جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۴:۵۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 🎥 عدالت آموزشى مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:29, 6.3 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 📍این انیمیشن با به تصویر کشیدن جامعهای که در آن امکان تحصیل برای همگان وجود ندارد، به نابرابریها اعتراض میکند …🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 🔅از آنجا که ما چیزی به جز نتیجهی نسلهای گذشته نیستیم، نتیجهی اشتباههای ایشان نیز هستیم، خطاها و شورها و جنایتهای ایشان خلاص شدن از شر این زنجیر غیرممکن است. اگر چه ما خطاها را محکوم میکنیم و گمان میبریم که از چنگ آنها گریختهایم، نمیتوانیم از قید این حقیقت بگریزیم که خود از آنها سرچشمه گرفتهایم …🖊فریدریش. 📚فواید و مضرات تاریخ …🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۳۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ ❗️هیس! کسی در خانه حرف نمیزند!. 🖋 صیاد خردمند دانشجوی ارشد جامعهشناسی. 📍 ایرانیان سالیان سال، حرف زدنها، همهمهها، شادیها، غمها، دلواپسیها، دلتنگیها، خاطره بازیها، باهم بودنها را در خانواده خود لمس میکردند، در کوچهها که قدم برمیداشتی میتوانستی سرصدای بازی بچهها را در کنار صحبتهای بزرگترها شنید، حتی اگه سرصدای دعوای یزرگترها بلند میشد این معنای باهم بودن شان را میداد نه جدایی شان!. از آنجا که حوادث بیشتر مواقع، در خانوادهها اتفاق میافتاد محیط خانه محکوم به شلوغی بود، اما روایت آن روزهای خانواده ایرانی روایتی بس متفاوت از حال روز این روزهای آن است، امروزه یا در خانوادهها صحبتی ازانجام نمیشود یا صحبت از هزینه آب، برق، تلفن یا هزینه تحصیل فرزندان است!. حتی در مهمانیها و دیدارهای فامیلی و خانواده گی بعد از احوالپرسی ابتدایی، بعد نوبت به رمز وای فای و قص علیهذا میرسد! مقدمات و مباحث بالا را در کنارهم قرار میگیرد متوجه خواهیم شد که فرهنگ گفت گو در خانواده ایرانی کاهش یافته است، گفت گو در عین آنکه خود دارای ارزش ذاتی است و مشخصههای زیستن در اجتماع میباشد به گفته روانشناسان حس امنیت فردی ایجاد میکند و در بین افراد خانوا ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۳ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 🔅 انحصاردینی، آفت دینداری. 🖋 محمد موسوی عقیقی 📍این روزها تصاویری از کشته شدن انسانهای بسیاری در میانمار دست به دست میشود که وجدان هر انسانی را به درد میآورد. قطعا در تاریخ زندگانی بشر، کشتار ساکنان میانمار آخرین آنها نیست. آنچنان که من میفهمم این کشتارها و نمونههای مشابهش سخت در اندیشه «انحصارگرایی دین» میباشند. گویی آنچنان خود را در حق تجلی یافته میبینند و آیینهای خویش را رد ناپذیر که هرکس مخالف آنان نمیباید زنده باشد. توجیه کشتارها به نظر انحصارگرایان این است که:. الف) حق در مقابل ناحق (باطل) است. ب) حق تنها در نزد ماست و مابقی از حق بهرهای ندارند. ج) حق، باید زنده باشد و ناحق زندگی اش بی ارزش است. د) حق میتواند از ناحق جلوگیری کند …اینها توجیهاتی است که آیینهای دینی انحصارگرا به آن مبتلا هستند. ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۲۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 🔅 وقتی «اخلاق» در جامعه وجود داشته باشد، نیازی به نیست.. 🖋 امیل 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۰:۲۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 🔅سکوت،. پر رنگترین واژه در عصر ما. و انسان تنها کالای سوزاندنی است … عصر انسانی که انسان را میدرد!. 📍نسل کشی مسلمانان. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۳ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 📆 جدول زمانبندی انتخاب واحد و حذف و اضافه نیمسال اول ۹۷-۹۶.. 🕗 زمانبندی انتخاب واحد از: ساعت ۰۸:۰۰ تا ساعت ۱۹:۰۰. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۲:۲۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅خیابان انقلاب (تهران) در سال۱۳۲۶ خورشیدی.. 🗓.. 🌐جامعهشناسی علامه جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🎞 بعضی چیزا واقعا مهمه!. بعضی چیزا به نظر میاد مهمه! مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 03:13, 9.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام در این حجم انبوه از مطالب هرز در تلگرام، این ویدیو را ببینید و به اشتراک بگذارید. 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۲۰:۲۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅خشونت در رسانه.. 🖊منصوره.. ⁉️آیا خشونت در رسانه در بروز رفتار خشونت بار کودکان نقش دارد؟ ⁉️چه گام هایی را میتوان برای کاهش مواجهه با خشونت برای کودکان برداشت؟. ⁉️چه محدودیت هایی بر رسانه باید وجود داشته باشد؟. 📍وردز و نانز (۲۰۰۹) اظهار داشتند که کودکان اکنون دسترسی بیشتری به تکنولوژی -تلوزیون، فیلمها، موزیک وبازیهای ویدئویی - دارند و این مقدار خشونتی که بچه هادر سن نوجوانی با آن مواجه میشوندنگران کننده است …📍آنها به گزارش بنیاد خانواده کایزر که نشان میداد ۹۹ درصد کودکان در خانه هایی زندگی میکنند که تلوزیون دارند و اینکه بطور متوسط بچهها در هر روز شش ساعت را صرف استفاده از نوعی رسانه میکنند و سه ساعت از آن، صرف تماشای تلوزیون میشود.۷۷ درصد نوجوانان در اتاق خوابشان تلوزیون دارند، موقعیتی که احتمالا کنترل والدین بر محتوای برنامهها و فیلمها را دشوارتر میسازد …📍خشونت در رسانه سه نوع تهدید را مطرح میکند. .۱⃣نخست: بچه هایی که با خشونت رسانهای مواجه میشوند. حساسیت شان به اعمال پرخاشگری و خشونت را از دست میدهند و میپندارند که واقعیت خشونت بار بیش از آن چیزی است که واقعا هست …۲⃣دوم: به دلیل عدم تواناییشان برای تخیل از واقعیت، بچهها شروع به تقلید رفتارهای خشونت بار ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅کلیپی کوتاه دربارهی جنسیت و جنسیت زدگی.. 📍دیدن این کلیپ را از دست ندهید.. 🌐جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 05:31, 1.9 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۸:۱۴ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅عکس پایین صفحه یک سرباز آلمانی را نشان میدهد که برای کودک جا مانده از خانوادهاش سیم خاردار دیوار برلین را کنار زد این سرباز به دلیل خیانت به کشور اعدام شد!. 🔻متن زیر نوشتهای در دفتر یاداشت. این سرباز است:. 📍گاهی انسان بودن گناه بزرگیست. اکنون که میدانم بخاطر کمک کردن به کودکی بیگناه که بازیچه جنگ و خشونت شده است فردا قبل از طلوع آفتاب مرا بدستان خداوند میسپارند. میدانم که انسانیت هرگز نمیمیرد ولی بدانید که گاهی انسانیت گناه بزرگیست!. 📍عکاس این اثر کریستوف نیومن گفته که هنگام شکار این لحظه فقط دیده است که این سرباز جا ماند و کودک توانست فرار کند و تا این لحظه از سرنوشت این سرباز مطالب زیادی نیز نوشته شده است و معروف است به «سرباز آلمان شرقی». 📍مجسمه این سرباز بزرگ در ۷۰ کشور دنیا ساخته شد و ۳۱۷ خیابان در دنیا بنام این انسان بزرگ نامگذاری شد و آن کودک هم بنیانگذار یکی از بزرگترین بنیادهای خیریه در کشور آلمان شد. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ✅ مرگ تراژدیک زبان مادری. 🖋 صیاد. دانشجوی کارشناسی ارشد جامعهشناسی 📍جهان امروز، جهان تفاخر و دیده شدن است، امروزه افراد به هر دری میکوبند و از مسیری میگذرند تا طبعی دیده شوند و اندکی نیز شنیده شوند. برای ابراز وجود و حفظ پرستیژ و فخر اجتماعی از هر ابزاری میتوان استفاده کرد، زبان از جمله مقولههای است که از قضا میتوان با آن خاص جلوه کرد و از دیگران متمایز شد، گرایش به لفظ قلم صحبت کردن و زبان معیار را به زیبایی ادا کردن گرایشی غالب است! و در نقطه مقابل گویش به لهجه محلی نه تنها مایه فخر و منزلت نمیباشد بلکه فردی که با لهجهی محلی سخن میگوید ممکن است با عنواینی مانند دهاتی یا بی فرهنگ خطاب شود! اساسا امروزه بسیاری زبان محلی را پدیدهای مربوط به گذشته میدانند و معتقدند در عصر کنونی این گویشها عرصهای برای هنرنمایی ندارند …بعضی از خانوادههای امروزی، اصرار دارند صرفا زبان معیار و رسمی را که ترکیب و آمیخته ازهمه نوع واژگان ایرانی و غیر ایرانی است به فرزندان خود آموزش دهند و از آموزش گویشهای محلی امتناع میکنند در این صورت گویشهای محلی و فرهنگ بومی و قومی، خو دبه خود در مقابل این فرهنگ مسلط، رنگ میبازد و منجر به نابودی گویشهای بومی میشود. این فرهنگ ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۴۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ✅ هفته خوش نانآوران کوچک.. 📍جمعه فینال مسابقات فوتبال نانآوران است بچههای کار از شهرهای مختلف به پایتخت آمدهاند تا یک هفته از کار فارغ باشند؛ یک هفته فرصت برای دوست پیداکردن و دویدن به دنبال توپ به جای تلاش برای به دست آوردن پول؛ یک هفته برای فریاد زدن … ابوالفضل پلاکارد بالای سکوی تماشاچیان را با صدای بلند میخواند. «تیم نامآوران. ما فکر میکردیم نوشته نامآوران اما نوشته نانآوران.». روز شنبه بچههای کرمانشاه فرودگاه شهرشان را به لرزه درآوردند از بس خندیدند و خوشحالی کردند از شروع سفر یکهفتهای به تهران، آن هم با هواپیما. شور و هیجان تا توی هواپیما ادامه داشت. چند نفری دلشان میخواست کنار پنجره بنشینند. زن و مرد سالخوردهای جایشان را به آنها دادند. تا هواپیما به تهران برسد، ابوالفضل هزاربار تهران را پیش چشمش تصور کرده بود. حالا که چند روز از سفرش گذشته، به پارک و استخر رفته و در خوابگاه دانشگاه با بچههای همسن و سال آملیاش آشنا شده و بازی کرده، میگوید فوتبال را به اندازه تهران دوست دارد … ابوالفضل مدام حرف میزند و میخندد. ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۴۳ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅رفتن به کلیسا از شما مسیحی نمیسازد،. 🖊النور 🌐جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۳:۳۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅راه حلهای از بین نرفتن همبستگی اجتماعی با تنوع و تکثر نظامهای اخلاقی.. 🖊مصطفی 📍چه کنیم که همبستگی اجتماعی در مواجههی با تکثر و تنوع نظامهای اخلاقی از میان نرود؟ چرا که جامعه امروز بشری، تردترین جامعه در طول تاریخ است و باید در جهت حفظ همبستگی آن تلاش کرد. به عبارت دیگر چگونه میتوان نزاعهای اخلاقی را فیصله داد یا از شدت آنها کاست؟. برای این مشکل راه حل هایی ارائه شده است …۱️⃣تاکید بر وجوه مشترک میان نظامهای اخلاقی. 🔹یک راه این است که بگوییم نظامها، در عین تکثر، بر وجوه مشترکی مبتنی هستند و ما هم برای رفع نزاعهای اخلاقی باید بر این وجوه مشترک تکیه کنیم. اگر چنین وجوه مشترکی وجود داشته باشد، آن وقت در این منطقه بی طرف، نمایندگان مکاتب مختلف اخلاقی با تکیه بر جنبههای مشترک، میتوانند نزاعهای خود را فیصله دهند. و بر اساس همین وجوه میتوان از نقاط ضعف و قوت نظامهای اخلاقی و ترجیح آنها نسبت به هم سخن گفت. اما بر سر وجود چنین وجوه مشترکی میان فیلسوفان اخلاق بحث بود. اساسا رجوع به فصل مشترک، راه حل موفقی برای پایان دادن به هر نزاعی در مناسبات انسانی است. ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۴۴ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ✅ ضرورت نظارت بر مراکز نگهداری آسیبدیدگان اجتماعی. 🖋 دکتر رضا 📍اگر حوادث یک دهۀ اخیر را دربارۀ طردشدگان اجتماعی اعم از کارتنخوابها، معتادان، سالمندان و معلولان ساکن در مراکز نگهداری، و … مرور کنیم، با سطح فاجعهباری از بیپناهی و درماندگی این گروههای اجتماعی مواجه میشویم. در اوایل دهۀ ۹۰ بود که موضوع اردوگاه شفق (مرکز نگهداری معتادان خیابانی) در رسانهها پیچید؛ مرکزی برای تحقیر آدمهایی که از نظر مسئولانش همچون موادی غیرقابلبازیافت بودند. مرگ بیش از ۶۰ نفر در اثر سرما و گرسنگی در این مرکز بازتابهایی در رسانهها داشت و سپس فراموش شد. یک سال بعد از این واقعه بود که پیش از آغاز فصل سرما، مدیران شهری شیراز، معتادان و کارتنخوابها را از سطح شهر جمع کردند و در بیابانهای حوالی بندرعباس رها کردند. دو نفر از آنها جان دادند. خاطرم هست که در اواسط دهۀ ۸۰ در استان هرمزگان، یکی از گزینههای مطرح برای زیباسازی شهر بندرعباس برای مهمانان نوروزی، جمعآوری متکدیان و کارتنخوابها و دپوی آنها در یکی از بازداشتگاههای استان بود؛ گزینهای که البته اجرایی نشد …🔸در ماههای اخیر نیز اذیت و آزار سالمندان و کودکان در مراکز نگهداری وابسته به سازمان بهزیستی انعکاس ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۳۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔵 دعا گریز گاهی برای فرار از مسئولیتهای اجتماعی نیست 🔶 دعا وسیلهای برای بدست آوردن آنچه محال است و نامعقول و بی منطق، نیست، «دعا» هرگز جانشین «وظیفه» نمیشود و مسوولیتهای فرد یا جامعه را سلب نمیکند، دعا گریزگاهی برای فرار تعهداتی که هر کس در برابر زندگی، مردم، جامعه و سرنوشت خویش دارد نیست. مادهای که لکه زشتی و پستی و ننگ و خیانت را بشوید نیست، کلکی که ناشایسته و محکوم را از راهی غیر منطقی و غیر قانونی، پاداش دهد و رستگار سازد نیست …. 🔸ابزار شناخت دعای اسلام، باید دید پیامبر اسلام، علی و حسین و فاطمه و زینب اسلام، و پروردههای ناب اسلام (یعنی ابوذرها و عمارها ووو) چگونه دعا میکردهاند و چه میخواستهاند؟ آیا دعا در زندگی اینان عامل نفی مسوولیتهای اجتماعی و فرار از انجام وظیفه بوده است؟. ✍🏻علی شریعتی. 📚 کتاب پدر مادر ما متهمیم …. 🌐جامعهشناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ❌تصادف ساختگی و ایراد جرح عمدی برای دریافت دیه.. 🖊زهره غلامعلی زاده 🛑 به تازگی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور شاهد پدیدهای تحت عنوان ایراد جرح عمدی برای دریافت دیه از طریق تصادف هستیم …. 🛑افرادی که بر اثر فشار زندگی و فقر خود را به صورت عمدی در خیابانها و اتوبانها جلوی ماشین هایی که با سرعت زیاد در حال حرکت هستند میاندازند، بلکه جرحی بر آنها وارد گردد تا بتوانند دیهای دریافت کنند …. 🛑فقر نه تنها افراد را به سمت و سوی فروختن فرزند و اعضای بدن و …. کشانده که جدیدا باعث گردیده که فرد با جان خود بازی کند، بلکه از این راه بتواند شکم خود (اگر زنده بماند) و فرزندانش را سیر کند یا در صورت اعتیاد بتواند پول مواد خود را درآورد …. 🛑 قانون بیمه اجباری مصوب ۱۳۹۵ این خسارتهای واردشده به شخص را براساس مواد ۶۱ و ۶۲ این قانون بررسی و برای تصادفات ساختگی، انجام اعمال متقلبانه مانندتعویض خودرو در صحنه تصادف و ایجاد خسارتهای عمدی بدنی جرم انگاری کرده است …. 🛑قانونگذار برای افراد کلاهبرداری که تصادفات ساختگی را طراحی میکنند تا دو سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر دیهای که اخذ کرده در نظر گرفته است …. 🛑اما همانطور که بیان شد همه این موارد به وضعیت بد اقتصا ... جامعه شناسی علامه ۱۰:۲۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ماده ۶۱ - محاکمه شهروندانی که با اتهامات سیاسی یا مطبوعاتی مواجه میباشند صرفا در دادگاههای دادگستری، بهصورت و با حضور هیئتمنصفه انجام میشود. انتخاب اعضای هیئتمنصفه باید تجلی وجدان عمومی و. برآیند افکار و نظرات گروههای اجتماعی مختلف باشد …. شهروندی. علامه👇. ‹ 164 165 166 167 168 169 170 ›
جامعه شناسی علامه ۱۴:۵۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 🎥 عدالت آموزشى مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 02:29, 6.3 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام 📍این انیمیشن با به تصویر کشیدن جامعهای که در آن امکان تحصیل برای همگان وجود ندارد، به نابرابریها اعتراض میکند …🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۳:۴۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 🔅از آنجا که ما چیزی به جز نتیجهی نسلهای گذشته نیستیم، نتیجهی اشتباههای ایشان نیز هستیم، خطاها و شورها و جنایتهای ایشان خلاص شدن از شر این زنجیر غیرممکن است. اگر چه ما خطاها را محکوم میکنیم و گمان میبریم که از چنگ آنها گریختهایم، نمیتوانیم از قید این حقیقت بگریزیم که خود از آنها سرچشمه گرفتهایم …🖊فریدریش. 📚فواید و مضرات تاریخ …🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۳۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ ❗️هیس! کسی در خانه حرف نمیزند!. 🖋 صیاد خردمند دانشجوی ارشد جامعهشناسی. 📍 ایرانیان سالیان سال، حرف زدنها، همهمهها، شادیها، غمها، دلواپسیها، دلتنگیها، خاطره بازیها، باهم بودنها را در خانواده خود لمس میکردند، در کوچهها که قدم برمیداشتی میتوانستی سرصدای بازی بچهها را در کنار صحبتهای بزرگترها شنید، حتی اگه سرصدای دعوای یزرگترها بلند میشد این معنای باهم بودن شان را میداد نه جدایی شان!. از آنجا که حوادث بیشتر مواقع، در خانوادهها اتفاق میافتاد محیط خانه محکوم به شلوغی بود، اما روایت آن روزهای خانواده ایرانی روایتی بس متفاوت از حال روز این روزهای آن است، امروزه یا در خانوادهها صحبتی ازانجام نمیشود یا صحبت از هزینه آب، برق، تلفن یا هزینه تحصیل فرزندان است!. حتی در مهمانیها و دیدارهای فامیلی و خانواده گی بعد از احوالپرسی ابتدایی، بعد نوبت به رمز وای فای و قص علیهذا میرسد! مقدمات و مباحث بالا را در کنارهم قرار میگیرد متوجه خواهیم شد که فرهنگ گفت گو در خانواده ایرانی کاهش یافته است، گفت گو در عین آنکه خود دارای ارزش ذاتی است و مشخصههای زیستن در اجتماع میباشد به گفته روانشناسان حس امنیت فردی ایجاد میکند و در بین افراد خانوا ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۳۳ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 🔅 انحصاردینی، آفت دینداری. 🖋 محمد موسوی عقیقی 📍این روزها تصاویری از کشته شدن انسانهای بسیاری در میانمار دست به دست میشود که وجدان هر انسانی را به درد میآورد. قطعا در تاریخ زندگانی بشر، کشتار ساکنان میانمار آخرین آنها نیست. آنچنان که من میفهمم این کشتارها و نمونههای مشابهش سخت در اندیشه «انحصارگرایی دین» میباشند. گویی آنچنان خود را در حق تجلی یافته میبینند و آیینهای خویش را رد ناپذیر که هرکس مخالف آنان نمیباید زنده باشد. توجیه کشتارها به نظر انحصارگرایان این است که:. الف) حق در مقابل ناحق (باطل) است. ب) حق تنها در نزد ماست و مابقی از حق بهرهای ندارند. ج) حق، باید زنده باشد و ناحق زندگی اش بی ارزش است. د) حق میتواند از ناحق جلوگیری کند …اینها توجیهاتی است که آیینهای دینی انحصارگرا به آن مبتلا هستند. ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۲۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 🔅 وقتی «اخلاق» در جامعه وجود داشته باشد، نیازی به نیست.. 🖋 امیل 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۲۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 🔅سکوت،. پر رنگترین واژه در عصر ما. و انسان تنها کالای سوزاندنی است … عصر انسانی که انسان را میدرد!. 📍نسل کشی مسلمانان. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۳ ۱۳۹۶/۰۶/۱۸ 📆 جدول زمانبندی انتخاب واحد و حذف و اضافه نیمسال اول ۹۷-۹۶.. 🕗 زمانبندی انتخاب واحد از: ساعت ۰۸:۰۰ تا ساعت ۱۹:۰۰. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۲:۲۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅خیابان انقلاب (تهران) در سال۱۳۲۶ خورشیدی.. 🗓.. 🌐جامعهشناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🎞 بعضی چیزا واقعا مهمه!. بعضی چیزا به نظر میاد مهمه! مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 03:13, 9.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام در این حجم انبوه از مطالب هرز در تلگرام، این ویدیو را ببینید و به اشتراک بگذارید. 🌐جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۲۰:۲۶ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅خشونت در رسانه.. 🖊منصوره.. ⁉️آیا خشونت در رسانه در بروز رفتار خشونت بار کودکان نقش دارد؟ ⁉️چه گام هایی را میتوان برای کاهش مواجهه با خشونت برای کودکان برداشت؟. ⁉️چه محدودیت هایی بر رسانه باید وجود داشته باشد؟. 📍وردز و نانز (۲۰۰۹) اظهار داشتند که کودکان اکنون دسترسی بیشتری به تکنولوژی -تلوزیون، فیلمها، موزیک وبازیهای ویدئویی - دارند و این مقدار خشونتی که بچه هادر سن نوجوانی با آن مواجه میشوندنگران کننده است …📍آنها به گزارش بنیاد خانواده کایزر که نشان میداد ۹۹ درصد کودکان در خانه هایی زندگی میکنند که تلوزیون دارند و اینکه بطور متوسط بچهها در هر روز شش ساعت را صرف استفاده از نوعی رسانه میکنند و سه ساعت از آن، صرف تماشای تلوزیون میشود.۷۷ درصد نوجوانان در اتاق خوابشان تلوزیون دارند، موقعیتی که احتمالا کنترل والدین بر محتوای برنامهها و فیلمها را دشوارتر میسازد …📍خشونت در رسانه سه نوع تهدید را مطرح میکند. .۱⃣نخست: بچه هایی که با خشونت رسانهای مواجه میشوند. حساسیت شان به اعمال پرخاشگری و خشونت را از دست میدهند و میپندارند که واقعیت خشونت بار بیش از آن چیزی است که واقعا هست …۲⃣دوم: به دلیل عدم تواناییشان برای تخیل از واقعیت، بچهها شروع به تقلید رفتارهای خشونت بار ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۰ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅کلیپی کوتاه دربارهی جنسیت و جنسیت زدگی.. 📍دیدن این کلیپ را از دست ندهید.. 🌐جامعهشناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 05:31, 1.9 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۸:۱۴ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅عکس پایین صفحه یک سرباز آلمانی را نشان میدهد که برای کودک جا مانده از خانوادهاش سیم خاردار دیوار برلین را کنار زد این سرباز به دلیل خیانت به کشور اعدام شد!. 🔻متن زیر نوشتهای در دفتر یاداشت. این سرباز است:. 📍گاهی انسان بودن گناه بزرگیست. اکنون که میدانم بخاطر کمک کردن به کودکی بیگناه که بازیچه جنگ و خشونت شده است فردا قبل از طلوع آفتاب مرا بدستان خداوند میسپارند. میدانم که انسانیت هرگز نمیمیرد ولی بدانید که گاهی انسانیت گناه بزرگیست!. 📍عکاس این اثر کریستوف نیومن گفته که هنگام شکار این لحظه فقط دیده است که این سرباز جا ماند و کودک توانست فرار کند و تا این لحظه از سرنوشت این سرباز مطالب زیادی نیز نوشته شده است و معروف است به «سرباز آلمان شرقی». 📍مجسمه این سرباز بزرگ در ۷۰ کشور دنیا ساخته شد و ۳۱۷ خیابان در دنیا بنام این انسان بزرگ نامگذاری شد و آن کودک هم بنیانگذار یکی از بزرگترین بنیادهای خیریه در کشور آلمان شد. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۵۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ✅ مرگ تراژدیک زبان مادری. 🖋 صیاد. دانشجوی کارشناسی ارشد جامعهشناسی 📍جهان امروز، جهان تفاخر و دیده شدن است، امروزه افراد به هر دری میکوبند و از مسیری میگذرند تا طبعی دیده شوند و اندکی نیز شنیده شوند. برای ابراز وجود و حفظ پرستیژ و فخر اجتماعی از هر ابزاری میتوان استفاده کرد، زبان از جمله مقولههای است که از قضا میتوان با آن خاص جلوه کرد و از دیگران متمایز شد، گرایش به لفظ قلم صحبت کردن و زبان معیار را به زیبایی ادا کردن گرایشی غالب است! و در نقطه مقابل گویش به لهجه محلی نه تنها مایه فخر و منزلت نمیباشد بلکه فردی که با لهجهی محلی سخن میگوید ممکن است با عنواینی مانند دهاتی یا بی فرهنگ خطاب شود! اساسا امروزه بسیاری زبان محلی را پدیدهای مربوط به گذشته میدانند و معتقدند در عصر کنونی این گویشها عرصهای برای هنرنمایی ندارند …بعضی از خانوادههای امروزی، اصرار دارند صرفا زبان معیار و رسمی را که ترکیب و آمیخته ازهمه نوع واژگان ایرانی و غیر ایرانی است به فرزندان خود آموزش دهند و از آموزش گویشهای محلی امتناع میکنند در این صورت گویشهای محلی و فرهنگ بومی و قومی، خو دبه خود در مقابل این فرهنگ مسلط، رنگ میبازد و منجر به نابودی گویشهای بومی میشود. این فرهنگ ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۴۹ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ✅ هفته خوش نانآوران کوچک.. 📍جمعه فینال مسابقات فوتبال نانآوران است بچههای کار از شهرهای مختلف به پایتخت آمدهاند تا یک هفته از کار فارغ باشند؛ یک هفته فرصت برای دوست پیداکردن و دویدن به دنبال توپ به جای تلاش برای به دست آوردن پول؛ یک هفته برای فریاد زدن … ابوالفضل پلاکارد بالای سکوی تماشاچیان را با صدای بلند میخواند. «تیم نامآوران. ما فکر میکردیم نوشته نامآوران اما نوشته نانآوران.». روز شنبه بچههای کرمانشاه فرودگاه شهرشان را به لرزه درآوردند از بس خندیدند و خوشحالی کردند از شروع سفر یکهفتهای به تهران، آن هم با هواپیما. شور و هیجان تا توی هواپیما ادامه داشت. چند نفری دلشان میخواست کنار پنجره بنشینند. زن و مرد سالخوردهای جایشان را به آنها دادند. تا هواپیما به تهران برسد، ابوالفضل هزاربار تهران را پیش چشمش تصور کرده بود. حالا که چند روز از سفرش گذشته، به پارک و استخر رفته و در خوابگاه دانشگاه با بچههای همسن و سال آملیاش آشنا شده و بازی کرده، میگوید فوتبال را به اندازه تهران دوست دارد … ابوالفضل مدام حرف میزند و میخندد. ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۳۷ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔅راه حلهای از بین نرفتن همبستگی اجتماعی با تنوع و تکثر نظامهای اخلاقی.. 🖊مصطفی 📍چه کنیم که همبستگی اجتماعی در مواجههی با تکثر و تنوع نظامهای اخلاقی از میان نرود؟ چرا که جامعه امروز بشری، تردترین جامعه در طول تاریخ است و باید در جهت حفظ همبستگی آن تلاش کرد. به عبارت دیگر چگونه میتوان نزاعهای اخلاقی را فیصله داد یا از شدت آنها کاست؟. برای این مشکل راه حل هایی ارائه شده است …۱️⃣تاکید بر وجوه مشترک میان نظامهای اخلاقی. 🔹یک راه این است که بگوییم نظامها، در عین تکثر، بر وجوه مشترکی مبتنی هستند و ما هم برای رفع نزاعهای اخلاقی باید بر این وجوه مشترک تکیه کنیم. اگر چنین وجوه مشترکی وجود داشته باشد، آن وقت در این منطقه بی طرف، نمایندگان مکاتب مختلف اخلاقی با تکیه بر جنبههای مشترک، میتوانند نزاعهای خود را فیصله دهند. و بر اساس همین وجوه میتوان از نقاط ضعف و قوت نظامهای اخلاقی و ترجیح آنها نسبت به هم سخن گفت. اما بر سر وجود چنین وجوه مشترکی میان فیلسوفان اخلاق بحث بود. اساسا رجوع به فصل مشترک، راه حل موفقی برای پایان دادن به هر نزاعی در مناسبات انسانی است. ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۴۴ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ✅ ضرورت نظارت بر مراکز نگهداری آسیبدیدگان اجتماعی. 🖋 دکتر رضا 📍اگر حوادث یک دهۀ اخیر را دربارۀ طردشدگان اجتماعی اعم از کارتنخوابها، معتادان، سالمندان و معلولان ساکن در مراکز نگهداری، و … مرور کنیم، با سطح فاجعهباری از بیپناهی و درماندگی این گروههای اجتماعی مواجه میشویم. در اوایل دهۀ ۹۰ بود که موضوع اردوگاه شفق (مرکز نگهداری معتادان خیابانی) در رسانهها پیچید؛ مرکزی برای تحقیر آدمهایی که از نظر مسئولانش همچون موادی غیرقابلبازیافت بودند. مرگ بیش از ۶۰ نفر در اثر سرما و گرسنگی در این مرکز بازتابهایی در رسانهها داشت و سپس فراموش شد. یک سال بعد از این واقعه بود که پیش از آغاز فصل سرما، مدیران شهری شیراز، معتادان و کارتنخوابها را از سطح شهر جمع کردند و در بیابانهای حوالی بندرعباس رها کردند. دو نفر از آنها جان دادند. خاطرم هست که در اواسط دهۀ ۸۰ در استان هرمزگان، یکی از گزینههای مطرح برای زیباسازی شهر بندرعباس برای مهمانان نوروزی، جمعآوری متکدیان و کارتنخوابها و دپوی آنها در یکی از بازداشتگاههای استان بود؛ گزینهای که البته اجرایی نشد …🔸در ماههای اخیر نیز اذیت و آزار سالمندان و کودکان در مراکز نگهداری وابسته به سازمان بهزیستی انعکاس ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۳۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ 🔵 دعا گریز گاهی برای فرار از مسئولیتهای اجتماعی نیست 🔶 دعا وسیلهای برای بدست آوردن آنچه محال است و نامعقول و بی منطق، نیست، «دعا» هرگز جانشین «وظیفه» نمیشود و مسوولیتهای فرد یا جامعه را سلب نمیکند، دعا گریزگاهی برای فرار تعهداتی که هر کس در برابر زندگی، مردم، جامعه و سرنوشت خویش دارد نیست. مادهای که لکه زشتی و پستی و ننگ و خیانت را بشوید نیست، کلکی که ناشایسته و محکوم را از راهی غیر منطقی و غیر قانونی، پاداش دهد و رستگار سازد نیست …. 🔸ابزار شناخت دعای اسلام، باید دید پیامبر اسلام، علی و حسین و فاطمه و زینب اسلام، و پروردههای ناب اسلام (یعنی ابوذرها و عمارها ووو) چگونه دعا میکردهاند و چه میخواستهاند؟ آیا دعا در زندگی اینان عامل نفی مسوولیتهای اجتماعی و فرار از انجام وظیفه بوده است؟. ✍🏻علی شریعتی. 📚 کتاب پدر مادر ما متهمیم …. 🌐جامعهشناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۵ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ❌تصادف ساختگی و ایراد جرح عمدی برای دریافت دیه.. 🖊زهره غلامعلی زاده 🛑 به تازگی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور شاهد پدیدهای تحت عنوان ایراد جرح عمدی برای دریافت دیه از طریق تصادف هستیم …. 🛑افرادی که بر اثر فشار زندگی و فقر خود را به صورت عمدی در خیابانها و اتوبانها جلوی ماشین هایی که با سرعت زیاد در حال حرکت هستند میاندازند، بلکه جرحی بر آنها وارد گردد تا بتوانند دیهای دریافت کنند …. 🛑فقر نه تنها افراد را به سمت و سوی فروختن فرزند و اعضای بدن و …. کشانده که جدیدا باعث گردیده که فرد با جان خود بازی کند، بلکه از این راه بتواند شکم خود (اگر زنده بماند) و فرزندانش را سیر کند یا در صورت اعتیاد بتواند پول مواد خود را درآورد …. 🛑 قانون بیمه اجباری مصوب ۱۳۹۵ این خسارتهای واردشده به شخص را براساس مواد ۶۱ و ۶۲ این قانون بررسی و برای تصادفات ساختگی، انجام اعمال متقلبانه مانندتعویض خودرو در صحنه تصادف و ایجاد خسارتهای عمدی بدنی جرم انگاری کرده است …. 🛑قانونگذار برای افراد کلاهبرداری که تصادفات ساختگی را طراحی میکنند تا دو سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر دیهای که اخذ کرده در نظر گرفته است …. 🛑اما همانطور که بیان شد همه این موارد به وضعیت بد اقتصا ...
جامعه شناسی علامه ۱۰:۲۱ ۱۳۹۶/۰۶/۱۷ ماده ۶۱ - محاکمه شهروندانی که با اتهامات سیاسی یا مطبوعاتی مواجه میباشند صرفا در دادگاههای دادگستری، بهصورت و با حضور هیئتمنصفه انجام میشود. انتخاب اعضای هیئتمنصفه باید تجلی وجدان عمومی و. برآیند افکار و نظرات گروههای اجتماعی مختلف باشد …. شهروندی. علامه👇.