره جامعه را در تمام سطوح آن بر عهده گیرند، در کنار شهروندان و نهادهای خصوصی و مردم نهاد به عنوان یکی از عوامل مسئول محسوب میشوند. ◾️با این توصیف جامعه مدنی به عرصه تصمیمگیری و جریان اداره کشور وارد شده است و به جای یک نظام اقتدارگرا و آمرانه فرایند مردمسالار حاکم میشود. ◾️مولفههای یک حکمرانی خوب شامل، سازی،،،، پذیری و میباشند. با این مشخصات حکمرانی خوب راهی به سوی توسعه پایدار است و تحقق حکمرانی خوب به نوعی تحقق بخشی از اهداف توسعه پایدار است. ◾️حکمرانی خوب و توسعه پایدار در دو جنبه کلیدی با هم مشارکت دارند، ۱-هدف هر دو گسترش مشارکت عمومی میباشد ۲-هر دو فرایندگرا و نتیجهگرا هستند. ◾️لذا حکمرانی خوب میتواند موجب حفظ محیط زیست از طریق اخلاق محیطزیستی شود و با صرفه جویی در منابع کمیاب موجب تامین پایداری محیطزیستی شود. ◾️دستیابی به شاخصهای زیستمحیطی، اجتماعی و اقتصادی توسعه پایدار مستلزم ایجاد ساختارهای هدایتی و حم ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ ▫️ حالت High: دربارهی دعوای دو شهروند اردبیلی به خاطر سبقت. 🖋 محمد زینالی اناری پژوهشگر فرهنگ عامه. زمانی که در جهاد دانشگاهی اردبیل بر روی خرده فرهنگهای مواد مخدر مطالعه میکردم، یافتههای یک مقالهی خارجی را مشاهده کردم که با استعارهی «High» به مصرف بالای مواد مخدر اشاره کرده بود. اگرچه مزدی در قبال آن تحقیق از جهاد دانشگاهی اردبیل دریافت نکردم و از مصاحبهها و شب گردیهای شش ماههام، استفاده از وسایلی که با درآمد شخصی ام تهیه کرده بودم مانند کامپیوتر، ماشین و دوربین عکاسی و از تایپ حدود ششصد صفحه «B nazanin ۱۲» آن بهره کشی شد، اما چند نکته در این گوشهی خسران یاد گرفتم. در آن مقاله به مصرف بالای مواد مخدر اشاره کرده بود که در خرده فرهنگهای گوتیک در ایسلند وجود داشت. مصرف بالایی که موجب میشود هر لحظه بر کیف و لذت ناشی از مصرف بیفزاید.. اما یک نکته در مورد چاقی و لذت مردم از خوردن وجود دارد. اگر یک قرن پیش را تصور کنیم، میبینیم که مردم امروز به غایت بیشتر میخورند و چاقیها و بیماریهای متنوع نشانگر این موضوع میباشد. امروز به جای آرد نخود، آش دوغ و نهایتا شیربرنج، اغلب مردم برای خوردن شیرینی، نوشابه، پیتزا و سایر مواد غذایی با حجم بالای انرژی میخرند و طبی ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🎞 فیلم رییس جمهور The President. محسن مخملباف، ۲۰۱۴ پرزیدنت داستان انقلابها و دیکتاتورها و همه تراژدیهای قبل و بعد از این انقلابها یا کودتاها. توضیح و دانلود در پست بعدی 🔻.
جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🎞 رییسجمهور The President. محسن مخملباف، ۲۰۱۴ پرزیدنت داستان آشنای سالهای اخیر جهان را روایت میکند. داستان انقلابها و دیکتاتورها و همه تراژدیهای قبل و بعد از این انقلابها یا کودتاها. در شهری/ کشوری ناشناخته که به ظاهر همه چیز آرام است و غرق در نور و آرامش، حاکم / رهبر/ دیکتاتور، در حال تعلیم نظامیگری به نوه خردسال اش، (که قرار است روزی جایگزین پرزیدنت شود) حکم اعدام مخالفانی را که رادیوی دولتی آنها را «تروریست» مینامد، امضا میکند. ادامه ماجرا بازی روشن و خاموش کردن چراغهای شهر توسط پرزیدنت و نوهاش است و در یکی از همین خاموشی هاست که انقلاب / کودتا آغاز میشود …پرزیدنت به همراه نوهاش ناچار به فرار میشود و این آغاز درامی است که فارغ از نگاههای سیاسی ببینده را تا آخر به دنبال خود و در پی سرنوشت پدر بزرگ و نوهاش میکشاند. پرزیدنت که روزگاری اختیار سرنوشت همه در دستش بود، حالا باید جان خودش و نوهاش را از دست زیردستان و گماشتگان سابقش برهاند. یلم سفری است به دل یک سرزمین ناشناخته اما در عین حال آشنا برای همه مردمانی که درکشورهای مختلف طعم زندگی زیر سایه حاکمان و رهبران مستبد را چشیدهاند، اما این حاکمان هم کسانی هستند که ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🔴نوجوانی بدون بدن (تحلیل خودکشی نوجوانان).. ✍🏻احمد غلامی (دکتری جامعهشناسی) 📍نوجوانی تحولی سنی/بدنی است که همواره همانند دوران میانی نگریسته شده است. فقدان برنامههای تربیتی جامع شکلی آنومیک به حیات فرد در این برههی سنی بخشیده است. وضعیتی که طی آن فرد از کودکی به معنای کامل کلمه جدا شده و هنوز به کسوت بزرگسالی درنیامده است. حیات برزخی نوجوان نوع تعامل وی با مفهوم بدن را همواره با انواع فقدان روبرو ساخته است. فقدان جایگاه، گاهی به عنوان کودک کار از وی سلب بزرگسالی شده است و گاهی با نگاهی غیرکودکانه از وی سلب کودکی. اندامهای جنسی وی تمایلات جنسی وی را بطور مداوم بازتعریف میکنند، گاهی به عنوان شخصی دور شده از مرحلهی کودکی و پیشاجنسی و گاهی همچون بدنی سرکوب شده نگریسته شده است. این وضعیت آنومیک و برزخی، همواره فرد را از توارد به درون مرحلهی بزرگسالی بدون تحولات سنی و بدنی برحذر میدارد؛ شرط حضور به مرحلهی بزرگسالی سرکوب بدنی در معنای نوجوانی است. کتمان و سرکوب بدن به معنای سوژهی میل ورز همواره از سوی گفتمان پدر و بزرگسالی اتفاقی است که در تجلی و تظاهرات بدنی نوجوان روی میدهد. این کتمان راه را بر بدن و فانتزیهای بدنی میبندد. ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🔹 دژخیم درون مان را رام کنیم!. 🖋 احسان محمدی ▪️در دوران تفتیش عقاید، کلیسای مخالفانش را به شدت شکنجه میکرد. یکی از این ابزار بود. ابزاری شبیه گیرههای بزرگ که سر قربانی را درون آن میگذاشتند. شکنجهگر به آهستگی پیچ را میچرخاند تا نوار فلزی به جمجمه فشار بیاورد و سر را له کند. قربانی به آرامی و با دردی وحشتناک، جان میداد. البته پیش از آن، چشمهایش از حدقه در میآمد!. ▪️هر روز بیشتر به این نتیجه میرسم که درون ما یک کز کرده است. ربطی ندارد که در چه جایگاهی باشیم. کلیددار زندان، راننده تاکسی، دانشجو، یک زن خانه دار یا دختری که دارد برای کنکور درس میخواند …▪️ما میتوانیم دیکتاتورهای کوچک اما ترسناکی باشیم. ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 📊 گزینه محبوب ایرانیها. برای گذراندن آخر هفتهها! … 🌐شبکه جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۷ 🔵 از خانه تا خیابان؛ با شلوار ورزشی.. ✍🏻دکتر فردین علیخواه (جامعهشناس) 📍این روزها شاید شما هم در پیادهروهای شهر و بهویژه در فروشگاهها و پاساژها، با جوانانی مواجه شده باشید که شلوار ورزشی پوشیدهاند. این شلوارهای ورزشی ابتدا عموما در باشگاههای ورزشی بهعنوان لباسی کاربردی و یا در فضاهای خصوصی بهعنوان یک پیژامه مدرن پوشیده میشدند. ولی آیا پوشیدن شلوار ورزشی خارج از خانه و ورزشگاه را میتوان نشانهای از یک تغییر اجتماعی وسیعتر قلمداد کرد؟. پوشیدن شلوار ورزشی میتواند نشانهای از گسترش «رسمیت زدایی» یا عمل «غیررسمی کردن» باشد. رسمیت زدایی؛ درواقع واکنشی است به گسترش «فرایند رسمی کردن» که در عرصههای مختلف اجتماعی در جریان است. رسمیت زدایی واکنشی به تهیه دستورالعمل، اساسنامه و آییننامه برای عرصههای مختلف اجتماعی است. منظور ازجمله اخیر صرفا تهیه دستورالعمل توسط نهادهای حکومت نیست. جریان رسمی شدن در عرصههای مختلف شغلی، آموزشی و حتی خانوادگی هم وجود دارد. پوشیدن شلوار ورزشی در پاساژها و مراکز خرید به خودمانی شدن و مال خود کردن مکان هم کمک میکند. ...
جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۶ 📸 نمونههایی از تبلیغات ضد آمریکایی کرهشمالی …🌐 شبکه جامعهشناسی علامه