جامعه شناسی علامه شبکه جامعهشناسی علامه 📍 بررسی تحلیلی جامعهشناختی و سیاستگذاری اجتماعی پشتیبانی و ارتباط با ما⬇️ ☑️ @Atu_Sociologier اینستاگرام: 📸 Instagram.com/atu_sociology جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ✅برای هیچ متعصبی دلیل نیاور!. با او مجادله نکن، او جبهه میگیرد! کسی که جبهه گرفت دیگر فکر آموختن نیست، بلکه فکر پیروزیست …!. تغییر دست خود شخص است نه دیگران. بگذار او خودش کنجکاو شود و عقایدش را نقد کند. تنها دو کلمه به او بیاموز: «شک کن»! …✍وینستون چرچیل. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۸ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ دانلود کتاب هنر تحریمها (نسخه هایلایت شده). 🖋 مدیر سایت کتاب «هنر تحریمها، نگاهی از درون میدان» نوشته ریچارد نفیو، مسئول تیم طراحی تحریمها علیه ایران است. در این نسخه، نکات مهم توسط آقای مهندس محمد بحرینیان هایلایت شدهاست …📍 در مقدمه این کتاب و در معرفی نویسنده آن آمده است که ریچارد نفیو، مسئول تیم طراحی تحریمها علیه ایران، منجر به برجام، در دوره دوم اوباما و چهره اصلی تیم پشتیبان مذاکره کنندگان این توافق در امور تحریمها در وین بوده است. نفیو پیش از آن، به مدت ۱۰ سال مسئول امور ایران در شورای امنیت ملی در کاخ سفید و قائم مقام هماهنگی سیاست تحریم در وزارت خارجه ایالات متحده بوده است. در حقیقت، نفیو را میتوان فرمانده چریکهای کت و شلواری جنگ تحریمی ایالات متحده علیه ایران خطاب کرد …نفیو در کتاب «هنر تحریمها، نگاهی از درون میدان» به تشریح چارچوب فکری و عملی خود در طراحی تحریمها علیه ایران با هدف افزایش حداکثری تأثیر و موفقیت آنها میپردازد. این کتاب، به دلیل آنکه نه از بعد نظری یا دانشگاهی، بلکه با دیدی کاملا عملگرایانه و معطوف به مسئله تحریم گذاری میپردازد و توسط مسئول طراحی تحریمهای ایران نوشته شده، از آثار دیگر در این زمینه متمای ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ارزش پول ملی؛ درسی که آموخته نشد.. ✍🏻علینقی مشایخی 🔸ریشهها و علل کاهش ارزش پول ملی رشد بیشتر نقدینگی در مقابل رشد تولید ملی در کشور است …🔸با کاهش ارزش پول، سیاستمداران با تمرکز روی ارزش پول و برای حفظ ارزش آن، بهجای علاج علتها، پول خارجی (دلار یا یورو) به بازار ارز تزریق میکنند. آنها میخواهند با افزایش عرضه ارز، ارزش پول ملی را حفظ کنند و مانع از بالا رفتن نرخ ارز بشوند، اما این کار چند نتیجه مخرب دارد.. 🔸اول با ثابت نگه داشتن نرخ ارز، درحالیکه قیمت کالاهای تولید داخل به علت تورم داخلی افزایش یافته است، قیمت کالاهای خارجی که با تورم کمتری رشد کردهاند به همان اندازه قیمت کالاهای داخلی افزایش نیافته است، در نتیجه خرید کالاهای خارجی مقرون بهصرفه است و کالاهای خارجی بهطور رسمی یا قاچاق وارد کشور میشوند و کالای تولید داخل را از بازار خارج میکند.. 🔸داد و فغان از بسته شدن واحدهای تولیدی، بیکار شدن کارگزاران ایرانی و افزایش قاچاق بالا میرود. تولید ملی ضربه میخورد و کاهش مییابد. با تضعیف تولید داخلی «علت کاهش ارزش پول ملی» تقویت میشود و برای ثابت نگهداشتن ارزش پول ملی باید ارز بیشتری به بازار تزریق شود. با تزریق بیشتر ارز به باز ... جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ چگونه دو سال و چهار ماه کشور را بدون صادرات قطرهای و زیر تحریمهای شدید اداره کرد؟ مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 03:39, 7.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام نتیجه اعتماد ملتی که دولت را از خود میدانست …. جامعه شناسی علامه ۲۰:۴۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ چیست؟.. ✍🏽 دکتر فاضل الیاسی تجربه ما و کشتار مردم در جای جای دنیا ثابت کرده است که منظور از حقوق بشر، حقوق بشر به معنای عام نیست، بلکه به معنای حقوق بشرهای خاص است …مثلا: اگر در فرانسه ده بشر کشته شوند، دولتها و ملتهای زیادی جوش میآورند، اما در جای دیگری مانند شنگال و یمن و عفرین، دنیا در برابر قتل عام و نسل کشی انسانها سکوت میکند!. پس در اینجا حقوق یک بشر فرانسوی یا دانمارکی، با حقوق یک بشر کرد، ایزدی یا عرب، بسیار فرق میکند!. اینجاست که حقوق من بشر بایستی در راستای مصالح یک قدرت بزرگ باشد تا حفظ شوم،. در جلو دیدگان جهانیان، قتل عام، غارت، تجاوز و ویران کردن شهر عفرین را دیدیم،. واقعا شرم باد بشر به مثابه خاص و درنده، که نفرین عفرین نیر شامل آنها است …🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۹:۲۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ذخایر و ایران چقدر است؟.. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅پرسش من این است:. هرگز به فکرتان رسیده است که. این سرزمین مال ماست؟ مال کسیست که. بخش بزرگی از آن را در اختیار دارد؟. پرسش من این است:. هرگز به فکرتان رسیده است. دستهایی که در این زمین کار میکنند. مال ماست؟. و حاصل آن نیز، مال ماست؟. حصارها را ویران کن!. آنها را در هم بکوب!. ... جامعه شناسی علامه ۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅جامعه ایران؛ کم صبر یا بی اعتماد؟.. ✍محسن جلالپور چندی پیش نتایج یک تحقیق بدیع اقتصادی در هفتهنامه -شماره ۲۷۲- منتشر شد که دست روی یک عارضه جامعه ایران گذاشته بود. نتایج آن تحقیق نشان میدهد شکیبایی، رابطه نزدیکی با رشد اقتصادی و توسعهیافتگی دارد. کشورهایی که مردمانی صبورتر دارند، معمولا توسعهیافتهتر هستند. رشد اقتصادی بلند مدت معمولا در کشورهایی اتفاق افتاده که مردمان صبوری داشتهاند. است که سرمایهگذاری بدون صبر و شکیبایی معنی و مفهومی ندارد. مفهوم پس انداز به طور دقیق اشاره به این اهمیت دارد. پسانداز یعنی به تعویق انداختن مصرف. یعنی «برای اینکه در آینده تولید بیشتری داشته باشیم، باید امروز از مصرف خود کم کنیم و آن را سرمایهگذاری کنیم.» افراد معمولا برای این که در آینده کالای مطلوب خود را به دست بیاورند، باید در حال حاضر از لذتی دست بکشند. در کشورهای توسعهیافته و کشورهایی که رشد اقتصادی بالایی را تجربه کردهاند، میزان صبر مردم بیشتر از متوسط جهانی است. ... جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ 🔰 نشست نقد سیاستگذاری در حوزه آسیبهای اجتماعی. 🔸با حضور. - حسین راغفر - رضا امیدی. - الهام فخاری. 🗓 چهارشنبه ۲۷ تیرماه ساعت ۱۷ تا ۲۰. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه. جامعه شناسی علامه ۱۷:۰۵ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ «خطر نکردن مهلک است!».. ✍ سعید کشاورزی 🔹 رنه کرهول جملهای دارد که معتقدم راه حل بسیاری از بحرانهای امروز جامعهی ما، در آن نهفته است: «خطر نکردن مهلک است». تقریبا در تمامی عرصههای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، ما هرگز اهل خطر کردن نبودهایم و دقیقا به همین دلیل در تمامی این زمینهها با بحرانهایی روبرو شدهایم؛ بحرانهایی که امروزه، به شکلی همافزا حیات ما را هم نشانه گرفتهاند. اما خطر کردن به چه معناست؟ خطر کردن به معنای روشن ساختن وضعیت فعلی، اتخاذ تصمیمات دشوار و بهجان خریدن و پذیرفتن مسئولیت تصمیمات از سوی تمامی ذینفعان است. ما سالها شجاعت آن را نداشتهایم که صادقانه وضعیت فعلی و دشواریها را با ذینفعان در میان بگذاریم و در یک فرآیند مشارکتی به راه حل هایی برسیم که اگرچه دشوارند، اما کلید واقعی حل مسائل هستند …🔹تقریبا در مواجهه با تمامی بحرانهای فعلی، ما دورانی طولانی را اولا در بی خبری و ثانیا در مرحله انکار گذراندهایم. مرحلهی بیخبری (خودخواسته یا ناخواسته) و مرحلهی انکار البته برای منادیان آن، دستآوردهای سطحی داشتهاند. بیشتر ماندند، مسئولیت تصمیمات نادرست خود نپذیرفتند و درست در زمان مواجهه با نتای ... جامعه شناسی علامه ۱۶:۴۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ از نظر میشل فوکو، دست قدرت از آستین گفتمان بیرون میآید تا به ایستارهای عامه در قبال پدیده هایی مثل جرم، دیوانگی یا سکسوالیته شکل گفتمانهای تخصصی که صاحبان قدرت و اقتدار برقرار میکنند غالبا فقط با گفتمانهای تخصصی رقیب، به چالش خوانده میشوند. بدین ترتیب از گفتمانها میتوان به عنوان ابزار نیرومندی برای محدود ساختن شیوههای بدیل اندیشیدن یا سخن گفتن استفاده کرد. دانش به نیرویی برای کنترل تبدیل میشود. یکی از مضامین اصلی همۀ نوشتههای فوکو، شیوۀ پیوند خوردن قدرت و معرفت به فناوریهای نظارت، اجبار و انضباط است …✍آنتونی گیدنز. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۶ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅انیمیشن «کمل».. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 09:37, 11.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام جامعه شناسی علامه ۱۵:۲۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅حقیقت آن است که مردم همیشه طالب دینی خواهند بود که با تصاویر ذهنی بیان شود و هالهای از امر فرا طبیعی در اطراف آن باشد آنها علم را نمیخواهند، از آن وحشتی مرگبار دارند زیرا یک درس علم آن است که هر حیاتی حیات دیگر را میخورد و هر حیاتی فرو خواهد مرد. تودههای مردم هرگز علم را نخواهند پذیرفت تا اینکه به آنها بهشتی زمینی بدهد. تا زمانی که فقر هست خدایان خواهند بود …✍ویل دورانت. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ... جامعه شناسی علامه ۱۴:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅بی استدلالی سخنان پیروان ادیان.. صادق القول بودن پیامبر از سنخ هیچ کدام از این امور نیست ثانیا اگر بپذیریم که این قضیه شرطیه صحیح است که اگر برای من قطع حاصل شد که این آدم، صادق القول است در آن صورت میتوانم بدون استدلال به گفتار او معتقد شوم؛ لکن صدق قضیه شرطیه به معنای صدق مقدمه قضیه نیست. پرسش ما این است که چگونه صادق القول بودن یک انسان برای ما قابل کشف خواهد شد؟ اگر کسی همیشه راست گفته نتیجه نمیشود که اگر الان سخنی بگوید لزوما راست خواهد گفت، زیرا او اکنون میتواند دروغ بگوید و این اولین دروغ او خواهد بود. اولین دروغ هر انسانی اولین دروغ او خواهد بود به این معنی که قبل از آن دروغی نگفته بوده است.. 🔹نکته آخر آن که صدق اخلاقی با صدق منطقی متفاوت است. صدق اخلاقی آن است که گفته من مطابق عقیدهام باشد اما صدق منطقی آن است که گفته من مطابق واقع باشد. ما به دنبال صدق منطقی هستیم. ما دغدغه صدق منطقی داریم نه صدق اخلاقی. ما مطمئنیم که پیامبر اخلاقا دروغ نمیگوید و آنچه را واقع میداند بیان میکند اما آیا آنچه او واقع میداند دقیقا مطابق واقع است؟. ... جامعه شناسی علامه ۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ چرا صدای نارضایتیها شنیده نمیشود؟!.. ✍ مهران صولتی 🔹ایرانیان در چهاردهه گذشته و به ویژه از دوم خرداد ۷۶ به بعد با شرکت در انتخابات دو هدف را تعقیب میکردهاند؛ نخست اینکه نشان دهند مدافع تغییرات مسالمت آمیز هستند و دیگر آنکه پیام نارضایتی خود را به ساختار سیاسی ارسال نمایند. دومین هدف معمولا از طریق رای دادن به نامزدی که دارای بیشترین فاصله از هسته سخت قدرت بود امکان پذیر میشد. اما از دیماه گذشته به بعد شاهد حرکت به سوی بلاموضوع شدن انتخابات در افکار عمومی هستیم! چرا که مردم کوشیدند تا نه با شرکت در انتخابات، بلکه مستقیما با حضور در اعتراضات نارضایتیهای خود را فریاد کنند. اما با شگفتی بسیار اکنون به نظر میرسد که نتیجه چندان متفاوت نبوده است! نظام تصمیم سازی کشور چنان دچار ثقل سامعه شده است که فریادها به جایی نمیرسد! حتی کار به جایی رسیده است که برخی از وجود عارضهای به نام «ناشنوایی سیستماتیک» سخن میگویند! در این یادداشت برخی از دلایل شکل گیری این بیماری را فهرست میکنم:. 🔹 در حاشیه قرار داشتن علوم انسانی: جامعه شناسی و سایر علوم انسانی زبان گویای جامعه هستند. ... جامعه شناسی علامه ۱۲:۴۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ستیز فرهنگی درباره زنان.. ✍فاطمه موسوی ویایه یکی از رویکردهای عمده به مسائل اجتماعی، رویکرد بی سازمانی اجتماعی است که حدود یکصدسال پیش در شهر شیکاگو و در کنار مطالعه مسائل شهری به وجود آمد. مفهوم بیسازمانی اجتماعی مترادف با از میان رفتن هنجارها و ارزشهای اجتماعی معنی میشد، پدیدهای که تصور میرفت به عللی چون مهاجرت گسترده، شهرنشینی، صنعتیشدن و به طور کلی دگرگونیهای اجتماعی به وجود آمده باشد. کسانی که از چارچوب مفهومی این رویکرد استفاده میکنند، جامعه را نظامی اجتماعی و بهم پیوسته میبینند که اجزای آن در تعادلی پویا هستند. هرگاه رویدادهای اقتصادی و تکنولوژیک، جزیی از این نظام را تغییر دهند، سایر اجزا باید با آن سازگار شوند. «بی سازمانی اجتماعی» به فقدان این سازگاری یا سازگاری ضعیف بین اجزای یک نظام اشاره دارد …رویکرد بی سازمانی اجتماعی پیش بینی کننده پیامدهای تغییر برای نظام و افراد داخل نظام است. وضعیت بی سازمانی اجتماعی افراد را تحت فشار روانی میگذارد که خود موجب بی سازمانی شخصیتی (به عنوان مثال بیماری روانی و الکلسیم) میشود. شرایط بی سازمانی اجتماعی میتواند برای نظام پیامدهای سه گانهای داشته باشد: نخست، ممکن است تغییر ... جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ تمام دریافتیهای در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷.. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ▫️ پیامدهای اجتماعی تجاری سازی امر آموزش. 🖋 وحید کشافی نیا |دانشجوی دکتری جامعهشناسی جهان معاصر، به سرعت در حال پولی شدن است. اگرچه در ابتدا پول برای تبادل در بازارها بوجود آمد، اما اکنون، از روابط بین دولتها گرفته تا خصوصیترین روابط صمیمانه بین افراد، همگی تحت تأثیر پول قرار دارند. در این جهان، فردی پیشانی خود را برای مدت معینی به یک شرکت تبلیغاتی میفروشد، مادری اسم فرزند خود را در ازای دریافت پول به یک شرکت تجاری میفروشد. به نظر میرسد، بازار در حال بلعیدن جامعه است. به همین دلیل است که برخی جامعهی معاصر را، «جامعهی بازار» نامیدهاند. سندل (۱۳۹۳) از نوعی «انقلاب خاموش» سخن میگوید که باعث شده است که طی سه دههی گذشته، بدون اینکه متوجه باشیم از یک «جامعهی دارای اقتصاد بازارمحور» به یک «جامعهی بازارمحور» تبدیل شویم. در یک جامعهی بازارمحور، همه چیز به فروش گذاشته شده است و تمامی ارزشها و کیفیتهای اجتماعی در برابر کیمیای پول رنگ میبازند. در این جامعه پول بر جایگاه «خداوندگاری کالاها» تکیه کرده و بازار تعین بخش مناسبات اجتماعی است. در سال ۱۹۹۳، دولت سوئیس پس از سالها جستجو برای یافتن مکان مناسب برای دفن زبالههای هستهای، روستای کوهستانی ولفاشتاین با جمعیت ... جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ✅عباس امیرانتظام در دادگاه.. دادگاه او در اسفند ۱۳۵۹ آغاز شد و در نهایت با حکم اعدام برای او پایان یافت که به حبس ابد تقلیل یافت …. جامعه شناسی علامه ۲۰:۴۵ ۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ✅ «حکمرانی خوب» چگونه ممکن است؟.. ✍️ محمد فاضلی 🔹 حکمرانی خوب کردن حداقل شامل انجام درست و باکیفیت سه وظیفه است:. ➖سنجیدن؛. ➖ ارزشگذاری؛. ➖هماهنگکردن. حکمران خوب، بهدرستی میسنجد و اندازه میگیرد، و برای مثال قدرت اقتصادی هر شهروند را میسنجد و به این ترتیب قادر است افراد نیازمند حمایت اجتماعی را از توانمندان متمایز سازد. حکمرانی خوب قادر است چیزها، فعالیتها و اهداف را ارزشگذاری کند؛ و برای مثال میتواند حمایت اجتماعی از گروههای آسیبپذیر یا کودکان را ارزشمند تلقی کرده و با دادههای حاصل از سنجش برای تحقق ارزش عدالت اقدام کند. حکمران خوب برای آنکه بتواند نتایج سنجش و ارزشگذاریاش را اجرا کند و به اهداف باارزش برسد، هماهنگی نیاز دارد؛ و برای مثال برای آنکه بتواند از گروههای آسیبپذیر حمایت کند باید بین وزارت رفاه «کمیته امداد»، خیرین و سازمانهای مردمنهاد هماهنگی ایجاد کند …🔹الزامات حکمرانی خوب در دنیای جدید یک شرط هم به این سه کار حکومت افزوده است: «همه کارها را باید با مشارکت مردم انجام داد» یعنی مردم در سنجشهای حکمرانی مشارکت و نظارت داشته باشند تا هم سنجش خوبی بشود و هم مردم به آن اعتماد کنند؛ و بدانند چه چیزی، چگونه ... ‹ 67 68 69 70 71 72 73 ›
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ✅برای هیچ متعصبی دلیل نیاور!. با او مجادله نکن، او جبهه میگیرد! کسی که جبهه گرفت دیگر فکر آموختن نیست، بلکه فکر پیروزیست …!. تغییر دست خود شخص است نه دیگران. بگذار او خودش کنجکاو شود و عقایدش را نقد کند. تنها دو کلمه به او بیاموز: «شک کن»! …✍وینستون چرچیل. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۸ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ دانلود کتاب هنر تحریمها (نسخه هایلایت شده). 🖋 مدیر سایت کتاب «هنر تحریمها، نگاهی از درون میدان» نوشته ریچارد نفیو، مسئول تیم طراحی تحریمها علیه ایران است. در این نسخه، نکات مهم توسط آقای مهندس محمد بحرینیان هایلایت شدهاست …📍 در مقدمه این کتاب و در معرفی نویسنده آن آمده است که ریچارد نفیو، مسئول تیم طراحی تحریمها علیه ایران، منجر به برجام، در دوره دوم اوباما و چهره اصلی تیم پشتیبان مذاکره کنندگان این توافق در امور تحریمها در وین بوده است. نفیو پیش از آن، به مدت ۱۰ سال مسئول امور ایران در شورای امنیت ملی در کاخ سفید و قائم مقام هماهنگی سیاست تحریم در وزارت خارجه ایالات متحده بوده است. در حقیقت، نفیو را میتوان فرمانده چریکهای کت و شلواری جنگ تحریمی ایالات متحده علیه ایران خطاب کرد …نفیو در کتاب «هنر تحریمها، نگاهی از درون میدان» به تشریح چارچوب فکری و عملی خود در طراحی تحریمها علیه ایران با هدف افزایش حداکثری تأثیر و موفقیت آنها میپردازد. این کتاب، به دلیل آنکه نه از بعد نظری یا دانشگاهی، بلکه با دیدی کاملا عملگرایانه و معطوف به مسئله تحریم گذاری میپردازد و توسط مسئول طراحی تحریمهای ایران نوشته شده، از آثار دیگر در این زمینه متمای ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ارزش پول ملی؛ درسی که آموخته نشد.. ✍🏻علینقی مشایخی 🔸ریشهها و علل کاهش ارزش پول ملی رشد بیشتر نقدینگی در مقابل رشد تولید ملی در کشور است …🔸با کاهش ارزش پول، سیاستمداران با تمرکز روی ارزش پول و برای حفظ ارزش آن، بهجای علاج علتها، پول خارجی (دلار یا یورو) به بازار ارز تزریق میکنند. آنها میخواهند با افزایش عرضه ارز، ارزش پول ملی را حفظ کنند و مانع از بالا رفتن نرخ ارز بشوند، اما این کار چند نتیجه مخرب دارد.. 🔸اول با ثابت نگه داشتن نرخ ارز، درحالیکه قیمت کالاهای تولید داخل به علت تورم داخلی افزایش یافته است، قیمت کالاهای خارجی که با تورم کمتری رشد کردهاند به همان اندازه قیمت کالاهای داخلی افزایش نیافته است، در نتیجه خرید کالاهای خارجی مقرون بهصرفه است و کالاهای خارجی بهطور رسمی یا قاچاق وارد کشور میشوند و کالای تولید داخل را از بازار خارج میکند.. 🔸داد و فغان از بسته شدن واحدهای تولیدی، بیکار شدن کارگزاران ایرانی و افزایش قاچاق بالا میرود. تولید ملی ضربه میخورد و کاهش مییابد. با تضعیف تولید داخلی «علت کاهش ارزش پول ملی» تقویت میشود و برای ثابت نگهداشتن ارزش پول ملی باید ارز بیشتری به بازار تزریق شود. با تزریق بیشتر ارز به باز ...
جامعه شناسی علامه ۲۱:۵۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ چگونه دو سال و چهار ماه کشور را بدون صادرات قطرهای و زیر تحریمهای شدید اداره کرد؟ مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 03:39, 7.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام نتیجه اعتماد ملتی که دولت را از خود میدانست ….
جامعه شناسی علامه ۲۰:۴۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ چیست؟.. ✍🏽 دکتر فاضل الیاسی تجربه ما و کشتار مردم در جای جای دنیا ثابت کرده است که منظور از حقوق بشر، حقوق بشر به معنای عام نیست، بلکه به معنای حقوق بشرهای خاص است …مثلا: اگر در فرانسه ده بشر کشته شوند، دولتها و ملتهای زیادی جوش میآورند، اما در جای دیگری مانند شنگال و یمن و عفرین، دنیا در برابر قتل عام و نسل کشی انسانها سکوت میکند!. پس در اینجا حقوق یک بشر فرانسوی یا دانمارکی، با حقوق یک بشر کرد، ایزدی یا عرب، بسیار فرق میکند!. اینجاست که حقوق من بشر بایستی در راستای مصالح یک قدرت بزرگ باشد تا حفظ شوم،. در جلو دیدگان جهانیان، قتل عام، غارت، تجاوز و ویران کردن شهر عفرین را دیدیم،. واقعا شرم باد بشر به مثابه خاص و درنده، که نفرین عفرین نیر شامل آنها است …🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۹:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅پرسش من این است:. هرگز به فکرتان رسیده است که. این سرزمین مال ماست؟ مال کسیست که. بخش بزرگی از آن را در اختیار دارد؟. پرسش من این است:. هرگز به فکرتان رسیده است. دستهایی که در این زمین کار میکنند. مال ماست؟. و حاصل آن نیز، مال ماست؟. حصارها را ویران کن!. آنها را در هم بکوب!. ...
جامعه شناسی علامه ۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅جامعه ایران؛ کم صبر یا بی اعتماد؟.. ✍محسن جلالپور چندی پیش نتایج یک تحقیق بدیع اقتصادی در هفتهنامه -شماره ۲۷۲- منتشر شد که دست روی یک عارضه جامعه ایران گذاشته بود. نتایج آن تحقیق نشان میدهد شکیبایی، رابطه نزدیکی با رشد اقتصادی و توسعهیافتگی دارد. کشورهایی که مردمانی صبورتر دارند، معمولا توسعهیافتهتر هستند. رشد اقتصادی بلند مدت معمولا در کشورهایی اتفاق افتاده که مردمان صبوری داشتهاند. است که سرمایهگذاری بدون صبر و شکیبایی معنی و مفهومی ندارد. مفهوم پس انداز به طور دقیق اشاره به این اهمیت دارد. پسانداز یعنی به تعویق انداختن مصرف. یعنی «برای اینکه در آینده تولید بیشتری داشته باشیم، باید امروز از مصرف خود کم کنیم و آن را سرمایهگذاری کنیم.» افراد معمولا برای این که در آینده کالای مطلوب خود را به دست بیاورند، باید در حال حاضر از لذتی دست بکشند. در کشورهای توسعهیافته و کشورهایی که رشد اقتصادی بالایی را تجربه کردهاند، میزان صبر مردم بیشتر از متوسط جهانی است. ...
جامعه شناسی علامه ۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ 🔰 نشست نقد سیاستگذاری در حوزه آسیبهای اجتماعی. 🔸با حضور. - حسین راغفر - رضا امیدی. - الهام فخاری. 🗓 چهارشنبه ۲۷ تیرماه ساعت ۱۷ تا ۲۰. 🌐 شبکه جامعهشناسی علامه.
جامعه شناسی علامه ۱۷:۰۵ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ «خطر نکردن مهلک است!».. ✍ سعید کشاورزی 🔹 رنه کرهول جملهای دارد که معتقدم راه حل بسیاری از بحرانهای امروز جامعهی ما، در آن نهفته است: «خطر نکردن مهلک است». تقریبا در تمامی عرصههای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، ما هرگز اهل خطر کردن نبودهایم و دقیقا به همین دلیل در تمامی این زمینهها با بحرانهایی روبرو شدهایم؛ بحرانهایی که امروزه، به شکلی همافزا حیات ما را هم نشانه گرفتهاند. اما خطر کردن به چه معناست؟ خطر کردن به معنای روشن ساختن وضعیت فعلی، اتخاذ تصمیمات دشوار و بهجان خریدن و پذیرفتن مسئولیت تصمیمات از سوی تمامی ذینفعان است. ما سالها شجاعت آن را نداشتهایم که صادقانه وضعیت فعلی و دشواریها را با ذینفعان در میان بگذاریم و در یک فرآیند مشارکتی به راه حل هایی برسیم که اگرچه دشوارند، اما کلید واقعی حل مسائل هستند …🔹تقریبا در مواجهه با تمامی بحرانهای فعلی، ما دورانی طولانی را اولا در بی خبری و ثانیا در مرحله انکار گذراندهایم. مرحلهی بیخبری (خودخواسته یا ناخواسته) و مرحلهی انکار البته برای منادیان آن، دستآوردهای سطحی داشتهاند. بیشتر ماندند، مسئولیت تصمیمات نادرست خود نپذیرفتند و درست در زمان مواجهه با نتای ...
جامعه شناسی علامه ۱۶:۴۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ از نظر میشل فوکو، دست قدرت از آستین گفتمان بیرون میآید تا به ایستارهای عامه در قبال پدیده هایی مثل جرم، دیوانگی یا سکسوالیته شکل گفتمانهای تخصصی که صاحبان قدرت و اقتدار برقرار میکنند غالبا فقط با گفتمانهای تخصصی رقیب، به چالش خوانده میشوند. بدین ترتیب از گفتمانها میتوان به عنوان ابزار نیرومندی برای محدود ساختن شیوههای بدیل اندیشیدن یا سخن گفتن استفاده کرد. دانش به نیرویی برای کنترل تبدیل میشود. یکی از مضامین اصلی همۀ نوشتههای فوکو، شیوۀ پیوند خوردن قدرت و معرفت به فناوریهای نظارت، اجبار و انضباط است …✍آنتونی گیدنز. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۵:۳۶ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅انیمیشن «کمل».. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمیکند. Video file ( 09:37, 11.7 MB ) دانلود و مشاهده در تلگرام
جامعه شناسی علامه ۱۵:۲۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅حقیقت آن است که مردم همیشه طالب دینی خواهند بود که با تصاویر ذهنی بیان شود و هالهای از امر فرا طبیعی در اطراف آن باشد آنها علم را نمیخواهند، از آن وحشتی مرگبار دارند زیرا یک درس علم آن است که هر حیاتی حیات دیگر را میخورد و هر حیاتی فرو خواهد مرد. تودههای مردم هرگز علم را نخواهند پذیرفت تا اینکه به آنها بهشتی زمینی بدهد. تا زمانی که فقر هست خدایان خواهند بود …✍ویل دورانت. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه. ...
جامعه شناسی علامه ۱۴:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅بی استدلالی سخنان پیروان ادیان.. صادق القول بودن پیامبر از سنخ هیچ کدام از این امور نیست ثانیا اگر بپذیریم که این قضیه شرطیه صحیح است که اگر برای من قطع حاصل شد که این آدم، صادق القول است در آن صورت میتوانم بدون استدلال به گفتار او معتقد شوم؛ لکن صدق قضیه شرطیه به معنای صدق مقدمه قضیه نیست. پرسش ما این است که چگونه صادق القول بودن یک انسان برای ما قابل کشف خواهد شد؟ اگر کسی همیشه راست گفته نتیجه نمیشود که اگر الان سخنی بگوید لزوما راست خواهد گفت، زیرا او اکنون میتواند دروغ بگوید و این اولین دروغ او خواهد بود. اولین دروغ هر انسانی اولین دروغ او خواهد بود به این معنی که قبل از آن دروغی نگفته بوده است.. 🔹نکته آخر آن که صدق اخلاقی با صدق منطقی متفاوت است. صدق اخلاقی آن است که گفته من مطابق عقیدهام باشد اما صدق منطقی آن است که گفته من مطابق واقع باشد. ما به دنبال صدق منطقی هستیم. ما دغدغه صدق منطقی داریم نه صدق اخلاقی. ما مطمئنیم که پیامبر اخلاقا دروغ نمیگوید و آنچه را واقع میداند بیان میکند اما آیا آنچه او واقع میداند دقیقا مطابق واقع است؟. ...
جامعه شناسی علامه ۱۳:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ چرا صدای نارضایتیها شنیده نمیشود؟!.. ✍ مهران صولتی 🔹ایرانیان در چهاردهه گذشته و به ویژه از دوم خرداد ۷۶ به بعد با شرکت در انتخابات دو هدف را تعقیب میکردهاند؛ نخست اینکه نشان دهند مدافع تغییرات مسالمت آمیز هستند و دیگر آنکه پیام نارضایتی خود را به ساختار سیاسی ارسال نمایند. دومین هدف معمولا از طریق رای دادن به نامزدی که دارای بیشترین فاصله از هسته سخت قدرت بود امکان پذیر میشد. اما از دیماه گذشته به بعد شاهد حرکت به سوی بلاموضوع شدن انتخابات در افکار عمومی هستیم! چرا که مردم کوشیدند تا نه با شرکت در انتخابات، بلکه مستقیما با حضور در اعتراضات نارضایتیهای خود را فریاد کنند. اما با شگفتی بسیار اکنون به نظر میرسد که نتیجه چندان متفاوت نبوده است! نظام تصمیم سازی کشور چنان دچار ثقل سامعه شده است که فریادها به جایی نمیرسد! حتی کار به جایی رسیده است که برخی از وجود عارضهای به نام «ناشنوایی سیستماتیک» سخن میگویند! در این یادداشت برخی از دلایل شکل گیری این بیماری را فهرست میکنم:. 🔹 در حاشیه قرار داشتن علوم انسانی: جامعه شناسی و سایر علوم انسانی زبان گویای جامعه هستند. ...
جامعه شناسی علامه ۱۲:۴۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ستیز فرهنگی درباره زنان.. ✍فاطمه موسوی ویایه یکی از رویکردهای عمده به مسائل اجتماعی، رویکرد بی سازمانی اجتماعی است که حدود یکصدسال پیش در شهر شیکاگو و در کنار مطالعه مسائل شهری به وجود آمد. مفهوم بیسازمانی اجتماعی مترادف با از میان رفتن هنجارها و ارزشهای اجتماعی معنی میشد، پدیدهای که تصور میرفت به عللی چون مهاجرت گسترده، شهرنشینی، صنعتیشدن و به طور کلی دگرگونیهای اجتماعی به وجود آمده باشد. کسانی که از چارچوب مفهومی این رویکرد استفاده میکنند، جامعه را نظامی اجتماعی و بهم پیوسته میبینند که اجزای آن در تعادلی پویا هستند. هرگاه رویدادهای اقتصادی و تکنولوژیک، جزیی از این نظام را تغییر دهند، سایر اجزا باید با آن سازگار شوند. «بی سازمانی اجتماعی» به فقدان این سازگاری یا سازگاری ضعیف بین اجزای یک نظام اشاره دارد …رویکرد بی سازمانی اجتماعی پیش بینی کننده پیامدهای تغییر برای نظام و افراد داخل نظام است. وضعیت بی سازمانی اجتماعی افراد را تحت فشار روانی میگذارد که خود موجب بی سازمانی شخصیتی (به عنوان مثال بیماری روانی و الکلسیم) میشود. شرایط بی سازمانی اجتماعی میتواند برای نظام پیامدهای سه گانهای داشته باشد: نخست، ممکن است تغییر ...
جامعه شناسی علامه ۱۱:۲۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ✅ تمام دریافتیهای در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷.. 🌐شبکه جامعه شناسی علامه
جامعه شناسی علامه ۱۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ ▫️ پیامدهای اجتماعی تجاری سازی امر آموزش. 🖋 وحید کشافی نیا |دانشجوی دکتری جامعهشناسی جهان معاصر، به سرعت در حال پولی شدن است. اگرچه در ابتدا پول برای تبادل در بازارها بوجود آمد، اما اکنون، از روابط بین دولتها گرفته تا خصوصیترین روابط صمیمانه بین افراد، همگی تحت تأثیر پول قرار دارند. در این جهان، فردی پیشانی خود را برای مدت معینی به یک شرکت تبلیغاتی میفروشد، مادری اسم فرزند خود را در ازای دریافت پول به یک شرکت تجاری میفروشد. به نظر میرسد، بازار در حال بلعیدن جامعه است. به همین دلیل است که برخی جامعهی معاصر را، «جامعهی بازار» نامیدهاند. سندل (۱۳۹۳) از نوعی «انقلاب خاموش» سخن میگوید که باعث شده است که طی سه دههی گذشته، بدون اینکه متوجه باشیم از یک «جامعهی دارای اقتصاد بازارمحور» به یک «جامعهی بازارمحور» تبدیل شویم. در یک جامعهی بازارمحور، همه چیز به فروش گذاشته شده است و تمامی ارزشها و کیفیتهای اجتماعی در برابر کیمیای پول رنگ میبازند. در این جامعه پول بر جایگاه «خداوندگاری کالاها» تکیه کرده و بازار تعین بخش مناسبات اجتماعی است. در سال ۱۹۹۳، دولت سوئیس پس از سالها جستجو برای یافتن مکان مناسب برای دفن زبالههای هستهای، روستای کوهستانی ولفاشتاین با جمعیت ...
جامعه شناسی علامه ۲۲:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ✅عباس امیرانتظام در دادگاه.. دادگاه او در اسفند ۱۳۵۹ آغاز شد و در نهایت با حکم اعدام برای او پایان یافت که به حبس ابد تقلیل یافت ….
جامعه شناسی علامه ۲۰:۴۵ ۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ✅ «حکمرانی خوب» چگونه ممکن است؟.. ✍️ محمد فاضلی 🔹 حکمرانی خوب کردن حداقل شامل انجام درست و باکیفیت سه وظیفه است:. ➖سنجیدن؛. ➖ ارزشگذاری؛. ➖هماهنگکردن. حکمران خوب، بهدرستی میسنجد و اندازه میگیرد، و برای مثال قدرت اقتصادی هر شهروند را میسنجد و به این ترتیب قادر است افراد نیازمند حمایت اجتماعی را از توانمندان متمایز سازد. حکمرانی خوب قادر است چیزها، فعالیتها و اهداف را ارزشگذاری کند؛ و برای مثال میتواند حمایت اجتماعی از گروههای آسیبپذیر یا کودکان را ارزشمند تلقی کرده و با دادههای حاصل از سنجش برای تحقق ارزش عدالت اقدام کند. حکمران خوب برای آنکه بتواند نتایج سنجش و ارزشگذاریاش را اجرا کند و به اهداف باارزش برسد، هماهنگی نیاز دارد؛ و برای مثال برای آنکه بتواند از گروههای آسیبپذیر حمایت کند باید بین وزارت رفاه «کمیته امداد»، خیرین و سازمانهای مردمنهاد هماهنگی ایجاد کند …🔹الزامات حکمرانی خوب در دنیای جدید یک شرط هم به این سه کار حکومت افزوده است: «همه کارها را باید با مشارکت مردم انجام داد» یعنی مردم در سنجشهای حکمرانی مشارکت و نظارت داشته باشند تا هم سنجش خوبی بشود و هم مردم به آن اعتماد کنند؛ و بدانند چه چیزی، چگونه ...